Gå til innhold

Har dere fortalt at han er tatt?


Gjest GA

Anbefalte innlegg

Selvsagt ikke, men vi foreldre må FORTELLE barna at voksne mennesker skal ikke be barn om å putten hendene i lomma deres. Hvis en voksen trenger hjelp til å få noe ut fra lomma kan han be en annen voksen om hjelp, ikke et barn fordi det kan være en felle. Det må vi da fortelle dem?

''men vi foreldre må FORTELLE barna at voksne mennesker skal ikke be barn om å putten hendene i lomma deres. ''

Men tror du at du av deg selv hadde kommet på å advare barnet mot akkurat dette, dersom det ikke hadde vært en nyhetssak om akkurat dette modus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''men vi foreldre må FORTELLE barna at voksne mennesker skal ikke be barn om å putten hendene i lomma deres. ''

Men tror du at du av deg selv hadde kommet på å advare barnet mot akkurat dette, dersom det ikke hadde vært en nyhetssak om akkurat dette modus?

Tvilsomt, men jeg har lært barna mine til å være generellt skeptisk til fremmede. Det er jo vanskelig å vite hva disse sykingene pønsker ut oppi de små hjernene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt, men jeg har lært barna mine til å være generellt skeptisk til fremmede. Det er jo vanskelig å vite hva disse sykingene pønsker ut oppi de små hjernene sine.

Ja, og barn kan jo lett få inntrykk av at 'slemminger' er lett gjengkjennelige, ala skurkene i Disney-filmene.

Men for å kunne ha såpass stor 'suksess' som lommemannen tydeligvis har hatt i løpet av 30 år, må han jo ha en god del sympatiske trekk og fremferd - for å unngå å skremme bort ungene 'for tidlig'.

Uansett - jeg har ihverftfall vært både mye mer spesifikk og direkte i advarslene overfor min sønn enn det mine foreldre var. De fortalte om slemminger som kunne lure bort barn med godteri slik at barna aldri fikk se foreldrene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så må vi alle huske på at, dessverre, skjer de fleste overgrep av folk barna kjenner! Så det vi må lære dem er å passe på. Ikke bare han ene mannen som nå er tatt. Men jeg syns alle som har snakket om Lommemannen bør snakke med barna om at han er tatt! Men snakke om andre som kan forgripe seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi har ikke i utgangspunktet fortalt at han fantes. Da tror jeg seksåringen her i hus hadde blitt veldig redd. Vi velger å snakke mer generelt om slike ting som å ikke snakke med/bli med fremmede mennesker etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men junior hadde allerede fått det med seg.

Samtidig minnet jeg om at det fremdeles finnes enkelte mennesker der ute, som ikke er snille mot barn. Og at han selvfølgelig er smart nok til ikke å la seg lure av dem - ikke sette seg inn i noens bil eller bli med noe sted for å se på noe kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spekepølse

Overgrep mot 400 barn over hele Sør-Norge og du synes hele greia er overdrevet?!

Frykten for lommemannen er overdrevet. Medias fokus, som skaper frykt.

400 overgrep på 30 år er ille. Men man kan ha to tanker i hodet samtidig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...