Gå til innhold

språkbruk blant kompiser


Lillemus

Anbefalte innlegg

Gjest Spekepølse

Poenget er at på et fremmed språk har man ikke samme følelse for ordene som på morsmålet. Derfor høres ikke FU like ille ut for et forholdsvis utrent norsk øre, som det gjør for en som har engelsk som morsmål.

Det er i de fleste miljøer både i USA og Strobritania slette ikke dagligdags og skrike FU for den minste ting. Slik er det bare på film og i belastede miljøer.

FU er sammelignbart med f.eks. det norske HK.

mvh

Vel de fleste vil ikke synes at hestkuk er så ille heller. ja,jo,kanskje på sørlandet ...

Der jeg kommer fra er det å regne for et koseord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    15

  • mariaflyfly

    13

  • AneM1365380603

    12

  • Lillemus

    6

Mest aktive i denne tråden

Vel de fleste vil ikke synes at hestkuk er så ille heller. ja,jo,kanskje på sørlandet ...

Der jeg kommer fra er det å regne for et koseord:)

Jo, det ordet reagerer de på til og med helt nord i landet.

Det hører ikke inn under vanlig konversasjon. Og er ikke noe å strø rundt seg med ved enhver anledning.

Kanskje med unntak av sære miljø som har som en del av sin kultur å drite gjennom kjeften.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben utkonkurrerer dem nok. Det fant jeg ut når jeg fikk cochlea implantat :-/

LOL!!!

Apropos å ikke høre prompen - minner meg om den vitsen om mannen som satt i en togkupé med alle rumlemagers mor. For å overdøve prompelyden slikket han på tommeltotten og gned den over vindusruta med et kraftig hvin.

Etter gjentatte gnikk sier en annen i kupéen imponert: "Hvordan i all verden klarer du det der?!"

"Det er ingen sak," repliserte promperen, "jeg bare slikker på fingeren og gnir hardt."

"Ja, jeg skjønte det med lyden, men hvordan i all verden får du til _lukta_?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Gubben utkonkurrerer dem nok. Det fant jeg ut når jeg fikk cochlea implantat :-/

*Ler* ;)

Han har vel kontroll på når han slipper en sånn utenom hjemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!!!

Apropos å ikke høre prompen - minner meg om den vitsen om mannen som satt i en togkupé med alle rumlemagers mor. For å overdøve prompelyden slikket han på tommeltotten og gned den over vindusruta med et kraftig hvin.

Etter gjentatte gnikk sier en annen i kupéen imponert: "Hvordan i all verden klarer du det der?!"

"Det er ingen sak," repliserte promperen, "jeg bare slikker på fingeren og gnir hardt."

"Ja, jeg skjønte det med lyden, men hvordan i all verden får du til _lukta_?"

*LOL* Den var ny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL!!!

Apropos å ikke høre prompen - minner meg om den vitsen om mannen som satt i en togkupé med alle rumlemagers mor. For å overdøve prompelyden slikket han på tommeltotten og gned den over vindusruta med et kraftig hvin.

Etter gjentatte gnikk sier en annen i kupéen imponert: "Hvordan i all verden klarer du det der?!"

"Det er ingen sak," repliserte promperen, "jeg bare slikker på fingeren og gnir hardt."

"Ja, jeg skjønte det med lyden, men hvordan i all verden får du til _lukta_?"

*HAHA*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler* ;)

Han har vel kontroll på når han slipper en sånn utenom hjemmet?

Joda, han får det ut her hjemme, så slipper andre å belemres med sånt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!!!

Apropos å ikke høre prompen - minner meg om den vitsen om mannen som satt i en togkupé med alle rumlemagers mor. For å overdøve prompelyden slikket han på tommeltotten og gned den over vindusruta med et kraftig hvin.

Etter gjentatte gnikk sier en annen i kupéen imponert: "Hvordan i all verden klarer du det der?!"

"Det er ingen sak," repliserte promperen, "jeg bare slikker på fingeren og gnir hardt."

"Ja, jeg skjønte det med lyden, men hvordan i all verden får du til _lukta_?"

