Gjest girasol Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Er ungene deres med på pyntinga? Mannen og jeg har funnet ut aty vi har lyst til å vente med pyntinga av treet til etter at knærten har lagt seg. Det er flere grunner til det, men først og fremst pga.magien som skapes for ungen i mårra tidlig når han står opp til ferdigpynta stue Men en annen (like viktig grunn for meg) er at jeg da kan pynte i fred og ro, henge kulene der jeg vil osv.uten at en liten en flyr rundt og gnåler om at han heller ville hatt det sånn eller sånn ;-) Han fikk lov til å henge opp én engel istad, og har ellers innfunnet seg med sin skjebne. Hvordan gjør dere andre det? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Barna "hjelper til" med å pynte treet. Det synes både de og vi er kjempekoselig, selv om det selvfølgelig er enklere å pynte selv. 0 Siter
org Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det første året vi var sammen og skulle feire jul sammen, _skulle_ mannen min vente med _all_ pynting til datra (som den gangen var lita) hadde lagt seg. Jeg var uenig, for jeg tenkte at det hadde vært lettvint å bli ferdig... Men nei. Vi ventet med all pynting, og klokka ble ca 3 før han fikk lagt seg. Jeg la meg vel i 1-tida. Etter den gang, har alle barn fått være med på all pynting, inklusiv treet. Og de elsker det. Nå er alt ferdig. Jeg skal vaske gulvene, og så skal vi slappe av og kose oss! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg tok med Squishy (2 år) på pynting av juletreet tidligere i dag. Det var veldig koselig, selv om pynten kanskje ikke er like nøyaktig spredd ut og symmetrisk som tidligere år 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Alle er med å pynte juletreet hos oss. Den store spenningen for barna her er når de står opp julaften. Da henger julestrømpene på soveromsdørene og julepakkene ligger under treet. De er ofte så trøtte at de ikke har rukket å tenke tanken før presangene lyser mot dem. Da er det jul ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg tok med Squishy (2 år) på pynting av juletreet tidligere i dag. Det var veldig koselig, selv om pynten kanskje ikke er like nøyaktig spredd ut og symmetrisk som tidligere år Jeg har også en 2-åring. Hun tok all julepynt hun fant og stappet det i juletreet Etter en sjekk fant jeg både lysmansjetter, en slede og en ball med julebånd. Litt senere hadde hun ribbet juletreet for kuler og kjørte rundt med dem på trehjulsykkelen. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har også en 2-åring. Hun tok all julepynt hun fant og stappet det i juletreet Etter en sjekk fant jeg både lysmansjetter, en slede og en ball med julebånd. Litt senere hadde hun ribbet juletreet for kuler og kjørte rundt med dem på trehjulsykkelen. Hehe, jeg tok nok litt mer kontroll enn som så 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Hehe, jeg tok nok litt mer kontroll enn som så Jeg hadde fem unger her, så mista nok kontrollen en stund. He he 0 Siter
Glimtipper Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg hadde fem unger her, så mista nok kontrollen en stund. He he Akkurat på denne tiden av året nyter jeg spesielt godt at jeg bare har en. En på flyplassen, en på flyet, en + meg selv å pakke til, en å bake med, en å leke ute med... Det er deilig å ha god tid til han God jul til deg og dine 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Akkurat på denne tiden av året nyter jeg spesielt godt at jeg bare har en. En på flyplassen, en på flyet, en + meg selv å pakke til, en å bake med, en å leke ute med... Det er deilig å ha god tid til han God jul til deg og dine Det hender jeg er litt misunnelig på de med bare en unge Dere blir spart for mye, ikke minst krangling. Jeg er glad for de jeg har, men når det stormer som verst her kan slike tanker komme. God jul til dere også ) 0 Siter
cathlin Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Du bekrefter mistanken min om at mødre vil pynte i fred og ro for å få det som de vil uten innblanding fra andre som bare ødelegger det perfekte. :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Hun er snart 3, men har ikke klart å bidra stort her, gitt. Hun har lekt rollelek med julepynten, og ommøblert litt på treet etter jeg pyntet. Dvs hun har samlet mest mulig på en grein... Jeg hadde sett for meg at det skulle være en koselig førjulsaktivitet for oss to sammen. 0 Siter
