Gjest bjørnhild Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Tusen takk for svaret jeg fikk på det forrige innlegget mitt, Irene. Her kommer nye spørsmål: 1.) Jeg er fortsatt sykemeldt. Hva skjer om jeg er syk også i ferien min? 2.) Jeg vet ikke om dette er noe som du kan svare meg på, men jeg vet ikke hvem andre jeg kan spørre.- Ikke lenge etter at jeg hadde fått dette vikariatet som sykepleier på natten, ble jeg sykemeldt p.g.a. kvalme i svangerskapet.Jeg var så dårlig at det ble helt umulig for meg å jobbe. (Jeg prøvde). Vikariatet jeg går i er for en som er langtidssykemeldt og ikke vil komme tilbake p.g.a.kronisk sykdom. Men jeg kan ikke få stillingen fast før hun har sagt den opp. Nå går jeg på tre mnd. kontrakter. Denne går ut i juli, og det virker som det er usikkert om jeg vil få den fornyet. Hva gjør jeg da?? Møter opp på arbeidskontoret? Det er vel ingen som vil ansette en som er gravid???? En fortvilet hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29500-hva-skjer-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 12. juni 2001 Del Skrevet 12. juni 2001 Hvis du tar ferie så skriver du det til TK slik at de stanser sykepengene mens du ferierer. Dersom du får ferien til gode til senere så kan du sende bekreftelse på dette til TK. Vedr ansettelse: Hvis du ikke får jobb så er aetat rett instans, men hvis du er sykmeldt skal du ikke kontakte aetat. Daskal du ha sykepenger - men det kan være en fordel om du kan dokumentere at du har kontaktet aetat og at du evt får svalag på dagpenger pga sykmeldingen. Tk kan nemlig finne på å endre sykepengene hvis arbforholdet opphører fordi du bare har kortvarig stilling (under 6 mndr), men det skal du ikke finne deg i hvis du fremdeles er syk. Det vil likevel i en slik situasjon være en fordel å kunne dokumentere at du har kontaktet aetat men at de sier nei til dagpenger fordi du er syk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29500-hva-skjer-n%C3%A5/#findComment-118203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.