Gjest nordlandsjenta123 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg får svært høy puls når jeg trener, selv ved lav intensitet. For å ta et eksempel: siste gang jeg trente utholdenhet, hadde jeg 204 i puls selv om jeg hadde moderat intensitet. jeg hadde ingen problem å holde en normal samtale, det var ikke tungt å puste og ingen melkesyre. Hvorfor blir det sånn? Og er det greit å trene med slike betingelser? Vil ikke dette slite veldig på hjertet hvis det alltid skal være sånn? Bakgrunnsinfo: fjernet skjoldbruskkjertel og biskjoldbruskkjertler i 2001 (pga kreft), går nå på levaxin og etalpha daglig. Jeg tar såpass mye levaxin at jeg ligger litt over normalområdet for T4. Før denne operasjonen var pulsen mer "normal" under trening, dvs at ved langkjøring lå pulsen på 140-150. Er det levaxinen som påvirker pulsen, eller er det andre årsaker som jeg bør undersøke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deternåminmening Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 T4 i øvre normalgrense kan gi økt puls. Jeg har selv en stoffskiftesykdom og så fort T4 nærmer seg 20 eller litt over er pulsen høy - spesielt ved aktivitet. Og det behøver ikke være mer enn at jeg tar meg en dusj, så har jeg 140 i puls. Jeg ville snakket med lege og diskutert en liten justering ned på Levaxin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 For høyt stoffskifte vil gi økt puls, så jeg ville nok ha sjekket det og eventuelt regulert ned medisineringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg er enig med deg. Selv om du står på thyroxin og fritt T4 er noe høyt, så virker din belastningpuls være i høyeste laget. Snakk med din indremedisiner om dette og få henne helst til å gjøre en belastningstest på tredemølle eller ergometersykkel. Det kan selvsagt være en naturlig pulsrespons hos en som står på thyroxin men man bør utelukke at det er en rytmeforstyrrelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.