Gå til innhold

Overvektige foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overvektige foreldre er dårlige foreldre. Kan man ikke passe på seg selv kan man saktens ikke ta seg av barn.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kosen

3

• laban

2

• PieLill

2

• Mrs. Wallace

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja. Og siden mange kvinner sliter med overvekt i flere år etter svangerskap, er det best de avstår fra å bli gravide for sikkerhets skyld.

Skrevet

Skrevet for å provosere, og jeg går ikke på limpinnen:-)

Skrevet

De klarer det nok, men det hadde nok vært mye enklere hvis de hadde vært i noe bedre form.

Skrevet

De klarer det nok, men det hadde nok vært mye enklere hvis de hadde vært i noe bedre form.

Hvordan vet du med sikkerhet at en som er overvektig er i dårlig form? Og hvordan vet du at en som er slank er veltrent?

mvh

Skrevet

Ja. Og siden mange kvinner sliter med overvekt i flere år etter svangerskap, er det best de avstår fra å bli gravide for sikkerhets skyld.

;-)

mvh

Gjest Valnøtt
Skrevet

Undervektige / normalvektige foreldre må være elendige foreldre. De kan tydeligvis ikke lage mat som smaker skikkelig godt til ungene sine engang :-)))

Gjest Mett av fettfri mat..
Skrevet

Undervektige / normalvektige foreldre må være elendige foreldre. De kan tydeligvis ikke lage mat som smaker skikkelig godt til ungene sine engang :-)))

Du vet jo alt om hvordan det er å ikke være overvektig.....

God mat trenger ikke bestå av sukker, smør og fløte.

Skrevet

Utrolig bra innlegg, veldig saklig og riktig. Du er sikkert et klokt og oppegående menneske som vet litt om mangt og meget.

Gjest Valnøtt
Skrevet

Du vet jo alt om hvordan det er å ikke være overvektig.....

God mat trenger ikke bestå av sukker, smør og fløte.

Kom ikke her... Vi hadde vel ikke vært overvektige hvis det gikk an å kose seg på kalorifattig mat???!!! Tror du vi er litt trege eller?

All mat man kan kose seg med som har skikkelig næring i seg består av skikkelige råvarer. Fløte og sukker. Det finnes ikke _en_ smultering uten følte og sukker som er verdt å spise.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Skulle dette være et forsvar for overvektige foreldre, eller et angrep på dem?

Jeg mistenker at du slenger ut en slik unyansert, generaliserende påstand, bare for at tråden skal fylles opp av innlegg der overvektige forsvares på alle mulige måter.

Skrevet

Kom ikke her... Vi hadde vel ikke vært overvektige hvis det gikk an å kose seg på kalorifattig mat???!!! Tror du vi er litt trege eller?

All mat man kan kose seg med som har skikkelig næring i seg består av skikkelige råvarer. Fløte og sukker. Det finnes ikke _en_ smultering uten følte og sukker som er verdt å spise.

Det er vel snakk om mengen man "koser seg" med da?

Og hvor ofte man "koser" seg..Og hvor aktiv man er.

Men om man ikke kan kose seg uten usunn mat, ja da har man vel en form for spiseforstyrrelse?

Gjest Valnøtt
Skrevet

Det er vel snakk om mengen man "koser seg" med da?

Og hvor ofte man "koser" seg..Og hvor aktiv man er.

Men om man ikke kan kose seg uten usunn mat, ja da har man vel en form for spiseforstyrrelse?

Neida - bare næringsvett.

Alle vet hvem som overlever etter en atomkrig... Det er vi som har noe å gå på det...

Alvorlig talt - er jeg egentlig ikke særlig morsom eller er det ingen som ser humoren min her...?

Skrevet

Neida - bare næringsvett.

Alle vet hvem som overlever etter en atomkrig... Det er vi som har noe å gå på det...

Alvorlig talt - er jeg egentlig ikke særlig morsom eller er det ingen som ser humoren min her...?

;0)

Gjest Valnøtt
Skrevet

;0)

Gudskjelov :-)

For ordens skyld har jeg tatt av 43 kilo, men er fortsatt litt rund. Dermed vet jeg at jeg ikke var noen dårlig mor da jeg var stor heller, ihvertfall ikke som følge av kosthold og overvekt.

Og at jeg slett ikke er noen supermor selvom jeg nå veier mye mindre...

Gjest annlovinda
Skrevet

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...