Gjest Desperat kvinne 39 Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg er en kvinne på 39 år som fra november 2006 til november 2007 har brukt Zoloft pga angst. Jeg begynte med 25mg og økte sakte men sikkert opp til høyeste dose på 125mg. I slutten av juni 2007 (ca 3-4 måneder etter å ha nådd maks dose) begynte jeg å legge på meg, og uten å ha veid meg, kan jeg tippe det dreier seg om til nå ca 10 kg. Dette uten å ha endret livsstil forøvrig. Jeg har tatt stoffskifte prøver m.m. hos fastlege, men alt er normalt. Jeg har nå vært uten Zoloft i ca 7 uker, men vekten står bom fast. Til og med da jeg en uke i november var sengeliggende, gikk jeg ikke ned ett gram, hvilket er helt unormalt til meg å være. Jeg har alltid vært veldig slank og ikke hatt problemer med å ta av et par kilo dersom det har vært ønskelig. Jeg synes det kjennes ut som om at noe har stoppet helt opp. Jeg har eksprimentert litt ved å spise mindre, og jeg har også forsøkt å spise mer....men ingenting skjer. Verken fastlege, homeopat eller produsent av medikamentet har kunnet hjelpe meg så langt. Jeg er IKKE ute etter noen garanti, men simpelthen å høre om erfaringer som er gjort med medikamentet i forhold til andre pasienter. Kan det m.a.o. ta lang tid før man får tilbake sin "normale" forbrenning dersom man har hatt en vektøkning med preparatet? Jeg har nylig fått bekreftet (ved urinprøve hos homeopat) at jeg har litt forhøyede gluten og kasein-verdier. Jeg har derfor lagt om kostholdet de siste ukene. Kan Zoloft ha "trigget" frem en slik intoleranse? Og kan jeg regne med at alt normaliserer seg etterhvert? Meget takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.