Gå til innhold

akupunktur mot migrene


emsen

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt migrene siden barndommen, med stadig hyppigere, mer smertefulle og langvarige anfall. Jeg startet med akupunkturbehandling for noen måneder siden, en måneds tid før jeg ble gravid. Jeg er nå 17 uker på vei. Hvor lang tid etter at man begynner behandling bør man vente effekt? Jeg går en gang i uken, og mener at anfallene nå er mildere enn før, men de kommer like hyppig. Under forrige graviditet ble jeg verre enn noensinne, det har jeg ikke blitt denne gangen. Kan jeg regne dette som en effekt av behandlingen, eller kan det skje at graviditeten denne gangen virker annerledes inn på kroppen min?

Akupunktur er jo relativt dyrt, så jeg er litt i tvil om hva jeg egentlig kan vente av forbedring og hvor lenge jeg skal vente på den. Jeg mener altså at jeg har en viss effekt, men jeg er jo ikke av de som får "et nytt liv"... Forøvrig er jeg 29 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære emsen.

Akupunktur virker vanligvis etter 5-10 ganger og det kan hende det er en effekt ettersom du har mindre plager i dette svangerskapet. Du bør ta vare på kvitteringene og søke om fradrag i selvangivelsen hvis beløpet kommer over 5000 (særfradrag pkt 22c i selvangivelsen). Et annet tips kan være å bruke planten "matrem", men det bør du vente med til svangerskapet er over. Enkelte undersøkelser viser at tilskudd av magnesium (300 mg dgl) og omega 3 fettsyrer (4 kapsler lavkonsentrert DHA&EPA) kan være nyttig. Hvis du ikke kjenner forskjell etter tre uker så kan du kutte ut kosttilskuddene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...