Gå til innhold

Allergi?

Gjest Ingrid 28

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid 28

Hei. Jeg har en datter på 17 mnd. Hun var vært plaget med kraftig diare i ca 8 uker, det kan være opptill 15 bleier pr. dag. Hun har alltid avføring etter at hun har drukket morsmelkerstatning, vanlig melk og soya melk. Jeg lurte på om det var noen ting som var felles i de tre typene? I den siste tiden har hun hatt oppkast og litt feber i tillegg, vi har vært både på sykehus, legevakt og hos legen flere ganger, men ingen vet hva det er for noe galt. Nå har vi fått time på sykehuset i mars til prikktesting. Men det er veldig lenge til og hvilken kost skal jeg gi henne i mellomtiden? Tror du det kan være soya allergi? Så jeg ber dem teste henne for det også? Pga av diareen så har hun gått ned nesten 1 kg. Hun er 83 cm lang og veier ca 9 kg.. Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det sykdomsforløpet du beskriver høres ikke greit ut. Det er klart at det er nødvendig med en grundig undersøkelse. Å vente helt til mars mnd. synes jeg er lenge..I mange byer er det privatpraktiserende barneleger som ikke har lang ventetid.

Men hva kan så dette være ?? Det er nærmest umulig å si noe om. Det kan være alt fra en infeksjon som trekker i langdrag til allergi, matintoleranse (f. eks. coeliaci) til annen sykdom. For at barnet ikke skal bli for utmattet, prøv å gi små måltider hyppig og hold deg til det som du føler tåles best selv om allsidigheten i kosten ikke blir så stor.

Snakk med fastlegen på nytt for å fortgang i dette. Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...