Gjest Geforce Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Dette har jeg skrevet under forumet seksualitet tidligere, men tenkte jeg kunne få meningene til de inne på dette forumet også, i og med at jeg er befinner meg i et, som noen ganske så bra formulerte som "annerledeslandet". Introduksjon: Problemstillingen min er kanskje ikke vanlig her inne, den omhandler jo seksualitet, men har litt psykologiske elementer i seg. Dette blir også kanskje en litt merkelig problemstilling for de fleste å forholde seg til, et litt ekstremt tabuemne, men jeg prøver likevel. Problemstillingen: Jeg er en 26 år gammel mann, som aldri har hatt sex. Et ekstremt tilfelle kan man trygt si. Dette er noe som plager meg i hverdagen, og jeg lurer vel egentlig på hva andre ville gjort i min situasjon, hva andre ville gjort helt konkret for å forbedre denne situasjonen, for å formulere det hele litt diplomatisk. Det er også litt merkelig at denne problemstillingen er fullstendig fraværende fra søkelyset til alle disse sexologene. Man kan lese om alt om tips fra bondage, analsex for viderekommende, hvilke leketøy som passer best i den stillingen, ingenting er liksom et tabu lengre unntatt denne problemstillingen. Det skrives ikke om det, og man skal helst ikke snakke om det. Tilstanden jeg er i omtales ofte som ufrivillig sølibat, involuntary celibacy på engelsk, eller bare INCEL. Bakgrunn: Jeg har alltid vært en sjenert person, og jeg fikk depresjon som 16-åring grunnet utfrysing og litt mobbing på skolen. Dette gjorde at jeg trakk meg tilbake, ble usynlig. Jeg kom meg igjennom vgs. og begynte å studere. Jeg er nå snart ferdig med studiene. Problemet er at jeg falt ut av samfunnet når jeg var 16 år, jeg ble sosialt isolert, og den alderen er hvor de fleste lærer seg å sosialisere og ikke minst da de fleste debuterer seksuelt. Jeg har gått glipp av alt dette. Under min tilbaketrekking pga depresjonen min, så utviklet jeg til en viss grad sosial angst. Alt dette er jeg over nå. Jeg kan ikke forandre fortiden, så jeg velger selvfølgelig å fokusere på nåtiden. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå fremover. Dette har likevel satt sine spor, da jeg ikke har bygd meg opp et solid sosialt nettverk, men er alene i det meste. Jeg har blitt en litt sosialt inkompetent person som følge av dette. Jeg er derfor langt bak mine jevnaldrede, og har mye dårligere forutsetninger enn de fleste for å forbedre min egen situasjon. Jeg frykter vel egentlig at min sosiale situasjon kan bli permanent. Dagens sosiale samfunn er heller ikke spesielt tilgivende mot de som tilfeldigvis ramler utenfor. Jeg har et slags taper stigma på meg nå føler jeg, og frastøter folk bare med min sosialt inkompetente væremåte. Jeg føler meg litt som en eks-fange, en som nå må komme ut igjen i samfunnet, men som alltid vil ha et stigma hengende over seg som motvirker alle mine egne positive tiltak. Spørsmål: Spørsmålet mitt er derfor: Hvordan kommer man seg ut av dette "annerledeslandet"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest adversary of zealots Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg gikk til en prostituert første gangen. Greit nok. Ulovlig til neste år da men. Så gikk jeg flere år uten sex, jeg hadde heller ikke lett for å sosialisere. Faktisk levde jeg som en eremitt. Så begynte jeg å ringe åpne linjer (dette var før internett), og jeg traff rett og slett en meget dominerende jente, så før jeg viste ordet av det, hadde jeg masse sex ol, uten å ha forsøkt å skaffe det. Ble samboer med engang, og det var den beste tiden i mitt liv. Etter dette første forholdet har jeg ikke hatt problemer med å skaffe sex. Jeg blir lettest kjent med folk via nett o.l. Men jeg tar aldri sex kun for sexens skyld. Det skal mere til på det punktet jeg har kommet til nå. Men da jeg var jomfru, var jeg selvsagt mere villig til å ta hva som helst (jfr prostituert). Det kommer mye ann på hva slags standarder man har, hvilke damer man tenner på osv. Tenner du bare på strøkne damer som er kjempeomsvermet er det vanskelig. Tar du til takke med ei som ikke er så veldig tiltrekkende er det jo lettere. Selv har jeg blitt kresen langt ut over det jeg har grunn for å være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isflaket Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Orker ikke å lese alt du skriver. Men mitt svar er: Finn den du elsker. Gjør du ikke det, så er ikke sex en menneskerett;; Men, vil du betale for en tjeneste,, Greit nok.