Gå til innhold

Har dere fortalt at han er tatt?


Gjest GA

Anbefalte innlegg

Etter å ha advart ungene mot lommemannen for et års tid siden, var det greit å fortelle dem at han nå er tatt av politiet.

Har dere fortalt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ER det han da? Jeg har ikke sett på nyhetene de siste dagene, har bare hørt om det på radio, men var ikke sikker på om det virkelig var lommemannen de hadde tatt, eller om de bare trodde det var han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det han da? Jeg har ikke sett på nyhetene de siste dagene, har bare hørt om det på radio, men var ikke sikker på om det virkelig var lommemannen de hadde tatt, eller om de bare trodde det var han.

Det er vel vanskelig å bevise at han står bak alle overgrep som han mistenkes for, men de har ihvertfall et dna-spor fra minst ett av overgrepene, og dette stemmer overens med siktedes dna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene har ikke vært hos meg siden han ble tatt, men jeg regner med det har vært samtaleemne på skolen på fredag, så jeg antar de har fått det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken vits er det i å fortelle det når det lurer en lommemann på hvert eneste hjørne?

Det lurer vel ikke en lommemann på hvert eneste hjørne. Uansett er det greit å fortelle ungene at i alle fall en av dem som "lurer på hvert hjørne" er tatt, slik at de skjønner at dette er noe alle tar alvorlig. Ja, bortsett fra Staff da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Har ikke snakka om ham i det hele tatt.

Synes hele greia er overdreven. Media som skaper så godt som ubegrunnet frykt hos foreldre og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakka om ham i det hele tatt.

Synes hele greia er overdreven. Media som skaper så godt som ubegrunnet frykt hos foreldre og barn.

Jeg har advart guttungen mot ham, han har vært her i byen og forgrepet seg minst 2 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakka om ham i det hele tatt.

Synes hele greia er overdreven. Media som skaper så godt som ubegrunnet frykt hos foreldre og barn.

Overgrep mot 400 barn over hele Sør-Norge og du synes hele greia er overdrevet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakka om ham i det hele tatt.

Synes hele greia er overdreven. Media som skaper så godt som ubegrunnet frykt hos foreldre og barn.

Tor Erling, er du her inne også?

;oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, mine barn får fortsatt ikke lov til å stikke hendene sine i lommene til fremmede menn.

''Nei, mine barn får fortsatt ikke lov til å stikke hendene sine i lommene til fremmede menn.''

Tror du alle de minst 400 barna hadde lov til det da? Tror du foreldrene der hadde sagt at de bare måtte stikke hendene i lomma på fremmede menn? Unger er veldig ofte naive og tillitsfulle og tror ikke at voksne har stygge baktanker ved å be om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, mine barn får fortsatt ikke lov til å stikke hendene sine i lommene til fremmede menn.''

Tror du alle de minst 400 barna hadde lov til det da? Tror du foreldrene der hadde sagt at de bare måtte stikke hendene i lomma på fremmede menn? Unger er veldig ofte naive og tillitsfulle og tror ikke at voksne har stygge baktanker ved å be om hjelp.

Selvsagt ikke, men vi foreldre må FORTELLE barna at voksne mennesker skal ikke be barn om å putten hendene i lomma deres. Hvis en voksen trenger hjelp til å få noe ut fra lomma kan han be en annen voksen om hjelp, ikke et barn fordi det kan være en felle. Det må vi da fortelle dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, men vi foreldre må FORTELLE barna at voksne mennesker skal ikke be barn om å putten hendene i lomma deres. Hvis en voksen trenger hjelp til å få noe ut fra lomma kan han be en annen voksen om hjelp, ikke et barn fordi det kan være en felle. Det må vi da fortelle dem?

Vi har snakket om lommemannen hjemme, men også sagt at voksne trenger ikke be barn om hjelp, de kan de andre voksne. Så om noen voksne ber dem om hjelp skal de bare forte seg videre.

Vi har også snakket om hva de skal gjøre om noen voksne stopper dem på vei hjem fra skolen og sier at mamma har havnet på sykehuset og at vedkommende er sendt for å hente dem. Da skal de fort seg hjem, låse døra og ringe til mamma eller pappa på mobilen. De har fått beskjed om at det er helt uaktuelt å sende noen ukjente for å hente dem, vi har masse kjente i nærheten som vil bli informert og plukke dem opp i tilfelle.

De vet også at de ikke skal bli med noen fremmede, samme hva de lokker med, det være seg kattunger, pokemonkort eller godterier. Men man vet aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket om lommemannen hjemme, men også sagt at voksne trenger ikke be barn om hjelp, de kan de andre voksne. Så om noen voksne ber dem om hjelp skal de bare forte seg videre.

Vi har også snakket om hva de skal gjøre om noen voksne stopper dem på vei hjem fra skolen og sier at mamma har havnet på sykehuset og at vedkommende er sendt for å hente dem. Da skal de fort seg hjem, låse døra og ringe til mamma eller pappa på mobilen. De har fått beskjed om at det er helt uaktuelt å sende noen ukjente for å hente dem, vi har masse kjente i nærheten som vil bli informert og plukke dem opp i tilfelle.

De vet også at de ikke skal bli med noen fremmede, samme hva de lokker med, det være seg kattunger, pokemonkort eller godterier. Men man vet aldri.

Det er sant, man må lære barna å være på vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...