Gå til innhold

Sultfølelse


germo

Anbefalte innlegg

Jeg er 70 år, veier 69 kilo og er 1.65 høy. Jeg spiser to skriver grovt brød til frokost, 2 skiver til lunsj og middag f eks en kotelett med en potet el ris og salat og litt saus. Men jeg er konstant sulten. Særlig etter middag. Jeg kunne godt spist en porsjon til. Jeg tenker da bare på om vi har noe jeg skan spise utover kvelden. Hva kommer dette av? Er det noe jeg kan dempe denne sultfølelsen med uten å overspise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som om du spiser for lite jeg. Det gjør ingenting om du spiser litt mer til middag og eventuelt også tar deg et lite kveldsmåltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Det kan være mange årsaker til konstant sultfølelse, blant annet katarr i magesekk eller tolvfingertarm. Du kan snakke med fastlegen din om dette. Svingende blodsukker kan også gi sultfølelse så du kan forsøke å øke inntaket av fett og protein i kosten, som gir mindre sult og mere stabilt blodsukker. Bruk for eksempel rikelig makrell i tomat, skinke, ost eller egg på brødet og gjerne et godt lag med Vita margarin. På kvelden bør du unngå søtt etter middag, men heller spise for eksempel et stykke rugsprø med litt god ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...