Gå til innhold

Jenter mer sutrete enn gutter?

Lillemus

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

*Stønn* Men jeg spurte henne i dag om hun lovte meg å være snill og grei når hun ble tenåring og da svarte hun:"Jada, det skal jeg! Hvis jeg husker det da..." *hehe* Det er Snuppa mi i et nøtteskall...

Hun er ærlig - det skal hun ha ;)

Det er min datter også. Når hun påstår noe og jeg spør om hun vil skrive under på det, så sier hun alltid nei. "Jeg kan jo ombestemme meg" svarer hun, sånn for å gardere seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 12-åring har alltid klenget, og det gjør hun fremdeles. Forskjellen fra tidligere er at hun nå er våken hele kvelden. Jeg må sette klare grenser for når vi skal snakke og når vi ikke skal snakke, hvis ikke blir det aldri alenetid på meg.

Bare så du er forberedt ;) Det blir verre..

Herlighet... Det tror jeg ikke jeg orker... ;)

Jeg får noia av å ikke tråkke på henne uansett hvor jeg snur meg, og å høre stemmen hennes uansett i hvilket rom jeg er... Og NYTER å sende henne i seng en gang mellom åtte og halv ni... ;)

Vurderer nesten å abdisere som stemor innimellom pga henne ;) (hun er altså ikke min biologiske datter, men akkurat dette er absolutt ingen ste-problematikk, mora hennes har det på nøyaktig samme måte når det gjelder henne! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Herlighet... Det tror jeg ikke jeg orker... ;)

Jeg får noia av å ikke tråkke på henne uansett hvor jeg snur meg, og å høre stemmen hennes uansett i hvilket rom jeg er... Og NYTER å sende henne i seng en gang mellom åtte og halv ni... ;)

Vurderer nesten å abdisere som stemor innimellom pga henne ;) (hun er altså ikke min biologiske datter, men akkurat dette er absolutt ingen ste-problematikk, mora hennes har det på nøyaktig samme måte når det gjelder henne! ;) )

Det er jo utrolig flott at hun liker deg så godt at hun propper ørene dine fulle av alle hennes tanker :o)

Slitsomt er det, ja. Nå har jeg hatt 2 stk her som har skravlet i ett. De er utrolig blide på denne tiden av døgnet. De vet at jeg sender dem til køys om de lager dårlig stemning ;) Begge har feber, men det skulle man ikke tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme inntrykket, og det bekreftes også av mine søstre som begge har barn av begge kjønn, og av min mor som har fifty-fifty-fordeling av gutt-jente barnebarn! :-)

Moren min har forresten bare erfaring med døtre selv, og sier at hun etter at hun fikk barnebarn av begge kjønn nå ser at visse typer oppførsel er mer "typisk jenter", mens hun tidligere trodde dette bare var "typisk _barn_"! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig flott at hun liker deg så godt at hun propper ørene dine fulle av alle hennes tanker :o)

Slitsomt er det, ja. Nå har jeg hatt 2 stk her som har skravlet i ett. De er utrolig blide på denne tiden av døgnet. De vet at jeg sender dem til køys om de lager dårlig stemning ;) Begge har feber, men det skulle man ikke tro.

Joda, jeg får prøve å ta det som et kompliment... ;)

Men jeg MÅ innrømme at det var deilig å sende dem (eller HENNE da) til mamma'n sin i går etter å ha hørt på plapring og gnåling i 10 dager i strekk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...