Gå til innhold

Har du IKEA-kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du fornøyd med dette?

Når er det fra, og er det frittstående eller innebygd?

Vi må velge IKEA pga pris (dyrt å renovere hus, gitt..) og har hørt at kvaliteten på kjøkken derfra skal være veldig god nå.. hva sier dere?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• morsan

4

• lissi1365380351

4

• Sofline

3

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, vi har ikke IKEA-kjøkken, men kjenner mange som har det.

IKEA har god kvalitet på sine ting, og eneste "problemet" med IKEA er at de ikke har litt mer spesielle løsninger. Skal du ha "bare" kolonialskuffer/skap og vanlig oppvaskkum er det smart å bruke IKEA.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Vi har IKEA-kjøkken og er veldig fornøyd med det. Kjøkkenet er innebygget.

Vi synes vi har fått de løsningene vi ville ha på vårt kjøkken, det er ingenting vi savner av spesialløsninger.

Eneste ulempen med IKEA er at man ikke alltid får riktig varer eller alt man har bestilt og at det kan bli litt styr med det. Men ellers er det god kvalitet, romslige skap og smarte løsninger.

lissi1365380351
Skrevet

Nei, vi har ikke IKEA-kjøkken, men kjenner mange som har det.

IKEA har god kvalitet på sine ting, og eneste "problemet" med IKEA er at de ikke har litt mer spesielle løsninger. Skal du ha "bare" kolonialskuffer/skap og vanlig oppvaskkum er det smart å bruke IKEA.

Nei,vi har HTH kjøkken,veldig lekkert og knallbra service i butikken,er meget godt fornøyd.

En vennine har IKEA-kjøkken,samme "type" kirsebær som meg og,vel,vel,det er VELDIG stor forskjell både i kvalitet og utseende,og pris såklart.

Er glad jeg gikk for det jeg gjorde,selv om prisen var høy,men vi må nok ha det en stund lenger enn om vi hadde valgt IKEA kjøkken,da kan man jo bytte ut litt tidligere da om man rett og slett blir drittlei det .

Uansett ett kjøkken vil man jo ha lengst mulig,og jeg tror nok du får det du betaler for der som andre steder.

Vel,lykke til med oppussingen da,.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei,vi har HTH kjøkken,veldig lekkert og knallbra service i butikken,er meget godt fornøyd.

En vennine har IKEA-kjøkken,samme "type" kirsebær som meg og,vel,vel,det er VELDIG stor forskjell både i kvalitet og utseende,og pris såklart.

Er glad jeg gikk for det jeg gjorde,selv om prisen var høy,men vi må nok ha det en stund lenger enn om vi hadde valgt IKEA kjøkken,da kan man jo bytte ut litt tidligere da om man rett og slett blir drittlei det .

Uansett ett kjøkken vil man jo ha lengst mulig,og jeg tror nok du får det du betaler for der som andre steder.

Vel,lykke til med oppussingen da,.

Jeg skal ikke pusse opp, altså, så du burde sikkert legge svaret ditt til mij.

Forøvrig har du nok rett i din betraktning rundt dette med pris, IKEA er jo billigere av en grunn. Samtidig har de også nå fått de samme løsningene på skuffer og skap (hengsler og skinner) som "alle andre", men siden IKEA lar folk sjøl skru sammen og henge opp blir det gjerne litt forskjell allikevel.

Gjest Gurojenta
Skrevet

Jeg har hørt flere snekkere anbefale IKEA-kjøkken fremfor andre kjøkken, fordi IKEA nå har så god kvalitet. Om det stemmer vet jeg ikke. Men skal man ha snekkere til å skru sammen alt for seg, så blir prisen fort den samme som for et annet kjøkken. For det koster fort mye penger.

Skrevet

Ja vi er nå på vårt andre Ikea-kjøkken og har vært veldig fornøyde med begge to. Det første ble revet ikke fordi det var noe galt med det, men fordi vi bygget ut huset og kjøkkenet derved ble 4 ganger større enn det var. ;-)

lissi1365380351
Skrevet

Jeg skal ikke pusse opp, altså, så du burde sikkert legge svaret ditt til mij.

Forøvrig har du nok rett i din betraktning rundt dette med pris, IKEA er jo billigere av en grunn. Samtidig har de også nå fått de samme løsningene på skuffer og skap (hengsler og skinner) som "alle andre", men siden IKEA lar folk sjøl skru sammen og henge opp blir det gjerne litt forskjell allikevel.

Du burde gjerne lagt ditt tidligere svar under mij du også,skjønte ikke helt den der,men jeg er jo heller ikke så dreven som deg her inne.

Gjest ViViola
Skrevet

Du burde gjerne lagt ditt tidligere svar under mij du også,skjønte ikke helt den der,men jeg er jo heller ikke så dreven som deg her inne.

