Gjest pilatesberta Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hei! Overskriften sier egentlig det meste. Jeg har diabetes type1 og har hatt det i 30 år. Bra regulert. Har fått to skjønne jenter,som kom til verden 5 og 6 uker for tidlig med hastekeisersnitt pga pre eklampsi,der jeg hadde farlig høyt blodtrykk. Etter siste svangerskap(som varte til juli'06)har blodtrykket variert fra høyt til normalt og nå høyt igjen. (høyt blodtrykk er også i familien). Gikk opp over 30kg begge gangene,men har gått ned det meste etterhvert. (Har en kropp som blir "fyllt av vann",og blir hoven i bena). Jeg luer på om det er noen "som deg", som kan hjelpe meg nå målet mitt (som er minus 20-25kg)og få et lavere blodtrykk og mer energi i samme slengen i Drammensområdet? Jeg er klar for forandring,men klarer det ikke uten hjelp og oppfølging. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. Grethe Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Husk at BMI bare er et tall som sier noe om forholdet mellom høyde og vekt. Den sier ikke noe om muskelmassen og fettmassen i kroppen, som er det viktigste. Det aller viktigste å følge når man skal ned i vekt er nemlig fettmassen din, og jo mer fysisk aktiv du er, jo mindre fettmasse får du i kroppen, og jo mer muskelmasse bygger du. Det viktigste er å bygge muskelmasse ved å redusere fettmassen. Det er musklene dine som forbrenner fettet, og jo mer aktiv du er fysisk, jo mer muskelmasse forbrenner du. Når vekta di går ned, vil som regel også blodtrykket gå ned. I Drammensområdet har Libra Helse og Kosthold kurs om helse og kosthold og fysisk aktivitet som går over 10 ganger. Du kan for eksempel logge deg inn på kurs i Drammensområdet. Du kan også ringe til Libras hovedkontor på Stabekk og forhøre deg om hvilke kurs som finnes og som passer deg. Det er viktig at du daglig går lange turer slik at du ikke sitter for mye stille, men får brukt muskelpumpen i beina skikkelig. Trappegang daglig er også viktig. Jo bedre form du er fysisk, jo bedre regulert vil både blodtrykket ditt og diabetesen din være. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.