Gå til innhold

språkbruk blant kompiser


Lillemus

Anbefalte innlegg

Klassekameratene hadde ledd så de hadde hiksta, og flere hadde spurt hvem som hadde kjøpt den til han. Så nå har jeg visst fått et godt rykte i klassen. ;)

Hadde den kosta en hundrings skulle poden glatt fått den, men ikke til den prisen nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • mariaflyfly

    13

  • AneM1365380603

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Lillesøster fikk jo t-skjorte: http://www.probat.no/gjor_det_v1/

Storebror måtte ha minste damestørrelse for at den skulle passe. Så da blei det visst sånn da, ja..

Den hadde passet til min 6,5 åring!!!! Hun har ekstremt sterk stemme. Husker en gang da hun var rundt 1,5 år, da målte vi hennes vanlige pludring til 115 dB!!!!!

Det gjør virkelig vondt i ørene når hun synger eller snakker når hun skrur på høyttaleren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Klassekameratene hadde ledd så de hadde hiksta, og flere hadde spurt hvem som hadde kjøpt den til han. Så nå har jeg visst fått et godt rykte i klassen. ;)

Kul mor altså :o) Datteren min på 12 år ville blitt så flau bare ved tanken på å gå med noe sånt, mens sønnen min gledelig hadde tatt den på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde passet til min 6,5 åring!!!! Hun har ekstremt sterk stemme. Husker en gang da hun var rundt 1,5 år, da målte vi hennes vanlige pludring til 115 dB!!!!!

Det gjør virkelig vondt i ørene når hun synger eller snakker når hun skrur på høyttaleren!

Der har du min 3-åring. Jeg får virkelig dotter i øra av henne noen ganger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du min 3-åring. Jeg får virkelig dotter i øra av henne noen ganger. :(

Heldigvis har ikke hun minste mi samme volum som søstera, men hun er ikke akkurat stillfaren hun heller, ei heller broren.

Det som virker, er å hviske til dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å la ungene konkurrere om hvem som klarer å holde seg alvorlig lengst? Det er bare å si "bæsj", så knekker alle sammen i latter ;)

*he he* Har merket det, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gutter, så jeg er redd den fasen aldri går over....

Kan nok underskrive på dette, ja! *he he* For ikke å snakke om hvor utrolig festlig det er å lage prompelyd under armen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere lest noka "Prompehunden Walter"? Fantastisk morsom bok :-)

Minstejenta mi hadde lest den på barnehagen, og vi lånte den da vi var på biblioteket sist.

Den kjenner jeg ikke til - mulig den ikke hadde kommet ut ennå da min sønn var i passende alder?

Men vi leste ihvertfall boka om muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mine er jenter, så får jeg håpe jeg er heldigere ;)

Jeg prøver å få gubben til å huske at han ikke skal le når hun begynner med prompepratet sitt, men han har litt problemer med det, ja.....

Det er ikke så gøy å være eneste jente i familien når det innledes prompe- og rapekonkurranser ved matbordet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Den kjenner jeg ikke til - mulig den ikke hadde kommet ut ennå da min sønn var i passende alder?

Men vi leste ihvertfall boka om muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans!! ;-)

Den med muldvarpen har vi her, alle ungene liker den kjempegodt. Storesøster pleier å holde på med annet mens jeg leser den, men en kan se ørene vibrere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mine er jenter, så får jeg håpe jeg er heldigere ;)

Jeg prøver å få gubben til å huske at han ikke skal le når hun begynner med prompepratet sitt, men han har litt problemer med det, ja.....

Jeg må le selv innimellom.;-)

En artig historie fra da junior var knappe 4 år: Det var like før mormor skulle komme på besøk, og han hadde fått en is og hadde kliss rundt hele truten. Jeg tørker av han og sier noe om at han jo ikke må være klissete når mormor kommer.

Han repliserer: "Ja, for da ville hun nok sagt 'Å, hva er det for en møkkafrans?!'"

Dette syntes vi var ganske morsomt og veslevoksent sagt, så vi lo av det.

Da ble han fullstendig oppglødd av sin store suksess, og tenkte derfor ut en ny, stor morsomhet å si: Med skikkelig lurt smil og masse entusiasme i fjeset utbryter han: "BÆSJ!"

