AneM1365380603 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Det som er problemet når profilerte typer som Staff uttaler seg er at potensielle overgripere kan gå videre fra å tenne på barn til å begå overgrep. Han bagatelliserer overgrep, og det er alvorlig. Han sier barn ikke tar skade av å tukle litt i lommene. På hvilket grunnlag kan han uttale seg.? Han har ikke spurt barna hva de mener om saken. Straffbart er det uansett hva han mener, og da bør han holde kjeft. Jeg leste et intervju med han for et par år siden. Han mener et barn neppe tar skade av at en mann onanerer ved siden av barnet, uten at barnet legger merke til det. Det har han muligens rett i, men veien fra å gjøre det i skjul og til å gå videre med dette er kort. Driften til enkelte er så sterk at ved å bryte en grense brytes neste grense lettere. Slike uttalelser som Staff kommer med gjør det mer "normalt" for en overgriper å nærme seg barn seksuelt. Jeg synes det er virkelig skummelt når Staff uttaler seg slik. Jeg håper for all del ikke flere profilerte tv-folk kommer på tv med slike meninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg synes selvsagt uttalelsene til Staff er helt forkastlige. De er et hån mot alle de som har blitt utsatt for Lommemannens overgrep og deres familier. Samtidig blir jeg overrasket over at alle hiver seg rundt og skriker opp over disse uttalelsene. Redd Barna var i mine øyne de eneste som beholdt huet i går, da de uttalte at uttalelsene til Staff ikke blir tatt på alvor hos dem. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lommemannen/artikkel.php?artid=508492 Uttalelsene faller på sin egen urimlighet, og Staff bør egentlig beskyttes mot seg sjøl, synes 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.