Gå til innhold

Trening og kvalme

Gjest Soje

Anbefalte innlegg

Hei Thor-Øistein, Jeg leste et spørsmål og svar her på doktoronline.no om trening og kvalme hos ei jente på 16 år. Jeg jobber til daglig som personlig trener og kostholdsrådgiver på et treningssenter og har en kunde som ved hver trening opplever kvalme. Noen ganger så sterkt at hun kaster opp. Jeg beundrer kundens pågangsmot for å finne ut hva som forårsaker dette. Hun har gjort alt jeg har foreslått, øke karbohydratinntak hele dagen, kun på trening, mindre karbohydrater osv, alt for å få en indikasjon på hva som kan skyldes denne kvalmen. Jeg har stor mistanke til at karbohydratinntaket ikke har vært så høyt som jeg anbefaler eller at det kan være noe medisinsk(diabetes). Kunden testet seg for diabetes for 3 år siden, men kanskje dette kan være under utvikling??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...