Gå til innhold

Grytidlig avreise med små barn?


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Ja, vi har fått plass i familievogn på begge togene. Ungene var helt i hundre da jeg sa vi skulle ta toget!!!!! Jeg er en optimistisk person, så jeg tror dette går bra - inntil det motsatte er bevist :-)

Familievognene pleier å være veldig OK. Man er dessuten ikke omkranset av medpassasjerer som bare ønsker ro og fred.

;-)

Jeg deler din optimisme.

God tur! Håper at også begravelsen kan gi gode om enn litt såre minner.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    7

  • ....AV

    3

  • laban

    2

  • PieLill

    2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det er jo himla deilig å ta toget alene :-)

Sove litt

Lese litt

Gumle en sjokolade iet stort glefs uten dårlig samvittighet

Sove litt til

ta opp pc'en og late som en jobber......

Evt se en film (det var det mange som gjorde på mandag/tirsdag)

Spise litt

Drikke kaffe

Sove litt til

Lese ut boka

Og vips - så er du fremme!!!!!!!

Jeg blir bare sur og rastløs fordi det tar så forbanna lang tid. :( Sliter med en dårlig rygg, og setene der er vonde. Forrige gang jeg tok toget hadde jeg glemt å ta med meg Ibux, og kunne omtrent ikke gå da jeg gikk av i Trondheim. :(

Men jeg har bok og pc med, asså. Og iPod. Egentlig skulle jeg hatt en pute, det hadde vært nydelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg blir bare sur og rastløs fordi det tar så forbanna lang tid. :( Sliter med en dårlig rygg, og setene der er vonde. Forrige gang jeg tok toget hadde jeg glemt å ta med meg Ibux, og kunne omtrent ikke gå da jeg gikk av i Trondheim. :(

Men jeg har bok og pc med, asså. Og iPod. Egentlig skulle jeg hatt en pute, det hadde vært nydelig. ;)

''Egentlig skulle jeg hatt en pute, det hadde vært nydelig. ;)''

Kjøp deg en sånn oppblåsbar en, de er kjempekjekke og finnes i ulike fasonger (ikke bare den der "slangen" rundt halsen lenger, den var ille...). Lett å ta med over alt, og helt uunnværlig når man skal sove i sittestilling.

Forøvrig deler jeg ikke din motvilje mot tog, jeg reiser mye i jobben og velger alltid tog når det er mulig. Er så deilig, atte, med god tid ALENE. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan bytte i Oslo, da er det en halvtime mellom togene. Ellers kan vi hoppe av i Drammen (2 timer å vente), evt Asker (1 time?).

OK, det får du vel avgjøre underveis, i samråd med konduktøren.

Kondolerer og lykke til med reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Vi kan bytte i Oslo, da er det en halvtime mellom togene. Ellers kan vi hoppe av i Drammen (2 timer å vente), evt Asker (1 time?).

Mon tro om ikke Bergenstoget står på stasjonen i Oslo når dere kommer inn? Disse langdistansetogene blir ofte satt opp i god tid, såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Egentlig skulle jeg hatt en pute, det hadde vært nydelig. ;)''

Kjøp deg en sånn oppblåsbar en, de er kjempekjekke og finnes i ulike fasonger (ikke bare den der "slangen" rundt halsen lenger, den var ille...). Lett å ta med over alt, og helt uunnværlig når man skal sove i sittestilling.

Forøvrig deler jeg ikke din motvilje mot tog, jeg reiser mye i jobben og velger alltid tog når det er mulig. Er så deilig, atte, med god tid ALENE. :-)

Jeg føler at det er bortkasta tid å sitte på det dumme toget. ;)

Hvor får jeg tak i ei sånn pute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du kjørt 45 mil med unger på vinterføre, med fare for kolonnekjøring og stenge veier, og brøytekanter en ikke ser.....?

Neida, jeg skjønner vel det med slalåmutstyret.... :-(

Øh, jeg er visst litt dårlig i Norgesgeografi, nå har jeg kikka på kartet og ville nok ikke kjørt aleine med ungene i 7 timer over fjellovergang, nei. ;) Dersom det hadde vært streit, fin vei hele veien, hadde jeg gjort det, men kjørt om natta mens ungene sov.

I ditt tilfelle har jeg nå funnet ut at jeg hadde flydd til Bergen og kjørt bil derfra. Koste hva det koste ville. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke kjøre over fjellet i dette været alene voksen med tre barn. har ikke gjort det om sommeren en gang....

Nattoget kunne vi ha tatt, men det er så himla dyrt. 750 kr ekstra pr person i tillegg til billetten. Muligens noe billigere for barna.

Det koster vel 750kr ekstra for hver sovekupe. Kanskje du kunne klart deg med en kupe? Du og det minste barnet i en seng og de to andre barna i den andre?

