Gjest en som er litt fortvilet. Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 har to spårsmål. 1. hvor lang tid etter en sykehus tappe kan man søke erstatning? og 2. det er en lege som har skrevet en attest om at eg har slått mine barn, den ble skrevet i 2004, og jeg fikk først vite om den to år etter, har han lov til å skrive noe slikt? 0 Siter
frosken Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Leger har opplysningsplikt til barnevernet dersom barn utsettes for mishandling eller annen omsorgssvikt. Dersom du sa ting til legen som kunne tyde på at du slo barna, så pliktet vedkommende å videreformidle dette til barnevernet. 0 Siter
Gjest Skrevet 28. januar 2008 Skrevet 28. januar 2008 Leger har opplysningsplikt til barnevernet dersom barn utsettes for mishandling eller annen omsorgssvikt. Dersom du sa ting til legen som kunne tyde på at du slo barna, så pliktet vedkommende å videreformidle dette til barnevernet. eg har ikke vært hos han legen, er hun som eg har barn med, hun var der i 2003, og hun brukte det mot meg i 2005 i en rettsak når det gjald ungene, jeg vant men vil ha gjort noe med det som legen skrv når det gjaldt meg. 0 Siter
Gjest Skrevet 29. januar 2008 Skrevet 29. januar 2008 eg har ikke vært hos han legen, er hun som eg har barn med, hun var der i 2003, og hun brukte det mot meg i 2005 i en rettsak når det gjald ungene, jeg vant men vil ha gjort noe med det som legen skrv når det gjaldt meg. feilaktige opplysninger i journal kan kreves rettet eller slettet.. les mer om dette i pasientrettighetsloven §5-2 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.