AAA Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Her pynter alle. Dvs pappaen har stort sett ansvaret for å få treet inn og i foten, og får på lysene, og så tar ungene og jeg resten. De er 5,5 og 3,5 år. Vi koser oss med dette alle, og ungene har gledet seg i ukevis til treet skulle pyntes. :-) 0 Siter
puttelulle Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Her var alle 5 (2 voksne+3 barn) i full sving i kveld... :-) Treet ble så fint, at!:-) Herlig å kunne slappe HELT av etter at ungene har lagt seg i kveld, uten å tenke på mer pynting... Men det er selvfølgelig avhengig av alderen på avkommene... Mine er 8 1/2, 5 1/2 og 3 1/2, og da går det liksom an å la dem være med. Uansett: Ha en God Jul! 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg svelget hele kamelen med hår og hud og inviterte knærten med på juletrepynting. Etter x anntall runder med "nei" når knærten prøvde seg på å pynte på eget initiativ orka jeg ikke mer. Så nå står treet så fint pynta atte, og mor og barn er glade og fornøyde begge to Pappaen får si hva man vil, dette var mye mer avslappende enn å høre på sutring i flere timer for så å bruke verdifull egentid på å pynte. Så jeg sier som Åsemor og flere, nå henger treet på halvt hold fordi knærten synes det er finest når dene ene utvalgte greina bærer det meste av pynten aleine ;-) Spørs om mor ommøblerer bittelitegrann etter at knærten er i seng ;-) Men det er litt risikabelt, for han veit vel rappt akkurat hvos han har hengt den hen og kommer til å bære seg i mårra tidlige tenker jeg... Men vi lar det stå til! 0 Siter
Gjest Så lenge ungene ikke vil så blir det sånn Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er kun mamman i huset som pynter her. Jeg har spurt ungene flere ganger om de vil være med å pynte, men de vil ha overraskelsen når de står opp om morgenen. Det ene barnet har bursdag tett oppi julen så det er tradisjon her å pynte treet til da, legge bursdagsgavene under treet og kose oss med småkaker og varm sjokolade på morgenen. Siden de ikke vil pynte så pynter jeg det slik jeg ønsker (med godt hell hvert år, ungene sier det er veldig, veldig vakker og gleder seg stort over det) og det er i kun rødt og gull, og mange, mange bittesmå lys. (Det ser akkurat like perfekt og nydelig ut som de trærne du ser i amerikanske filmer 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Her satte jeg på juletrefoten og fikk slept det j*** treet innendørs. Så satte Storebror og jeg på lysa i fellesskap mens begge unga hang på røde kuler tilslutt. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Her satte jeg på juletrefoten og fikk slept det j*** treet innendørs. Så satte Storebror og jeg på lysa i fellesskap mens begge unga hang på røde kuler tilslutt. Du er virkelig ikke glad i jula du m.flyfly... Dårlige minner? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Du er virkelig ikke glad i jula du m.flyfly... Dårlige minner? Dårlige og dårlige. Jeg har ikke likt jula siden mora mi døde for mange år sida. Å skulle sitte på julaften og være lykkelig storfamilie er bare kvalmefornemmende, særlig når det bare er meg, faren min og ungene tilstede. Neste år skal jeg ikke ha barna, og da skal jeg hoppe elegant over alt som kan minne om feiring. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Dårlige og dårlige. Jeg har ikke likt jula siden mora mi døde for mange år sida. Å skulle sitte på julaften og være lykkelig storfamilie er bare kvalmefornemmende, særlig når det bare er meg, faren min og ungene tilstede. Neste år skal jeg ikke ha barna, og da skal jeg hoppe elegant over alt som kan minne om feiring. Hm nei, de fleste av oss bærer vel med oss erfaringer, og det er vel summen av erfaringene som til sammen danner minner, som igjen er platformen for tradisjoner, som igjen er hva vi først tyr til når vi skal etablere våre egne liv. Jeg har heldigvis stort sett bare gode minner fra jula! Jeg har dog andre minner fra andre tider som ikke er like gode. De påvirker meg i mine valg og avgjørelser i andre deler av livet mitt. Men er det ikke noe i deg som savner å kunne nyte julefeiring? Hva med å lage noe helt annet og eget som kan skape gode minner for deg når du blir eldre? (Sorry, du har ikke bedt meg om å gi deg råd, så hvis du synes jeg tramper over grensa så bare ignorer meg... fikk medfølelse med deg, så jeg levde meg litt inn i det.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.