Gå til innhold

Får barna dine være hjemme alene?


vici

Anbefalte innlegg

Jeg ville mye heller latt barna være alene hjemme en liten stund enn å slippe dem av syne ute.

Men for at barna skulle få være alene hjemme så måtte de være av den rolige typen så man kan føle seg sikker på at de ikke skal eksperimentere med fyrstikker og andre ting mens man er borte. Noen barn er jo av den _veldig_ eksperimenterende typen, da hadde jeg overhodet ikke tatt sjansen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er mine barn eldre enn dine. min 8 åring har nå sluttet på sfo og greier seg fint hjemme alene i flere timer.

6 åringen går på sfo. De f¨år være alene hjemme sammen i maks et par timer. pr krangling og at de kan finne på noe når de er sammen, noe uønsket altså :)

6 åringen har nok ikke vært noe særlig alene, mest fordi 8 åringen da stort sett er der også.

8 åringen begynte å være litt alene hjemme da hun var mellom 5 og 6 år, og da i korte perioder. Øktene hun var alene økte da hun lærte seg å ringe meg på mobilen. Hun er en fornuftig jente, og det er jo forskjell på "folk"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-15 min...på den tiden kan huset være overtent, f.eks dersom det begynner å brenne i TVen. Jeg hadde aldri latt en 3,5-åring være alene, heller ikke en på 5,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

Hei!

Ja, for å svare på spørsmålene dine. Ja, jeg syns det er uforsvarlig å la en på 3,5 år være hjemme alene. Og det syns jeg av di samme grunne du selv nevner. Bilulykke, brann, etc.

Jeg syns forøvrig at 5,5 år går litt bedre, men tror ikke jeg hadde gjort det selv.

Poden er 4 år, det eneste han er alene hjemme, er om jeg er å henter bilen i garasjen.

Jeg syns ikke man skal la barn få være hjemme alene, selv om di ber om det så aldri mye.

Min sønn vil gjerne spise is til middag, men han får ikke det av den grunn ;-)

Nå skal jeg lese di andre innleggene og se om det er jeg som er streng, eller ikke.

Ha en flott kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...