Gå til innhold

Tørst!

Gjest Osmosis

Anbefalte innlegg

Gjest Osmosis

Hei! Jeg er en jente på 18 år som lever et sunt liv, det har jeg alltid gjort. Jeg veier nå ca.50kg og er 165cm høy. I starten av tenårene ble jeg veldig fokusert på å drikke minst 2,5 liter vann om dagen, noe som har gått fint. Men etterhvert, særlig det siste året som jeg kan huske, blir jeg tørst veldig fort. For å kunne nyte en gulrot må jeg drikke en god slurk vann etter nesten hver bit, til middag kan jeg drikke opptil 1,5 l, til sammen drikker jeg kanskje opptil 6 liter vann om dagen. Og det er fordi jeg er tørst. Maten jeg spiser består av klibrød/brød til frokost og lunsj (med magerost/ost) i tillegg til masse frukt og grønt! Jeg har sluttet å spise kjøtt, men spiser fortsatt fisk (har erstattet kjøtt med bønner, linser o.l.). Som du kanskje ser er det ikke mye salt i maten heller.. Det er veldig irriterende å være så tørst hele tiden, det var ikke sånn før. Leste her at det kan være tegn på diabetes, men jeg spiser veldig lite søtsaker, er ikke overvektig og trener regelmessig. Håper på svar, jeg skjønner ikke hva som er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en tur til legen, det er vel bare en liten blodprøve som skal til for å vise om du har eller er i faresonen for å få diabetes? Sjekk det ut - jo raskere, jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik at en kan drikke for mye vann. 6 liter om dagen er vel mye. Er enig med Lillemus at du nok bør ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 liter vann om dagen er altfor mye! Du bør ta en blodprøve fordi all den væsken kan skylle ut masse viktige elektrolytter fra blodet ditt. Du kan få diabetes type 1 selv om du er flink til å trene, spise sunt osv.

Jeg kjenner meg likevel litt igjen i det du skriver om vann. Vann kan fort bli en besettelse hvis du er vant til å drikke mye. Er du helt sikker på at virkelig er tørst og at det ikke er tanken på å ikke ha nok drikke som skremmer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...