Gå til innhold

Hvordan unngå å bli sur på svigerbesøk

Gjest eller har jeg grunn til det?

Anbefalte innlegg

Heisann. Nå er det jo etter jul snart, men jeg ville svare likevel jeg :-)

Jo, selvsagt bør man legge til rette for at gjestene ikke skal bli syke :-)

Det er bare det at det er innmari mange som rett og slett ikke skjønner greia med allergi, og min erfaring er at det ikke nytter å forsøke å få dem til å se lyset heller. Da ender man bare opp syk og skuffet gang etter gang etter gang. Det er bedre for trådstarter, tror jeg, om hun rett og slett bare takker nei til å dra dit og forklarer at hun blir syk av å være der. Når slekta har et såpass allergifiendtlig hushold som de har, så blir det neppe tilstrekkelig renset der til at en allergiker kan være der, selvom de som bor der sikkert synes de har strukket seg ekstremt langt.

Nei, mot dårskapen sloss selv gudene forgjeves. Det har du rett i. Der det ikke er mer å vente, er det ikke mer å hente.

Jeg sympatiserer med tråstarter som er under press til å delta i slik slektsjubel for å unngå slektsskandale. Og jeg synes det er for elendig dårlig at så nær familie ikke kan vise mer respekt og forståelse.

Men jeg tror dessverre du kan ha rett i din konklusjon.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

55

• løvinne71

21

• tzatziki1365380058

18

• Chezka

7

Jeg synes kvitre har et veldig godt forslag under her! Da viser dere velvilje samtidig som det kommer fram hvor stort problem dette egentlig er for deg.

Det er ikke lett, det vet jeg. Jeg har også store problemer med dyreallergi, og jeg tror det er mange som ikke helt forstår hvor plagsomt det er å være allergiker. Det tar gjerne dagesvis å få kroppen tilbake til normalen etter at man har oppholdt seg noen timer sammen med et dyr, og medisiner hjelper men ikke godt nok.

Jeg synes ikke du er vanskelig i det hele tatt om du heller inviterer folk hjem til deg, men det spørs vel hvor populær du blir hvis du kommer og rokker ved tradisjonene:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eller har jeg grunn til det...

Nei, mot dårskapen sloss selv gudene forgjeves. Det har du rett i. Der det ikke er mer å vente, er det ikke mer å hente.

Jeg sympatiserer med tråstarter som er under press til å delta i slik slektsjubel for å unngå slektsskandale. Og jeg synes det er for elendig dårlig at så nær familie ikke kan vise mer respekt og forståelse.

Men jeg tror dessverre du kan ha rett i din konklusjon.

mvh

Takk Pielill. Bihulebetennelsen har gått bort - men nå har slimet satt seg i lungene i stedet... Men ikke feber el - tror det er en mild form for astma kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pielill. Bihulebetennelsen har gått bort - men nå har slimet satt seg i lungene i stedet... Men ikke feber el - tror det er en mild form for astma kanskje?

God bedring!

Og lykke til med å finne mer levelige ordninger i forhold til svigers.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...