Gå til innhold

barn som gir vekk penger/leker

Anbefalte innlegg

argh! nå kjenner jeg at jeg er utrolig irritert på 6-åringen min!

han hadde sikkert 60kr i jakkelomma si som han fikk igjen for betaling med pantelapp på butikken i går.

vi glemte helt av pengene som lå i jakka,og han har brukt den samma jakka ut i hele dag.kom akkurat på det,og da merket jeg at pengene var borte. trodde de var mista,men han innrømmet nettopp at han hadde gitt vekk 50-lappen til kompisen han hadde lekt med i dag!

da jeg oppdaget det,var den samme kompisen hans på besøk her hos oss,og da fikk jeg meg ikke til å kjefte på noen slags måte! men kjenner jeg er utrolig irritert over dem begge,spes min egen som VET at dette er forbudt. ikke gi bort,eller ta i mot noe!

hvorfor skal det gis bort noe? for å være tøff? score poeng?

HVA??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297894-barn-som-gir-vekk-pengerleker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han er redd for å ikke bli likt godt nok?

Men om han gjorde for å dele,syns jeg det er en fin gutt du har.

Ikke alle unger som er slik.

Bare meg og mitt som er viktig hos noen.

jo,det er jeg enig i forsåvidt.han har dratt til pappan nå,men skal snakke med han å høre hvorfor når han kommer tilbake. :-)

hadde skjønnt det om de stod på butikken å skulle handle noe,men når han gir bort bare for å gi bort likssom...blir ikke det litt feil da?

Siden guttene er kun 6 år gamle, så hadde jeg bedt om å få pengene tilbake og sagt at det er ikke lov å gi bort penger til andre, og særlig ikke så mye penger. Den andre gutten vet sikkert også at det er slik.

fikk meg ikke til å gjøre det.jeg varslet fra litt strengt at det ikke bør skje igjen,og jeg så de begge ble ganske flaue.gjorde ikke mer utav det,denne gangen.

Kanskje han er redd for å ikke bli likt godt nok?

Men om han gjorde for å dele,syns jeg det er en fin gutt du har.

Ikke alle unger som er slik.

Bare meg og mitt som er viktig hos noen.

forresten,det du skrev om han er redd for å ikke bli godt likt.

det er nok ikke er tilfelle her,han leker med kompisene sine omtrent hele tiden,og det har alldri vært tilfelle før å gi bort ting eller penger.alltid vært godt likt blandt vennene sine.

her tror jeg det dreier seg om noe annet...

Annonse

jo,det er jeg enig i forsåvidt.han har dratt til pappan nå,men skal snakke med han å høre hvorfor når han kommer tilbake. :-)

hadde skjønnt det om de stod på butikken å skulle handle noe,men når han gir bort bare for å gi bort likssom...blir ikke det litt feil da?

He,he,klart det kan jo bli litt feil om det dreier seg om mye penger,mange ganger..

Hadde nok tatt en prat med han,men også sagt at det er en fin ting å dele,men neste gang kan han kanskje spør deg før han gir bort..

Det er jo bra han føler seg godt likt.

Høres ut som en kjempe gutt! :0)

He,he,klart det kan jo bli litt feil om det dreier seg om mye penger,mange ganger..

Hadde nok tatt en prat med han,men også sagt at det er en fin ting å dele,men neste gang kan han kanskje spør deg før han gir bort..

Det er jo bra han føler seg godt likt.

Høres ut som en kjempe gutt! :0)

joda,er enig i det.kommer litt an på formålet ja syns jeg,men trenger ikke gjøre så stor sak utav det nei sikkert.

klart det er fint å dele.ble bare så utrolig paff med det samme :-)

• 2 uker senere...
Gjest mamma til Abel Spandabel

Gutten min på snart 7 år hadde en venn på besøk i helga - da tok de penger fra spareglasset hans og dro på butikken og kjøpte gave til vennens mamma (de tenkte vel det skulle være morsdagsgave), Da jeg oppdaget det tok jeg en prat med ham om at han ikke bare kan ta penger og dra og handle uten å spørre oss først. Men det var jo litt søtt også - mamman til vennen ringte etterpå og sa hun skulle betale tilbake, hun skjønte jo ingenting da hun fikk pakke (de hadde kjøpt sjokolade (!) for nesten 100 kroner....), men så hadde hun fått hele historien og ringte og beklaget....

Som sagt tok vi en prat med han, men han gjorde det jo bare for å være snill :o)

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...