Gå til innhold

Hvordan forholde meg til dette?

Anbefalte innlegg

Gjest mora til barna

Barna mine er hos faren denne helga. De ringte meg og sa de vil bo hos faren sin annenhver uke, for da får han så mye bedre råd og kan ta dem med til syden og andre ferieturer.

Jeg snakket med en snydings pappa etterpå som sa at han er så lei av sydenmaset deres, og delt omsorg vil gi han bedre råd. Dessuten vil han ikke finansiere huslånet vårt. Jeg var så sjokkert over alt han sa og hele situasjonen.

Det ene barnet er stort nok til å velge selv, men fader også. Ønsker han å ha barna for å få råd til å reise til syden.. Skal en sydentur gjøre at barna flytter..

Jeg er så forvirret nå. Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker at barna skal bo her, også pga at faren ofte drikker seg full med barna tilstede.

Samarbeidet har fungert fint til nå, men jeg synes han trekker det litt langt ved å involvere barna i barnebidrag osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297867-hvordan-forholde-meg-til-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''''Samarbeidet har fungert fint til nå, men jeg synes han trekker det litt langt ved å involvere barna i barnebidrag osv.''''

Kjempeflott at samarbeidet fungerer fint!

Men du har helt rett i at det er "feil" å innvolvere barna i forhold til bidrag, og å lokke med syden tur om dere har delt omsorg.

Forhåpentligvis innser han feilen sjøl når han er edru, ellers kan jo du ta dette opp med han ved en passende anledning.

Delt omsorg kan være en veldig bra ordning om dere bor i nærheten av hverandre.

Ps! Eg syns ikkje noe om å drikke seg full med barna

tilstede, men eg må (for egen del) inrømme at det også har skjedd meg 2-3 ganger (på 16 år).

Gjest mora til barna

''''Samarbeidet har fungert fint til nå, men jeg synes han trekker det litt langt ved å involvere barna i barnebidrag osv.''''

Kjempeflott at samarbeidet fungerer fint!

Men du har helt rett i at det er "feil" å innvolvere barna i forhold til bidrag, og å lokke med syden tur om dere har delt omsorg.

Forhåpentligvis innser han feilen sjøl når han er edru, ellers kan jo du ta dette opp med han ved en passende anledning.

Delt omsorg kan være en veldig bra ordning om dere bor i nærheten av hverandre.

Ps! Eg syns ikkje noe om å drikke seg full med barna

tilstede, men eg må (for egen del) inrømme at det også har skjedd meg 2-3 ganger (på 16 år).

Han ringte nå og ba meg glemme det som skjedde i går kveld. Han ønsker å ha samme ordning som vi har nå. Han var ganske spak.

Jeg er lettet!

Han ringte nå og ba meg glemme det som skjedde i går kveld. Han ønsker å ha samme ordning som vi har nå. Han var ganske spak.

Jeg er lettet!

Det høres ut som en fornuftig far, ikkje alle som så lett inrømmer egne feil.

Der har du vært heldig...:)

Bortsett fra det med drikkinga når ungene er tilstede.

''Det ene barnet er stort nok til å velge selv,''

Barn som er fylt 12 skal høres, men de kan ikke velge selv.

Her høres det ut som du må være den voksne og ta ansvar for valget. Barna kan ikke bo hos en far som drikker seg full mens de er hos ham.

''Barn som er fylt 12 skal høres, men de kan ikke velge selv.''

Dette ble endret for noen år siden, nå skal barna høres fra de er 7 år, men kan fremdeles ikke velge selv. Heldigvis.

Annonse

Gjest Valnøtt

Da svarer du barnet at dere skal snakke om det når h*n kommer hjem.

Og når de kommer hjem, sier du at det ikke kommer på tale, også er du lydhør for om de virkelig ønsker å bo annenhver uke hos sin far, eller om de ringer deg for å spørre mens han hører på fordi de føler seg under press når det sitter en voksen, full mann der og forlanger at de skal ringe deg og be om delt omsorg. Spør om de ønsker å bo der - uten at pappa tar dem med til syden og om det er turen de er ute etter. Da kan jo du ta dem med en tur isteden.

Hvis de er under press fra en full far nder samvær, så har du et alvorlig problem som du må få hjelp med.

Da ringer du familievernkontoret i dag og ber dem om hjelp fordi han drikker seg full med barna til stede.

Lykke til :-)

De kan forøvrig ikke bestemme selv, selvom de er gamle nok til at de skal høres. Og de kan ikke velge delt omsorg selv - det må du akseptere først.

Gjest Valnøtt

''Barn som er fylt 12 skal høres, men de kan ikke velge selv.''

Dette ble endret for noen år siden, nå skal barna høres fra de er 7 år, men kan fremdeles ikke velge selv. Heldigvis.

De skal høres fra de er syv, og legges vekt på fra de er tolv :-)

Dette er et slag under beltestedet!!!

For det første er det totalt uaktuelt at voksne skal drikke seg snydens mens barn er der. I tillegg er dette ikke noe han skal diskutere med barna.

Jeg hadde aldri overlatt mer tid med en far som drikker!!!! (Min mann drakk før, så jeg vet litt hva jeg snakker om her.)

Du får nok ta en snakk med han UTEN barn, og da han er edru.

Høres jo ikke bra ut ...at han drikker..som ungene er der også.En som drikker - MANIPILERER OG JUGER SÅ HAN TROR DET SELV..og lover gull og grønne skoger til barna...grunnet dårlig sammvittighet. Ta ansvar-og hold på ungene dine selv.Når han søker hjelp for sine problemer og holde løfte--så kan dere komme i tale igjen.Ungene er nok redde! men glad i dere to!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...