Gå til innhold

Betale bursdagsbesøk selv?

MHC

Anbefalte innlegg

Nei, vi betaler selvsagt selskapet for barnet. MEN det kan jo hende at de har gjort en avtale vi ikke kjenner til. F.eks. at mor sier at han kan ha selskap hjemme, men dersom han velger noe annet må han betale. Slike avtaler synes jeg kan være helt greie. Det gjør barna bevisste på at ting koster.

F.eks. har jeg gjort avtale med snuppa på 8 om at dersom ho skulle få nye slalomski så måtte ho betale ca. halvparten. Vi har veldig god råd, men jeg vil at ho skal lære seg at ting koster penger.

Ho går også i banken og tar ut penger hver gang vi skal på sydentur. Det tror jeg vil gjøre henne bevisst på at sparing gjør at du har penger når du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi betaler selvsagt selskapet for barnet. MEN det kan jo hende at de har gjort en avtale vi ikke kjenner til. F.eks. at mor sier at han kan ha selskap hjemme, men dersom han velger noe annet må han betale. Slike avtaler synes jeg kan være helt greie. Det gjør barna bevisste på at ting koster.

F.eks. har jeg gjort avtale med snuppa på 8 om at dersom ho skulle få nye slalomski så måtte ho betale ca. halvparten. Vi har veldig god råd, men jeg vil at ho skal lære seg at ting koster penger.

Ho går også i banken og tar ut penger hver gang vi skal på sydentur. Det tror jeg vil gjøre henne bevisst på at sparing gjør at du har penger når du trenger det.

''MEN det kan jo hende at de har gjort en avtale vi ikke kjenner til. F.eks. at mor sier at han kan ha selskap hjemme, men dersom han velger noe annet må han betale. Slike avtaler synes jeg kan være helt greie. Det gjør barna bevisste på at ting koster.''

Det samme tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det sikkert at det stemmer at han må betale selv?

Ellers kan man jo saktens lure på hvorfor barnet har såpass mye lommepenger at han kan betale dette, når mroa ikke har så god råd...

Det kan jo hende sparepengene er pengegaver han har fått tidligere av besteforeldre eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre......... Kanskje hun fikk velge om hun ville ha det hjemme eller betale selv for det på det stedet, men kan en 9åring forstå konsekvensen da ?

En 9-åring er gammel nok til å forstå at ting koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist. Dersom dette ikke beror på en misforståelse er det første gang jeg hører at barn betaler bursdagen selv. Nå er ikke alle like bemidlert på Podens trinn heller,men det er da mulig å lage veldig hyggelig bursdag uten at det koster så masse!

Jeg ville faktisk ikke latt Poden bruke så mange penger på noe sånt heller jeg, dersom "jeg _VIL_ bruke pengene mine på dette"- teorien lenger ned her stemmer. Det er nettopp i slike tilfeller jeg ville brukt 'voksen-list' for å overbevise om at noe annet var langt lurere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''MEN det kan jo hende at de har gjort en avtale vi ikke kjenner til. F.eks. at mor sier at han kan ha selskap hjemme, men dersom han velger noe annet må han betale. Slike avtaler synes jeg kan være helt greie. Det gjør barna bevisste på at ting koster.''

Det samme tenkte jeg.

Den er alltid lett å dømme andre. Men ofte er det faktorer vi ikke kjenner til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...