Gå til innhold

Hvordan får man billig sydentur?

Anbefalte innlegg

Har noen tips om hvordan man får billig sydentur? Vi lurte på Egypt nå på vinteren siden det er varmt der.

Hvordan har dere klart å få rimeligere tur og hvor har dere dratt?

Jeg tenker på ca 10 000 som rimelig for en familie på fire, men det er kanskje umulig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298536-hvordan-f%C3%A5r-man-billig-sydentur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Snakket med en som er i Egypt for noen dager siden, da var der kjølig vind, og ikke særlig høy temperatur. lå på 15-17 grader. Mulig dette avhenger av hvor i Egypt man er. Jeg hadde nok valgt Gran Canaria hvis jeg skulle reise nå.. Der ligger temperaturen på ca 28 grader. www.solfaktor.com er også en side du kan søke på, i tillegg til restplass.no. Lykke til med letingen og god tur om dere reiser :-)

Søk på restplasser. Sol.no har en fin side. Se etter Charter på venstre side. Denne søker blandt mange reiseselskap. 10.000,- er nok litt lite for to voksne og to barn, men det er mulig. Men det blir jo selvsagt utenfor skolens ferier.

Snuppa og jeg reiste til Egypt i mai i fjor. Vi brukte totalt 10.000,- inkl. ALT. (Fly, hotel, mat, utflukt, kjøring til/fra flyplassen. Altså absolutt alt.)

Hei.. Snakket med en som er i Egypt for noen dager siden, da var der kjølig vind, og ikke særlig høy temperatur. lå på 15-17 grader. Mulig dette avhenger av hvor i Egypt man er. Jeg hadde nok valgt Gran Canaria hvis jeg skulle reise nå.. Der ligger temperaturen på ca 28 grader. www.solfaktor.com er også en side du kan søke på, i tillegg til restplass.no. Lykke til med letingen og god tur om dere reiser :-)

Canari kan sikkert ligge på 28 grader nå, men det er _svært_ ustabilt på denne tiden av året. Har venner som har fått snø der i januar... 28 grader hører nok heller til unntaket, og været kan være ganske ustabilt. I Egypt er det nesten uten unntak fint vær - veldig solsikkert. Litt kald vind i januar - men det blir fort bedre. Vil tro at det er supert allerede i slutten av februar. Vi har selv vært der de to første ukene i januar. Da fristet det ikke å bade, men det var omtrent som en grei nok sommer - med kald vind. Havet var greit nok med ca 22 grader, men når det ikke er varmt på land frister det ikke med bad. Det er uansett mye billigere i Egype enn på Canari.

villbringebær

''Jeg tenker på ca 10 000 som rimelig for en familie på fire, men det er kanskje umulig?''

Ja det vil jeg si er så godt som umulig!...

Du kommer nok ikke under 12-13000,- ihvertfal for en familie på 4! Aner ikke noe om prisene i Egypt... men det kan da ikke være billigere å reise dit enn til f.eks.Kanari-øyene...?

Annonse

Søk på restplasser. Sol.no har en fin side. Se etter Charter på venstre side. Denne søker blandt mange reiseselskap. 10.000,- er nok litt lite for to voksne og to barn, men det er mulig. Men det blir jo selvsagt utenfor skolens ferier.

Snuppa og jeg reiste til Egypt i mai i fjor. Vi brukte totalt 10.000,- inkl. ALT. (Fly, hotel, mat, utflukt, kjøring til/fra flyplassen. Altså absolutt alt.)

Whow det var billig. Kan du fortelle meg litt om Egypt? Prisnivå? Er det trygt å spise flere steder, eller må man holde seg til hotellet. Hvordan var temperaturen der i mai?

Jeg synes egentlig temperaturen ser ganske lik ut på Cran Canaria eller Egypt. Men Egypt ser ut til å være varmere fra mars og utover.

Canari kan sikkert ligge på 28 grader nå, men det er _svært_ ustabilt på denne tiden av året. Har venner som har fått snø der i januar... 28 grader hører nok heller til unntaket, og været kan være ganske ustabilt. I Egypt er det nesten uten unntak fint vær - veldig solsikkert. Litt kald vind i januar - men det blir fort bedre. Vil tro at det er supert allerede i slutten av februar. Vi har selv vært der de to første ukene i januar. Da fristet det ikke å bade, men det var omtrent som en grei nok sommer - med kald vind. Havet var greit nok med ca 22 grader, men når det ikke er varmt på land frister det ikke med bad. Det er uansett mye billigere i Egype enn på Canari.

Blir veldig glad hvis du kan fortelle litt fra Egypt. Gode tips og prisnivå.

Hvis dere kan dra på kort varsel så blir det billig. Reis uspesifisert om dere ikke har altfor store behov (spedbarn e.l.), det er rimeligst. Søk på restplass.no :o)

God tur!

Tror ikke jeg tør å reise til Egypt uspesifisert. Med mindre det er så billig at man kan ta inn på hvilket som helst annet hotell.

Jeg synes egentlig temperaturen ser ganske lik ut på Cran Canaria eller Egypt. Men Egypt ser ut til å være varmere fra mars og utover.

ja, nå har temperaturen begynt å bli bedre i Egypt. Det har blitt litt mindre vind og litt finere vær :-)

Men, det er jo sånn at temperaturen kan se fin ut på internett, eller etter meldinger, men stemmer de alltid?.. Da jeg skrev innlegget hadde jeg akkurat pratet med noen som var i gran canaria og de hadde 28 grader og flott vær, og en som var i Egypt og der var da kald nordavind, og knappe 15 grader, sånn hadde det også vært de siste ukene. Pratet forøvrig med han i Egypt i dag igjen, og da var temperaturen på vei oppover og mindre vind, så nå var det som sagt begynt å bli bedre :-)

Whow det var billig. Kan du fortelle meg litt om Egypt? Prisnivå? Er det trygt å spise flere steder, eller må man holde seg til hotellet. Hvordan var temperaturen der i mai?

Jeg like Egypt godt. Vi var i Sharm El Sheik. Vi hadde ingen store utskeielser, men tok en tur til en ørkenlandsby. Spiste kvelds der og red på dromedarer. Vi tok også en tur til en gamleby for shopping.

Det er BILLIG der. Må vel være det billigste stedet jeg har vært på. I hvertfall når det gjelder å spise ute. MEN det var ikke mange steder å velge mellom da. Få restauranter.

Temperaturen var flott. Relativt varmt, men jeg tror også de som lider i varmen ville overlevd. Vannet var også godt og varmt, og helt utrolig mye å se. Dykkemaske og snorkel er et krav:-)

Men jeg må jo tilbake ettersom jeg ikke har sett pyramidene. Mener bussturen dit tok 8 timer, og det var ikke aktuelt på en ukes tur.

Flere som var der tålte ikke baketeriekulturen, og ble dårlige i magen, men vi klarte oss bra. Spiste alt over alt. Vi tok noen tabletter for å holde orden på magen, så det kan være at det var det som skulle til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...