Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg er også ny her. Vår første adopsjon, blir Colombia på oss også :) Akkurat ferdig med barnevernet, så vi er tidlig i prosessen.

Vi ble godkjent av Bufetat for et par uker siden og holder på å semle inn dokumentene nå, så vi har nok en laang ventetid foran oss begge to da tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298275-hei/#findComment-2410330
Del på andre sider

Hej på dig!

Jag har också precis meldt mig in här.

Vi är första gångs sökare och fick besked nu i januari, om att vi blivit godkända i Colombia.

Har du några tips, när du tänker tillbaka på eran första adopsjon... - Tacksam för allt :-)

Hei MieO, vi er akkurat kommet hjem fra syden så derfor litt treg med å svare ;) ja de beste tipsene jeg kan gi er vel å forsøke å ikke være så fokusert på antall dager, måneder og uker som går uten at det skjer noe, men heller tenke på det positive Dere kan gjøre før barnet kommer som foreksempel reise på kjekke turer kun Dere to, finne på kjekke ting som ikke blir så enkelt å få til når barnet kommer. Vi elsker å reise så det gjorde vi så ofte vi hadde mulighet og ikke minst ta litt sosiale kvelder innimellom, gjerne på restaurant eller med venner ( uten å tenke på barnevakt og at Dere må stå opp kl syv neste morgen;). I tillegg vil jeg absolutt anbefale Dere å lese litt om landet og ihvertfall ta spansk kurs det hadde vi utrolig mye igjen for at vi gjorde, det gjør alt så mye enklere for engelsk er det veldig få som snakker der nede. Har Dere kontakt med andre i samme situasjon ? vi opprettet et form for felleskap med en del par som vi gikk på forberedende kurs med så da hadde vi treff med jevne mellomrom på restaurant, kafe, byen eller hjemme hos noen det syntes vi var veldig positivt og den kontakten har vi enda med noen av de :)Ellers så har jeg veldig mye gode tips til reisen men det kan vi jo ta når det nærmer seg ;) Lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298275-hei/#findComment-2418982
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...