Gå til innhold

Betale bursdagsbesøk selv?

MHC

Anbefalte innlegg

Min 9-åring var i bursdagsbesøk forleden til en i klassen på et lekesenter som driver med organiserte bursdager. Vel hjemme fikk vi høre at bursdagsbarnet mått betale kalaset med egne sparepenger.

Vi vet at moren ikke har så god råd, og at barnet ikke har så mye samvær med sin far, men betale selv? Vi fikk dårlig samvittighet for at vi ikke meldte avbud- da prisen på lekesenteret er 110,- pr. barn.

Betaler deres barn selskapet selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det hørtes fælt ut. Kan det være at barnet bare har måttet legge ut for kalaset kanskje? Det håper jeg. Jeg har aldri hørt om det før nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre......... Kanskje hun fikk velge om hun ville ha det hjemme eller betale selv for det på det stedet, men kan en 9åring forstå konsekvensen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Det har jeg aldri hørt om før.

Det KAN jo ha vært en slags misforståelse også da, men det hørtes jo relativt troverdig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har vi aldri praktisert! Men vi har heller aldri hatt besøk av den typen der, det kan jo tenkes at mor har sagt "Nei, det kan vi ikke bruke så mye penger på", mens barnet da har svart: "Jo, det kan vi! Jeg har penger igjen fra jul som jeg VIL bruke!!"

Det kan jo tenkes?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei slikt har jeg aldri hørt om.

Da synes jeg det er bedre å arrangere festen hjemme - hvem sier at hjemmefest er ensbetydende med kjedelig og kjipt?! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at barnet hadde lyst på dette, og inngikk en avtale med sin mor om at barne skulle spare til dette... Kanskje har mor lagt i en slant i ny og ne for å spe på "sparepengene"... Det er jo ikke sikkert at det er bankkontoen til barnet som er tømr for dette selskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slår meg som en forklaring her, er at moren har ønsket å holde selskap hjemme pga prisen, mens bursdagsbarnet har ønsket seg lekelandbursdag - og at moren har sagt at hun ikke har råd, og at dersom h*n insisterer på det, må h*n bruke sine egne penger. Og akkurat det synes jeg vel ikke er så hakkende gæernt.

Men nei, jeg lar ikke barna mine betale bursdagene sine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri hørt om...

Men om gutten insisterte på å ha et dyrt selskap andre plasser enn hjemme,kan jeg jo forstå det på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, det kunne ikke ramle meg inn å la barna betale bursdagsselskapet selv. Er et knapt med penger, så velger vi heller et rimelig selskap.

Nå kan det jo tenkes at bursdagsbarnet selv ønsket å gjøre det på denne måten, at hun visste det var eneste mulighet å få en slik bursdag. I så fall er et vel greit, om enn ganske trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne ikke falle meg inn å la ungen betale sitt eget selskap på den måten. Da hadde jeg heller valgt en rimeligere løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barna mine betaler ikke selv.

Men vær glad dere ikke meldte avbud! Tenk om ingen hadde villet komme! DET hadde vært trist, det!

Barnet fikk sikkert valget om hun ville bruke penger på dette eller noe annet.

Det dere kan gjøre, er å invitere dette barnet med på noe der dere betaler; kino feks. Da gjør dere gjnegjeld.

Det ER dyrt å feire bursdag, så jeg synes ikke det er SÅ veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke bra ut og hadde aldri vert aktuelt her:

Men istedet for å melde avbud, hadde jeg heller tilbudt å betale for mitt barn ( i tillegg til gave)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

Dette er vel typisk kjipt resultat av at det blir mer og mer press på ungene og foreldrene til å feire bursdager hvor på slik steder.

Ville heller trosset forventninger om at alle jenter/gutter i klassen skal komme, og holdt et lite selskap jeg kunne hatt råd til hjemme. bare synd at barna ofte lider om de ikke føler de vanlige mønstrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spekepølse

er det sikkert at det stemmer at han må betale selv?

Ellers kan man jo saktens lure på hvorfor barnet har såpass mye lommepenger at han kan betale dette, når mroa ikke har så god råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...