Gå til innhold

høyt blodtrykk og høye aldosteronverdier

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet 37

Hei, jeg er en 37 år gammel kvinne, som har fått påvist høyt blodtrykk, har vann i kroppen og forhøye aldosteronverdier, men ingen klarer å hjelpe meg. Har prøvd forskjellige medisiner, men de virker ikke. Trykket mitt ligger på 150/ 90, i snitt. Binyrene mine har blitt sjekket, men de er helt fine, jeg har lave kolesterol verdier. Legen forstår ikke hva som feiler meg, og jeg blir ganske fortvilet over at ingen kan hjelpe meg. Har du noen gode råd?

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Jeg regner med at du er blitt undersøkt av en spesialist i hormonsykdommer slik at årsaken til ditt høye aldosteronnivå er grundig vurdert. Det er også viktig å tenke på at du ikke tar noen legemidler, kosttilskudd eller bruker urter (som lakrisrot) som kan påvirke ditt aldosteronnivå. Jeg kjenner ikke noen behandling som er dokumentert effektivt for dine plager, men har erfaring med at akupunktur kan ha god effekt ved nyreproblemer og for mye væske i kroppen. Det er også viktig med saltrestriksjon i mat og drikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...