Men det blir vel litt trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg føler at det er bortkasta tid å sitte på det dumme toget. ;)

Hvor får jeg tak i ei sånn pute?

Der man kjøper reiseeffekter har de det i alle fall, og ofte på slike "Ting-og-tang"-butikker. Ville valgt en "ordentlig" butikk, jeg da, for å få utvalget.

Den siste jeg kjøpte var med to separate puter som hang sammen på midten, den er utrolig god fordi den kan brukes på flere måter.

Toget er herlig, nettopp fordi det tar tid. Jeg elsker å skravle med ukjente, lese bøker i fred, drikke kaffe, se film, jobbe osv. Også har jeg flyskrekk, da, det gjør det jo enklere å like tog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest God Tur !

Oi - dra klokka to, det var voldsomt! Men så flott at det går bra for dere - det kommer sikkert til å gå ganske greit for oss også.

Tror kanskje nesten det vil være like stress å ha dem opp klokka halv åtte, kle dem og spise frokost som vanlig, og så ut i taxien. Tror det går fint å få dem rett ut klokka fem, så spiser vi heller på toget.

Slik er det når en bor et stykke fra flyplassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at det er bortkasta tid å sitte på det dumme toget. ;)

Hvor får jeg tak i ei sånn pute?

Jeg tipper du får sånne puter på koffert-butikker. Og på flyplasser ;-)

Jeg pleier også å ha med et lite pledd. Jeg har et baby-fleecepledd med gakk-gakker på, det er såpass lite at jeg får det i håndbagasjen.

Tenk på at du kan ha ekstra god miljøsamvittighet når du tar toget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro om ikke Bergenstoget står på stasjonen i Oslo når dere kommer inn? Disse langdistansetogene blir ofte satt opp i god tid, såvidt jeg vet.

jo, det stemmer nok - slik at vi kan gå rett over i det nye toget :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh, jeg er visst litt dårlig i Norgesgeografi, nå har jeg kikka på kartet og ville nok ikke kjørt aleine med ungene i 7 timer over fjellovergang, nei. ;) Dersom det hadde vært streit, fin vei hele veien, hadde jeg gjort det, men kjørt om natta mens ungene sov.

I ditt tilfelle har jeg nå funnet ut at jeg hadde flydd til Bergen og kjørt bil derfra. Koste hva det koste ville. ;)

Fant ut nå at det vil komme på 5000 kr i flybilletter til oss fire + leiebil på x kr. Uaktuelt. Togbilletten kommer på 897 kr.

Ja - det tar 7-8 timer å kjøre, kanskje nærmere ni med meg som sjåfør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke kjøre over fjellet i dette været alene voksen med tre barn. har ikke gjort det om sommeren en gang....

Nattoget kunne vi ha tatt, men det er så himla dyrt. 750 kr ekstra pr person i tillegg til billetten. Muligens noe billigere for barna.

Hvis dere gjerne vil ha med slalomutstyr, så kan du kanskje sjekke opp om det kan sendes som reisegods (eller hva det nå heter) på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1201774630' post='3794443]

Sånn til en annen gang, har du sjekket fly? Det går plenty med busser videre, eller du kan ta toget som tar ca 1 time.

Ja, gjorde det akkurat nå. 5000 kr for oss fire + buss/leiebil/tog. Synes det ble mye.... Tog koster 897 kr for oss fire.

Men det er klart - ungene hadde sikkert hoppet i taket om vi skulle fly. Det har de heller aldri gjort før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

jo, det stemmer nok - slik at vi kan gå rett over i det nye toget :-)

Da får dere i alle fall ikke det enorme stresset med å rekke å skifte tog, også slipper dere å finne på noe - det er bare å gå inn på toget og innstallere seg.

Uansett, god tur - dette kommer til å gå veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster vel 750kr ekstra for hver sovekupe. Kanskje du kunne klart deg med en kupe? Du og det minste barnet i en seng og de to andre barna i den andre?

Men det blir vel litt trangt.

Mulig det - har ikke undersøkt det. men nå satser vi på morgentoget og dagtoget videre fra Oslo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere gjerne vil ha med slalomutstyr, så kan du kanskje sjekke opp om det kan sendes som reisegods (eller hva det nå heter) på forhånd.

Takk for tips! Føler det er så urgammelt begrep, det med reisegods.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Ja, gjorde det akkurat nå. 5000 kr for oss fire + buss/leiebil/tog. Synes det ble mye.... Tog koster 897 kr for oss fire.

Men det er klart - ungene hadde sikkert hoppet i taket om vi skulle fly. Det har de heller aldri gjort før.....

Ja det var ganske mye ja. Noen ganger finnes det billgbilletter, men da er det jo mer planlagte reiser.

De liker nok toget, guttungen var i ekstase da han fikk kjøre tog, og synes han har en teit mamma som helst vil kjøre bil eller fly ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...