Gå til innhold

språkbruk blant kompiser


Lillemus

Anbefalte innlegg

villbringebær

Det er da ingenting.. Lillefrøkna på tre år sier "bæsj" hele tiden. Jeg blir gaaaal! Idag kom en kompis av mannen min innom og frøkna hilste et pent "BÆSJ!" når han kom inn døra *sukk*

For å komme til saken: Jeg hadde nok sagt fra at vi, her i huset, ikke bruker slike ord og uttrykk!

Her og!!! Det går mest i prrromp ;-) Men også litt i tiss og bæsj.

Jada, ordforråd, hva trenger man vel det til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • mariaflyfly

    13

  • AneM1365380603

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Nei, den har vi ikke lest. Det høres ut som en bok som vil falle i smak her ;o)

Sønnen min fikk en bok på skolen i 2. klasse eller noe, og der var det mye promp og gørr. Du kan tro barna koste seg da jeg leste den for dem..

Jeg gav bort den nye barneboka av Jo Nesbø som hette noe om prompedoktor.... - til en nevø. Har ikke hørt om han har lest den! var det den gutten din adde lest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småjentene her snakker også mye om bæsj, tiss og promp :-/ De ler like mye hver gang.

Godt det ikke bare er her... Jeg gleder meg til bæsje- og prompefasen er over ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og!!! Det går mest i prrromp ;-) Men også litt i tiss og bæsj.

Jada, ordforråd, hva trenger man vel det til? :)

Det er innmari godt å høre at ungen min er helt normal ;-)

Jeg har begynt å "true" med å sette henne på do hver gang hun sier "bæsj" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg gav bort den nye barneboka av Jo Nesbø som hette noe om prompedoktor.... - til en nevø. Har ikke hørt om han har lest den! var det den gutten din adde lest?

Nei, det var ikke den. Elevene fikk denne boken av skolen. Den er på nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er her... Jeg gleder meg til bæsje- og prompefasen er over ;-)

Mine er 7 og 9 år og fniser og ler like mye over fis og promp og bæsj fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er innmari godt å høre at ungen min er helt normal ;-)

Jeg har begynt å "true" med å sette henne på do hver gang hun sier "bæsj" ;-)

Mi snuppe sier mer "kromp" enn bæsj.... Hun ler like mye hver gang hun sier det eller "kromper" selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 7 og 9 år og fniser og ler like mye over fis og promp og bæsj fremdeles...

8-åringen min også. Han har fått t-skjorte av meg for anledninga: http://www.probat.no/bajs/ Han hadde visst vært kongen i klassen første dagen han hadde den på seg på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er her... Jeg gleder meg til bæsje- og prompefasen er over ;-)

Jeg har gutter, så jeg er redd den fasen aldri går over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 7 og 9 år og fniser og ler like mye over fis og promp og bæsj fremdeles...

Oh no...Jeg håper virkelig det går over før den tid... Lillemor har en fetter på fire år og når de to er sammen, så prater de ikke om annet enn bæsj, fis og promp. De ler seg fillete hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen min også. Han har fått t-skjorte av meg for anledninga: http://www.probat.no/bajs/ Han hadde visst vært kongen i klassen første dagen han hadde den på seg på skolen.

Huff! Den hadde helt sikkert slått an her også, men jeg tror jeg dropper å kjøpe den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi snuppe sier mer "kromp" enn bæsj.... Hun ler like mye hver gang hun sier det eller "kromper" selv :-)

Hehe, litt greit med talefeil i forbindelse med slike ord ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gutter, så jeg er redd den fasen aldri går over....

Siden mine er jenter, så får jeg håpe jeg er heldigere ;)

Jeg prøver å få gubben til å huske at han ikke skal le når hun begynner med prompepratet sitt, men han har litt problemer med det, ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ville sønnen min digget ;)

Klassekameratene hadde ledd så de hadde hiksta, og flere hadde spurt hvem som hadde kjøpt den til han. Så nå har jeg visst fått et godt rykte i klassen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Siden mine er jenter, så får jeg håpe jeg er heldigere ;)

Jeg prøver å få gubben til å huske at han ikke skal le når hun begynner med prompepratet sitt, men han har litt problemer med det, ja.....

Har du prøvd å la ungene konkurrere om hvem som klarer å holde seg alvorlig lengst? Det er bare å si "bæsj", så knekker alle sammen i latter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...