Gå til innhold

Overvektige foreldre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kosen

3

• laban

2

• PieLill

2

• Mrs. Wallace

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Valnøtt

Du synes at jeg er tragisk? Se på deg selv, så får du nok svaret.

Jeg er ikke tragisk. Jeg er faktisk ganske flott, er det mange som sier, og sånn føler jeg meg også. Jeg har vært overvektig, men jeg var slett ikke tragisk da heller. Du derimot, later til å ha en del å slite med. Nå forlater jeg diskusjonen med deg, takk for praten :-)

Det er et utrolig godt spørsmål :-)

Jeg tror at det må være en som greier å vise barnet sitt at det er elsket betingelsesløst samtidig som man klarer å sette grenser og være konsekvent. En som kan sette barnets behov foran sine egne kanskje?

Ikke lett spøsrmål nei, men det du sier er viktig for å være en god foreldrer synes jeg! :0)

Gjest Shira :o)

Hei, jeg blander meg inn litt jeg :-)

Jeg tror at man fint kan være en utmerket forelder selvom helsen kanskje er ganske dårlig. De eneste som kanskje (ofte - ikke alle) kan være vanskelig å si at klarer foreldrerollen sin er de som sliter med en del psykiske sykdommer. Jeg har vokst opp med en alvorlig psykisk syk forelder - det var ikke en god forelder.

Ja du er inne på noe der. Jeg er som sagt syk, og jeg klarer heldigvis å følge opp barnet mitt, men jeg kjenner friske oppegåendes folk som ikke klarer den biten. De følger rett og slett ikke opp nok, i forhold til behov.

Så det jeg ville belyse var at en sak kan ha så mange sider, at vi ikke kan avfeie det med at dårlig helse=dårlig forelder.

Noen vil såklart ha større utfordringer enn andre, innenfor både fysisk helse, psykisk helse, og alle andre, og noen klarer ikke jobben.

Vanskelig tema i grunnen. Veldig vanskelig. Jeg reagerte bare på at helse var ett argument på dårlige foreldre.

Jeg kjenner noen overvektige foreldre, og som jeg skulle ønske at jeg hadde den harmonien med barna sine som den familien har! De fungerer så godt sammen, følger opp, og har en så fin tone seg i mellom. Så det er nok ingen fasit på dette, og mange nyanser ute og går i alle sammenhenger, over-undervektige, fysisk syke, ja alle sammen.

Jeg håper jo og tror at det er lettere og få hjelp i dag, for foreldre som ikke makter alt, men jeg vet for lite om det.

Gjest Valnøtt

[quote name=Shira :o)' timestamp='1202457351' post='3800656]

Ja du er inne på noe der. Jeg er som sagt syk, og jeg klarer heldigvis å følge opp barnet mitt, men jeg kjenner friske oppegåendes folk som ikke klarer den biten. De følger rett og slett ikke opp nok, i forhold til behov.

Så det jeg ville belyse var at en sak kan ha så mange sider, at vi ikke kan avfeie det med at dårlig helse=dårlig forelder.

Noen vil såklart ha større utfordringer enn andre, innenfor både fysisk helse, psykisk helse, og alle andre, og noen klarer ikke jobben.

Vanskelig tema i grunnen. Veldig vanskelig. Jeg reagerte bare på at helse var ett argument på dårlige foreldre.

Jeg kjenner noen overvektige foreldre, og som jeg skulle ønske at jeg hadde den harmonien med barna sine som den familien har! De fungerer så godt sammen, følger opp, og har en så fin tone seg i mellom. Så det er nok ingen fasit på dette, og mange nyanser ute og går i alle sammenhenger, over-undervektige, fysisk syke, ja alle sammen.

Jeg håper jo og tror at det er lettere og få hjelp i dag, for foreldre som ikke makter alt, men jeg vet for lite om det.

Nettopp det jeg også mener. Alle er forskjellige. De aller fleste av oss sliter med vårt. Noen har plager som synes, kanskje sitter de i rullestol, kanskje har de overvekt. Noen har plager som ikke synes.

Hva slags forelder man er og hva som er bra nok vil alltid være noe man ikke kan generalisere over. Noen er svært gode foreldre mot alle odds. Noen er helt på jordet enda alt skulle ligge til rette.

Annonse

Gjest Shira :o)

Nettopp det jeg også mener. Alle er forskjellige. De aller fleste av oss sliter med vårt. Noen har plager som synes, kanskje sitter de i rullestol, kanskje har de overvekt. Noen har plager som ikke synes.

Hva slags forelder man er og hva som er bra nok vil alltid være noe man ikke kan generalisere over. Noen er svært gode foreldre mot alle odds. Noen er helt på jordet enda alt skulle ligge til rette.

Vi er mennesker rett og slett :o)

Gammel tråd, men må til dels si meg enig med det provoserende utsagnet til Willy2. Har selv en venninne som er veldig overvektig (til tider bare overvektig). Hun har slitt med bulimi i 25 år. Har to gutter i tenårene som har blitt foret med drittmat fra de var små. Han ene er feit og blir mobbet på skolen. Han andre er helt vanlig og klarer seg fint. Han vanlige er og en aktiv type, ikke som storebroren som i utgangspunktet er en latsabb. (Har vært siden han var liten- heller se på TV enn å leke med de andre barna osv.) Mor kan alt om kosthold, men synes de skal få de de vil ha. Choco- frokostblanding med helmelk, fløtesauser til hver middag, loff med sjokoladepålegg eller syltetøy til de fleste måltider, en liten sjokolade + brus når de kommer hjem fra skolen før far og mor osv. Min veenninne har alltid slitt både fysisk og spesiellt psykisk med vekten. Men hun klarer ikke å endre kosthold. Nå har hun dratt minst en av sine sønner inn i samme karusellen. barnemisshandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...