Uff.... Stakkars mann!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen min også. Han har fått t-skjorte av meg for anledninga: http://www.probat.no/bajs/ Han hadde visst vært kongen i klassen første dagen han hadde den på seg på skolen.

Jeg fortalte ungene om de t-skjortene! Hun på 6 syntes det hørtes morsomt ut med den om å snakke høyt - og gutten på 8 flirte rått da jeg fortalte om den andre :-)

Hun på snart 4 ble imidlertid svært fornærmet da jeg sa at den t-skjorta om promp, fis og bæsj hadde passet til henne! Hun begynte faktisk å grine....

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte ungene om de t-skjortene! Hun på 6 syntes det hørtes morsomt ut med den om å snakke høyt - og gutten på 8 flirte rått da jeg fortalte om den andre :-)

Hun på snart 4 ble imidlertid svært fornærmet da jeg sa at den t-skjorta om promp, fis og bæsj hadde passet til henne! Hun begynte faktisk å grine....

*s*

Hahaha! :D

Jeg ga forresten bort et par sånne til jul til venner - både små og store. En liten gutt (som jeg klasifiserer som gatas "spørre-Jørgen") fikk denne: http://www.probat.no/brun;_hvor/

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg fortalte ungene om de t-skjortene! Hun på 6 syntes det hørtes morsomt ut med den om å snakke høyt - og gutten på 8 flirte rått da jeg fortalte om den andre :-)

Hun på snart 4 ble imidlertid svært fornærmet da jeg sa at den t-skjorta om promp, fis og bæsj hadde passet til henne! Hun begynte faktisk å grine....

*s*

''Hun på snart 4 ble imidlertid svært fornærmet da jeg sa at den t-skjorta om promp, fis og bæsj hadde passet til henne! Hun begynte faktisk å grine....''

Hehe, stakkars liten ;) Typisk for den alderen å reagere slik. De er jo så uberegnelige. Hadde du spurt en halv time før eller etter ville hun kanskje vært helt enig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel de fleste vil ikke synes at hestkuk er så ille heller. ja,jo,kanskje på sørlandet ...

Der jeg kommer fra er det å regne for et koseord:)

''Vel de fleste vil ikke synes at hestkuk er så ille heller. ......

Der jeg kommer fra er det å regne for et koseord:)''

På Østlandet er det nok mer vanlig med dildo, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun på snart 4 ble imidlertid svært fornærmet da jeg sa at den t-skjorta om promp, fis og bæsj hadde passet til henne! Hun begynte faktisk å grine....''

Hehe, stakkars liten ;) Typisk for den alderen å reagere slik. De er jo så uberegnelige. Hadde du spurt en halv time før eller etter ville hun kanskje vært helt enig ;)

Ja, sant det.

Hun veksler veldig mellom to utsagn for tiden:

1) Du er snilllllll, mamma!

2) Æ vil ikke være med i denne familien mer!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Jo, det ordet reagerer de på til og med helt nord i landet.

Det hører ikke inn under vanlig konversasjon. Og er ikke noe å strø rundt seg med ved enhver anledning.

Kanskje med unntak av sære miljø som har som en del av sin kultur å drite gjennom kjeften.

mvh

Ordet - og dets mange andre varianeter - er ofte brukt "hyggelig" i Nord-Norge, også utenom sære miljø. I min lange karriere der oppe har jeg faktisk oftere hørt det i en positiv, spøkende sammenheng enn i en aggressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

''Vel de fleste vil ikke synes at hestkuk er så ille heller. ......

Der jeg kommer fra er det å regne for et koseord:)''

På Østlandet er det nok mer vanlig med dildo, tror jeg.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, sant det.

Hun veksler veldig mellom to utsagn for tiden:

1) Du er snilllllll, mamma!

2) Æ vil ikke være med i denne familien mer!!!!!!

'' Æ vil ikke være med i denne familien mer!!!!!!''

Jeg synes nå det var avansert sagt av en 4-åring ;) Det har ikke min kommet på å si enda. Det går mest på at jeg ikke får komme i bursdagen hennes.

Datteren min på 2 år krøp her en dag på fanget mitt, strøk meg på kinnet og sa "Det er godt med mamma, æ liker mamma". Da var det ei som smeltet her :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...