Jeg mente ikke å være ekkel, altså, men hvis mij bare bruker "Svar til meg" vil hun ikke se svaret ditt, siden det lå under mitt svar. Det var bare et lite råd.

Spesielt dreven er jeg ikke her, men jeg har fulgt med en stund og fått med meg dette.

Igjen, det var ikke for å være ekkel, altså.

Skrevet

Broren min har satt inn Ikea-kjøkken, og de er veldig fornøyde. Jeg tror det har mest å si at noen monterer det som virkelig kan det.

Fordelen er også at du kan gi kjøkkenet et billig ansiksløft om noen år dersom du blir lei det, ved å bare bytte fronter.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi har ikke IKEA, men sambo er tømrer, har montert uttalige kjøkken. Han sier at IKEA er bra det, men det står og faller på monteringen. Monteres det skikkelig, av noen som vet hva de gjør, så er det god kvalitet.

Det samme gjelder også med andre ting fra IKEA, det må monteres skikkelig. Så noe av det ryktet som sier at kvaliteten er dårlig, er rett og slett dårlig montering, siden IKEA baserer seg på selvmontering. Vi har f.eks mer skruer og spikre i alle våre IKEA-skap/kommoder, og det holder veldig godt.

Dette er hans ord da, jeg er egentlig ganske grønn ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Kjenner flere som er veldig fornøyd med IKEA-kjøkken.

Synes selv det gir litt "IKEA"-feeling, litt plast- og lettmetall-følelse, om du skjønner, og vi har ikke valgt det selv. Vi har noe mye dyrere - antakelig er prisforskjellen større enn kvalitetsforskjellen.

lissi1365380351
Skrevet

Jeg mente ikke å være ekkel, altså, men hvis mij bare bruker "Svar til meg" vil hun ikke se svaret ditt, siden det lå under mitt svar. Det var bare et lite råd.

Spesielt dreven er jeg ikke her, men jeg har fulgt med en stund og fått med meg dette.

Igjen, det var ikke for å være ekkel, altså.

Du så det selv?

At det var litt ekkelt skrevet......

Gjest ViViola
Skrevet

Du så det selv?

At det var litt ekkelt skrevet......

Jeg skjønte at du oppfattet det sånn, og det var ikke meningen. Beklager.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201680786' post='3793174]

Vi har ikke IKEA, men sambo er tømrer, har montert uttalige kjøkken. Han sier at IKEA er bra det, men det står og faller på monteringen. Monteres det skikkelig, av noen som vet hva de gjør, så er det god kvalitet.

Det samme gjelder også med andre ting fra IKEA, det må monteres skikkelig. Så noe av det ryktet som sier at kvaliteten er dårlig, er rett og slett dårlig montering, siden IKEA baserer seg på selvmontering. Vi har f.eks mer skruer og spikre i alle våre IKEA-skap/kommoder, og det holder veldig godt.

Dette er hans ord da, jeg er egentlig ganske grønn ;o)

Det har jeg ingen problemer med å tro på - jeg har hørt det samme fra folk med litt peiling.

Har en kompis med ti tommeltotter som skulle montere kjøkkenet sitt selv, og det ble selvsagt bare tull.

lissi1365380351
Skrevet

Jeg skjønte at du oppfattet det sånn, og det var ikke meningen. Beklager.

Det går så fint så,men du hadde jo også svart under gurojenta,så jeg skjønte ikke hvorfor du argumenterte sånn på at jeg hadde svart under deg.

Men nå skal jeg ikke forstå alt som skjer heller da.

Og jeg godtar beklagelsen din,hadde ikke trengt den da,dette går så fint så.

Vi glemmer det,og koser oss resten av dagen.

oki

Gjest ViViola
Skrevet

Det går så fint så,men du hadde jo også svart under gurojenta,så jeg skjønte ikke hvorfor du argumenterte sånn på at jeg hadde svart under deg.

oki

''men du hadde jo også svart under gurojenta''

Hm, nei? Mitt første svar ligger direkte under mij, altså på samme nivå som Gurojenta sitt. Men hvis det var slik du leste det, så skjønner jeg bedre hvorfor du reagerte på svaret mitt til deg.

Ha en fin dag!

Gjest Elextra
Skrevet

oki

Hehe, ikke måte på hvor sår du ble over Viviolas klare anbefaling til deg, da. Men godt du godtok beklagelsen til slutt *S*.

Skrevet

Er det ikke litt kjipt å ha akkurat samme kjøkken som naboen?

Sjekk ut www.kvik.no. Masse bra til pris ala og under Ikea.

Skrevet

Jeg har Ikea-kjøkken og er forsåvidt fornøyd, men om jeg en gang skal innrede kjøkken i et hus (ikke leilighet) og har litt penger å legge i det så blir det ikke Ikea nei. Da vil jeg ha noe med mer kvalitet, selv om det sies at Ikeas kjøkken er mye bedre nå enn tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...