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isflaket Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg gikk til en prostituert første gangen. Greit nok. Ulovlig til neste år da men. Så gikk jeg flere år uten sex, jeg hadde heller ikke lett for å sosialisere. Faktisk levde jeg som en eremitt. Så begynte jeg å ringe åpne linjer (dette var før internett), og jeg traff rett og slett en meget dominerende jente, så før jeg viste ordet av det, hadde jeg masse sex ol, uten å ha forsøkt å skaffe det. Ble samboer med engang, og det var den beste tiden i mitt liv. Etter dette første forholdet har jeg ikke hatt problemer med å skaffe sex. Jeg blir lettest kjent med folk via nett o.l. Men jeg tar aldri sex kun for sexens skyld. Det skal mere til på det punktet jeg har kommet til nå. Men da jeg var jomfru, var jeg selvsagt mere villig til å ta hva som helst (jfr prostituert). Det kommer mye ann på hva slags standarder man har, hvilke damer man tenner på osv. Tenner du bare på strøkne damer som er kjempeomsvermet er det vanskelig. Tar du til takke med ei som ikke er så veldig tiltrekkende er det jo lettere. Selv har jeg blitt kresen langt ut over det jeg har grunn for å være. My God.. Ta til takke med.. Jaja. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg gikk til en prostituert første gangen. Greit nok. Ulovlig til neste år da men. Så gikk jeg flere år uten sex, jeg hadde heller ikke lett for å sosialisere. Faktisk levde jeg som en eremitt. Så begynte jeg å ringe åpne linjer (dette var før internett), og jeg traff rett og slett en meget dominerende jente, så før jeg viste ordet av det, hadde jeg masse sex ol, uten å ha forsøkt å skaffe det. Ble samboer med engang, og det var den beste tiden i mitt liv. Etter dette første forholdet har jeg ikke hatt problemer med å skaffe sex. Jeg blir lettest kjent med folk via nett o.l. Men jeg tar aldri sex kun for sexens skyld. Det skal mere til på det punktet jeg har kommet til nå. Men da jeg var jomfru, var jeg selvsagt mere villig til å ta hva som helst (jfr prostituert). Det kommer mye ann på hva slags standarder man har, hvilke damer man tenner på osv. Tenner du bare på strøkne damer som er kjempeomsvermet er det vanskelig. Tar du til takke med ei som ikke er så veldig tiltrekkende er det jo lettere. Selv har jeg blitt kresen langt ut over det jeg har grunn for å være. "ta til takke med"??? Hva med en smule respekt for en mulig sexpartner? Eller litt selvrespekt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Orker ikke å lese alt du skriver. Men mitt svar er: Finn den du elsker. Gjør du ikke det, så er ikke sex en menneskerett;; Men, vil du betale for en tjeneste,, Greit nok.. Du orker ikke å lese det jeg skriver? Jaja, greit nok det. Uansett, så for du ha takk for at du nesten tok deg tid til lese innlegget mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg gikk til en prostituert første gangen. Greit nok. Ulovlig til neste år da men. Så gikk jeg flere år uten sex, jeg hadde heller ikke lett for å sosialisere. Faktisk levde jeg som en eremitt. Så begynte jeg å ringe åpne linjer (dette var før internett), og jeg traff rett og slett en meget dominerende jente, så før jeg viste ordet av det, hadde jeg masse sex ol, uten å ha forsøkt å skaffe det. Ble samboer med engang, og det var den beste tiden i mitt liv. Etter dette første forholdet har jeg ikke hatt problemer med å skaffe sex. Jeg blir lettest kjent med folk via nett o.l. Men jeg tar aldri sex kun for sexens skyld. Det skal mere til på det punktet jeg