Da måtte vi jo bare le en gang til! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med muldvarpen har vi her, alle ungene liker den kjempegodt. Storesøster pleier å holde på med annet mens jeg leser den, men en kan se ørene vibrere ;)

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le selv innimellom.;-)

En artig historie fra da junior var knappe 4 år: Det var like før mormor skulle komme på besøk, og han hadde fått en is og hadde kliss rundt hele truten. Jeg tørker av han og sier noe om at han jo ikke må være klissete når mormor kommer.

Han repliserer: "Ja, for da ville hun nok sagt 'Å, hva er det for en møkkafrans?!'"

Dette syntes vi var ganske morsomt og veslevoksent sagt, så vi lo av det.

Da ble han fullstendig oppglødd av sin store suksess, og tenkte derfor ut en ny, stor morsomhet å si: Med skikkelig lurt smil og masse entusiasme i fjeset utbryter han: "BÆSJ!"

Da måtte vi jo bare le en gang til! ;-)

Synes jeg ser ham!!!!!!

Hun misnte mi har fått dilla på følgende to uttrykk:

"Fyttikatta!!!!" og "Din rakkarunge!!!!!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å la ungene konkurrere om hvem som klarer å holde seg alvorlig lengst? Det er bare å si "bæsj", så knekker alle sammen i latter ;)

Jeje, den er prøvd ut. Det er nesten så moder'n ikke klarer å holde seg heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg må le selv innimellom.;-)

En artig historie fra da junior var knappe 4 år: Det var like før mormor skulle komme på besøk, og han hadde fått en is og hadde kliss rundt hele truten. Jeg tørker av han og sier noe om at han jo ikke må være klissete når mormor kommer.

Han repliserer: "Ja, for da ville hun nok sagt 'Å, hva er det for en møkkafrans?!'"

Dette syntes vi var ganske morsomt og veslevoksent sagt, så vi lo av det.

Da ble han fullstendig oppglødd av sin store suksess, og tenkte derfor ut en ny, stor morsomhet å si: Med skikkelig lurt smil og masse entusiasme i fjeset utbryter han: "BÆSJ!"

Da måtte vi jo bare le en gang til! ;-)

Haha, den var morsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så gøy å være eneste jente i familien når det innledes prompe- og rapekonkurranser ved matbordet....

Da takker jeg min skaper for at jeg har tre døtre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser ham!!!!!!

Hun misnte mi har fått dilla på følgende to uttrykk:

"Fyttikatta!!!!" og "Din rakkarunge!!!!!!"

*he he*

Det er nå bra at de får dilla på slike uskyldige ord, da. :-)

Jeg tenkte en gang at det var jammen bra jeg ikke hadde kommet med en saftigere glose: Noe uventet skjedde og jeg utbrøt med høy stemme "gurimalla". Dét var noe junior (ca 2 år) la godt merke til, for resten av dagen hørte vi stadig vekk "gujimalla" fra den lille fyren;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har ikke hun minste mi samme volum som søstera, men hun er ikke akkurat stillfaren hun heller, ei heller broren.

Det som virker, er å hviske til dem :-)

''Det som virker, er å hviske til dem :-)''

Jepp, jeg har også merka det. Men når jeg er et flatbanka lusehår unna å sprekke fullstendig, hender det jeg roper til henne "IKKE SKRIK, HAR JEG SAGT!!!" Også skjlnner du brøkdelssekundet etter hvor usannsynlig dustete det høres ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le selv innimellom.;-)

En artig historie fra da junior var knappe 4 år: Det var like før mormor skulle komme på besøk, og han hadde fått en is og hadde kliss rundt hele truten. Jeg tørker av han og sier noe om at han jo ikke må være klissete når mormor kommer.

Han repliserer: "Ja, for da ville hun nok sagt 'Å, hva er det for en møkkafrans?!'"

Dette syntes vi var ganske morsomt og veslevoksent sagt, så vi lo av det.

Da ble han fullstendig oppglødd av sin store suksess, og tenkte derfor ut en ny, stor morsomhet å si: Med skikkelig lurt smil og masse entusiasme i fjeset utbryter han: "BÆSJ!"

Da måtte vi jo bare le en gang til! ;-)

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...