Tittenteit Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Sånn omtrent 4 ganger i året bestemmer jeg meg for å starte med trening, og som oftest holder jeg ut en uke eller to. Denne gangen har jeg lyst å komme over de første 4 harde ukene (deretter går det vistnok av seg selv) og jeg trenger råd. Jeg er ikke singel, har barn, jobber 10-12 timer om dagen - så jeg har IKKE så mye tid som de fleste her inne (de som faktisk har tid til å trene hver dag er fortsatt ikke fanget av tidsklemma). Jeg er et klassisk eksempel på et matvrak, stillesittende jobb og er mentalt utslitt etter en lang dag på jobb (noe som også gjør en fysisk utmattet.) Så - da trenger en rask motivasjon - dvs. noe som får en til å holde ut de første øktene. Jeg har kjøpt meg en spinningsykkel, og kommer en seg først opp på den blir det en fin økt. Så det er meterne fra sofaen og opp på sykkelen som er de mest krevende. En av årsakene til at sofa-meterne er så harde er at jeg har utfordringer relatert begrensning av mat-inntak etter en lang dag på jobb. Kommer hjem - senker skuldrene - spiser alt for mye - og har alt for mye som krever tid og energi også hjemme (barn etc.). Da blir sykkelen prioritert bort. Har vært passivt støttemedlem på ymse treningsstudio - og kommer en seg først på studio blir det en fin økt med god trening. En prøver å lage planer å sette av tidspunkt til trening - men planer brytes raskere enn de lages. Så hvordan kommer en seg i gang? Er det noen som kjenner seg litt igjen og som kan gi noen råd? Det å bare bestemme seg er ingen løsning når andre bestemmer det meste av tidsbruk (barn, sambo, hus, leietakere etc.). Jeg savner tiden som singel og student - da hadde en så utrolig mye tid på å dyrke seg selv. Da var det ingen sak å holde vekt og være veltrent. Mulig jeg bruker tidsklemma som unnskyldning! Jeg finner tid når jeg lager planer - men virkeligheten er travlere enn planene og energien er lavere enn hva en planlegger. Har noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg tror jeg har kommet inn i en fin trenings-rytme: Mandag: trimsykkelen en halvtimes tid + evt. styreøvelser etterpå Tirsdag: fri (da har jeg så og si alltid søsterbesøk) Onsdag: Joggetur Torsdag: Trimsykkelen en halvtimes tid + evt. øvelser Fredag: fri (utpå våren håper jeg å få lagt inn en joggetur her også ved anledning) Lørdag og søndag: skitur / sykkeltur / annen friluftsaktivitet I alle fall har jeg funnet ut at jeg har hatt denne rytmen en stund nå og den passer meg fint. ) Trener hjemme når ungene er i seng for kvelden på mandag, skifter til treningstøy og hopper på sykkelen. Om jeg ikke har lyst så gjør jeg det alikevel og tenker på den faste ukentlige tråden vår på treningsforum her inne, alt for pinlig å si at alt jeg har gjort denne uka var en 15 min gåtur på onsdag... ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har du prøvd å ha en treningspartner. Det hjelper. Da gjør du avtaler, og det er vanskeligere å bryte dem. Jeg hadde en periode en avtale med meg selv om å sitte på spinningsykkelen minimum 10 minutter hver dag i snitt. Opptelling hver søndag. Dette var så lite trening av jeg enkelt klarte å holde det. Men det som virker mest bekymringsverdig er jo at du jobber så mye. HVORFOR gjør du det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.