har kommet til nå. Men da jeg var jomfru, var jeg selvsagt mere villig til å ta hva som helst (jfr prostituert). Det kommer mye ann på hva slags standarder man har, hvilke damer man tenner på osv. Tenner du bare på strøkne damer som er kjempeomsvermet er det vanskelig. Tar du til takke med ei som ikke er så veldig tiltrekkende er det jo lettere. Selv har jeg blitt kresen langt ut over det jeg har grunn for å være. ''Tar du til takke med ei som ikke er så veldig tiltrekkende er det jo lettere.'' Hvis jeg noen gang fikk høre at min kjære var sammen med meg kun fordi han ikke kunne få sjans på ei som var mye lekerere enn meg så hadde det blitt slutt fortere enn fortest. Og det er godt mulig han ville angre bittert etterpå - da hadde nemlig den hissige, hevnlystne og langsinte Lillemus kommet til overflaten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GeForce Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Jeg gikk til en prostituert første gangen. Greit nok. Ulovlig til neste år da men. Så gikk jeg flere år uten sex, jeg hadde heller ikke lett for å sosialisere. Faktisk levde jeg som en eremitt. Så begynte jeg å ringe åpne linjer (dette var før internett), og jeg traff rett og slett en meget dominerende jente, så før jeg viste ordet av det, hadde jeg masse sex ol, uten å ha forsøkt å skaffe det. Ble samboer med engang, og det var den beste tiden i mitt liv. Etter dette første forholdet har jeg ikke hatt problemer med å skaffe sex. Jeg blir lettest kjent med folk via nett o.l. Men jeg tar aldri sex kun for sexens skyld. Det skal mere til på det punktet jeg har kommet til nå. Men da jeg var jomfru, var jeg selvsagt mere villig til å ta hva som helst (jfr prostituert). Det kommer mye ann på hva slags standarder man har, hvilke damer man tenner på osv. Tenner du bare på strøkne damer som er kjempeomsvermet er det vanskelig. Tar du til takke med ei som ikke er så veldig tiltrekkende er det jo lettere. Selv har jeg blitt kresen langt ut over det jeg har grunn for å være. Hei og takk for innspill. Det er ikke det at mine standarer er for høye eller noe sånt. Det er ikke det som er problemet mitt. Et råd som går igjen er nettsjekking. Får tygge litt på akkurat det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hei og takk for innspill. Det er ikke det at mine standarer er for høye eller noe sånt. Det er ikke det som er problemet mitt. Et råd som går igjen er nettsjekking. Får tygge litt på akkurat det. Jeg er ei helt vanlig jente, men som delvis alenemor for to unger og liten omgangskrets var det vanskelig å komme seg ut på sjekkern så nett-sjekking ble min redning. Jeg fant verdens herligste mann via nettet etter ca. halvannet års sjekking! Vi forlovet oss etter ett år og har nå vært kjærester i 2,5 år. Hadde det ikke vært for at jeg har barn og han har bestemte meninger om bosted og noen sånne småting så hadde vi flyttet sammen forlengst! ) Anbefaler nettsjekking på det varmeste jeg, men vær selektiv, det finnes mye rart der ute! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2377852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilien Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Å ikke ha hatt sex når en er 26 er kanskje ikke helt vanlig, men ekstremt vil jeg virkelig ikke si det er! Jeg kjenner flere som debuterte senere enn det, rett og slett fordi de ikke fant den rette før i 30-års alderen, og ikke hadde lyst på one-night-stands. Jeg tror ikke du bør tenke at dette gjør deg veldig mye annerledes andre, og jeg har da saktens møtt personer som aldri har hatt sex også, men som lever et fullverdig liv fordet:) Sex går vel også i sykluser, noen skiller seg og kan være uten i tiår før de finner den neste rette. Andre har mye og ofte sex, men de fleste undersøkelser viser vel at vi har mindre sex enn hva det kan se ut som på tv, i blader osv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294830-spm-til-nhd-emneufrivillig-s%C3%B8libat/#findComment-2378290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.