Gå til innhold

har jeg et problem?

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 19 som kaster opp maten etter at jeg har spist.Dette har holdt på i en måned.Det er ikke det at jeg må kanste opp, men jeg føler meg mye lettere etter at jeg har kastet opp.Jeg tror at jeg er redd for å legge på meg, for jeg har nettopp gått ned 8 kilo.Jeg vil ikke opp igjen.Jeg spiser sunt og sånn, men jeg er likevel litt skeptisk.Har jeg et spiseproblem?Jeg har ikke gått ned disse kiloene pga. av at jeg har kastet opp, men på et annet vis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29408-har-jeg-et-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mania

Beklager å måtte si det sånn rett ut;å spise lite,å trene for mye i forhod til det du spiser-som er minimalt,dette er ting man finner haugevis med "rasjonelle" unnskyldninger for.Men har du kastet opp med vilje,da kan du komme med all verdens logiske grunner for at dette ikke er noe galt-INGEN av disse grunnene holder,ingenting kan forklare at det er lurt å tvinge seg selv til å spy.Og ja,kjære deg du har et problem...Var ikke meningen å være brutal,hvis du syntes det.Lykke til videre med å komme deg ut av det.

KLEM fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29408-har-jeg-et-problem/#findComment-118005
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære hitme! Fint at du lurer,- og det er vel en grunn for at du også stiller deg spørsmålet om du har et problem. Dersom du bruker oppkast for å regulere vekta vil jeg nok tro at du har et problem. Du sier ikke på hvilken måte du har tapt 8kg og at du angivelig spiser sunn og riktig kost. Det er viktig å ikke glemme at det kan være andre årsaker til vekttap enn spiseforstyrrelser, men slik du beskriver ditt tilfelle vil jeg nok tro at du i alle fall er i fare for å utvikle en spiseforstyrrelse. Jeg råder deg til å snakke med en som du stoler på så kan dere sammen vurdere om du er i behov av hjelp på veien videre. Ellers vil jeg nok råde deg til å kontakte legen din. Hvis du har hatt en vektreduksjon på 8kg i løpet av en mnd. er dette selvsagt vel mye!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29408-har-jeg-et-problem/#findComment-118275
Del på andre sider

Beklager å måtte si det sånn rett ut;å spise lite,å trene for mye i forhod til det du spiser-som er minimalt,dette er ting man finner haugevis med "rasjonelle" unnskyldninger for.Men har du kastet opp med vilje,da kan du komme med all verdens logiske grunner for at dette ikke er noe galt-INGEN av disse grunnene holder,ingenting kan forklare at det er lurt å tvinge seg selv til å spy.Og ja,kjære deg du har et problem...Var ikke meningen å være brutal,hvis du syntes det.Lykke til videre med å komme deg ut av det.

KLEM fra

Heisann hitme!

Du er desverre på god vei tilå få problemer,om du ikke slutter med å kaste opp maten. Jeg vet hva jeg snakker om,jeg stoppet ikke i tiden,jeg kommer meg ikke ut av det nå.Så lov meg: Slutt å kast opp,behold maten. Tren istedet. Da holder du vekten der du vil ha den.Maten trenger kroppen din for å fungere... Hadde jeg bare hørt på meg selv for to år siden hadde jeg ikke vært i dette helvete jeg er i nå...

Snakk med den du stoler på,bestevenninnen din eller noe sånt...

Bare ikke bli sånn som meg..VÆR SÅ SNILL!!!

Klemmer fra Vibekke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29408-har-jeg-et-problem/#findComment-118362
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...