Gå til innhold

Musikk-interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for at du minnet meg om det.

Fantastisk periode dette!

Kos deg! :)

Skrevet

Da sov eg.

Ka gikk eg glipp av? (sånn i grove trekk..) :)

Skrevet

Da gikk du til køys for tidlig; Nesten en time med Sex Pistols, The Clash, The Ramones, Patti Smith, The Damned og et par andre. Verd å strekke fredagskvelden litt lenger for! :)

Skrevet

Da gikk du til køys for tidlig; Nesten en time med Sex Pistols, The Clash, The Ramones, Patti Smith, The Damned og et par andre. Verd å strekke fredagskvelden litt lenger for! :)

Det hørtes veldig pønkete ut. :)

Skrevet

Da sov eg.

Ka gikk eg glipp av? (sånn i grove trekk..) :)

Ennå litt for fersk her inne jeg, la svaret under mitt eget innlegg - hehe, sånt blir det mange gode samtaler av... ;)

Iallefall: Du gikk for tidlig til køys i går og gikk glipp av en gylden time med Sex Pistols, Clash, Ramones, Patti Smith, The Damned og et par andre. :)

Skrevet

Ennå litt for fersk her inne jeg, la svaret under mitt eget innlegg - hehe, sånt blir det mange gode samtaler av... ;)

Iallefall: Du gikk for tidlig til køys i går og gikk glipp av en gylden time med Sex Pistols, Clash, Ramones, Patti Smith, The Damned og et par andre. :)

Jada masa, eg har jo allerede svart på det innlegget du la til deg sjøl.

Så du gikk tidlig å la deg du også altså?

Skrevet

Det hørtes veldig pønkete ut. :)

Tja, jo, men essensielle band for det meste som skjedde på 80-, 90- og 2000- tallet faktisk, både innen pop, rock og indie. London Calling blir aldri avlegs, og smiler du ikke av God Save the Queen vet ikke jeg! ;)

Skrevet

Jada masa, eg har jo allerede svart på det innlegget du la til deg sjøl.

Så du gikk tidlig å la deg du også altså?

Not at all - alt for sent. Snur døgnet på hodet hver helg - plutselig er klokka to halv tre uten at jeg har gjort noe vettu! ;)

Skrevet

Tja, jo, men essensielle band for det meste som skjedde på 80-, 90- og 2000- tallet faktisk, både innen pop, rock og indie. London Calling blir aldri avlegs, og smiler du ikke av God Save the Queen vet ikke jeg! ;)

Joda både Sex Pistols (Never mind the bollocks) og Clash (London Calling) utgav LP-plater som blir stående som påler i rockhistorien, det er eg helt enig med deg i.

Men eg syns det virka som et veldig subjektivt utvalg av artister, og dessuten ganske "britisk" og begrensa, sikkert en trendnisse som har valgt ut disse syv (?) banda.

Skulle ikkje forundre meg mye om The Smiths og The Cure, var de to siste.

Eg foretrekker banda i fra perioden 1963-1975, for meg var det gullalderen til rock`en...:)

Skrevet

Not at all - alt for sent. Snur døgnet på hodet hver helg - plutselig er klokka to halv tre uten at jeg har gjort noe vettu! ;)

Det gjorde eg også, men det var når eg var ung.

Skrevet

Joda både Sex Pistols (Never mind the bollocks) og Clash (London Calling) utgav LP-plater som blir stående som påler i rockhistorien, det er eg helt enig med deg i.

Men eg syns det virka som et veldig subjektivt utvalg av artister, og dessuten ganske "britisk" og begrensa, sikkert en trendnisse som har valgt ut disse syv (?) banda.

Skulle ikkje forundre meg mye om The Smiths og The Cure, var de to siste.

Eg foretrekker banda i fra perioden 1963-1975, for meg var det gullalderen til rock`en...:)

Niks der tok du nok feil gitt, det var London/ New York og punkens begynnelse som var tema. Smith (altså Patty) og The Damned har da aldri vært britiske!! :) De to siste var forresten The Buzzcocks og Television, har ikke noe forhold til noen av dem jeg, derfor er de lett å utelukke ved oppramsing, hehe.

Ut over det; ikke et ondt ord om Smiths og Cure vel?? :)

Er veldig glad i denne perioden jeg, men også masse av det som kom etter. Mye bra på 80 tallet også sjø - det tiåret har fått et uforskylt dårlig rykte! Men en hang til det engelske har nok jeg til felles med de evt trendnissene må innrømmes... ;)

Skrevet

Det gjorde eg også, men det var når eg var ung.

Man er ikke eldre enn man gjør det til! ;)

Skrevet

Man er ikke eldre enn man gjør det til! ;)

Skulle ikkje du på kino nå?

Skrevet

Skulle ikkje du på kino nå?

Hehe, om 15 min nå... :)

Skrevet

Du må heller gå på "Du levande" av Roy Andersson! :-)

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=155032

Enig i det - jeg har en lang må-se-liste akkurat nå, og Du levande er absolutt en av dem! Tenker å få med meg Kautokeino-opprøret, Om forlatelse, I'm Not There (den Dylan-filmen) og O'Horten også - her gjelder det å få fritiden til å strekke til! Ligner litt på at noen av dem må bli DVD-prosjekt... :)

Men i kveld Lønsj altså - og gleder meg! :)

Skrevet

Enig i det - jeg har en lang må-se-liste akkurat nå, og Du levande er absolutt en av dem! Tenker å få med meg Kautokeino-opprøret, Om forlatelse, I'm Not There (den Dylan-filmen) og O'Horten også - her gjelder det å få fritiden til å strekke til! Ligner litt på at noen av dem må bli DVD-prosjekt... :)

Men i kveld Lønsj altså - og gleder meg! :)

Pst! Les denne anmeldelsen i BT av Du levande.

http://www.bt.no/bergenpuls/film/article426977.ece

''''Jo da: Vi har oljen. Men svenskene har filmkunstneren Roy Andersson. Sånn er det med den saken!''''

Og eg gleder meg som en unge til å få se den, den forrige filmen hans "Sanger fra andre etasje" har eg på DVD, og har sett den sikkert 30 ganger! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...