Gå til innhold

Oppskrift på sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blikkboks

Møllerns sjokoladekake, den i pose uten glasur.

Smørkrem lager du av melkefritt meierismør 100gr. 100gr. kokesjokolade (Freias dronningens kokesjokolade, eller hva den heter), sterkkaffe og melis (jeg gjør det på slump, men sånn at det blir en tykk og god masse.

Pynter med nonstopp, den er melkefri :o)

Alternativt kan du bruke Toro sin, men den er ikke like god.

Jeg bytterut melken i vanlig sjokoladekake også, enten med rismelk, eller appelsinjuice. Appelsin og sjokolade er utrolig god kombinasjon.

I og med at jeg baker til alles bursdager (i barnehagen etc) har jeg tydd til poser etterhvert....

Toro sin er også glutenfri, veldig kjekt å vite.

Møllern sin er eggefri :o)

Lykke til!

Gjest annlovinda

Møllerns sjokoladekake, den i pose uten glasur.

Smørkrem lager du av melkefritt meierismør 100gr. 100gr. kokesjokolade (Freias dronningens kokesjokolade, eller hva den heter), sterkkaffe og melis (jeg gjør det på slump, men sånn at det blir en tykk og god masse.

Pynter med nonstopp, den er melkefri :o)

Alternativt kan du bruke Toro sin, men den er ikke like god.

Jeg bytterut melken i vanlig sjokoladekake også, enten med rismelk, eller appelsinjuice. Appelsin og sjokolade er utrolig god kombinasjon.

I og med at jeg baker til alles bursdager (i barnehagen etc) har jeg tydd til poser etterhvert....

Toro sin er også glutenfri, veldig kjekt å vite.

Møllern sin er eggefri :o)

Lykke til!

Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve den posen til Mølleren. Hadde bare lest på den firkantede pakken jeg, og den var det melkepulver i. Men den posen så jeg på nettet at jeg kan bruke. Greit å ha et lettvint og godt alternativ.

Tusen takk for svar igjen.

villbringebær

Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve den posen til Mølleren. Hadde bare lest på den firkantede pakken jeg, og den var det melkepulver i. Men den posen så jeg på nettet at jeg kan bruke. Greit å ha et lettvint og godt alternativ.

Men hvis det er en som er veldig allergisk mot nøtter som skal spise kaka, bør du ikke bruke nonstop! De inneholder nugatt!... ;-)

Gjest Blikkboks

Men hvis det er en som er veldig allergisk mot nøtter som skal spise kaka, bør du ikke bruke nonstop! De inneholder nugatt!... ;-)

Ups.... Det tenkte jeg ikke på. Jeg tåler faktisk nonstop, og har derfor ikke sjekket dette med nøtter...... Tiltross for at jeg dessverre har fart inn på legevakten med allergisk anfall mer enn en gang... (jeg er jo sløv å da).

Godt det finnes slike ting som epipenn, så jeg får kjøpt meg litt tid, ellers hadde jeg nok ikke kunnet sitte her lykkelig og skrive div. innlegg ;-)

Ha en flott ettermiddag :o)

Annonse

villbringebær

Ups.... Det tenkte jeg ikke på. Jeg tåler faktisk nonstop, og har derfor ikke sjekket dette med nøtter...... Tiltross for at jeg dessverre har fart inn på legevakten med allergisk anfall mer enn en gang... (jeg er jo sløv å da).

Godt det finnes slike ting som epipenn, så jeg får kjøpt meg litt tid, ellers hadde jeg nok ikke kunnet sitte her lykkelig og skrive div. innlegg ;-)

Ha en flott ettermiddag :o)

He,he, sjøl dytter jeg innpå med allergitabletter i tide og utide, for det hender jo at jeg får i meg noe som har nugatt!...

Gjest Blikkboks

Husk forresten å lage den med melkefritt smør da, eller olje... Det er fort gjort å glemme.......

Barcel har gått flytende smør. Perfekt til baking:o)

Gjest annlovinda

Han som er allergisk er allergisk mot peanøtter, soya og melk. Men han har spist non stop siden før vi fant ut at han er allergisk, så non-stop går bra på han. Men han vil ha seig-menn på kaka denne gangen. Har visst lenge at han er allergisk mot peanøtter, nytt nå er soya og melk, så det er litt å sette seg inn i.

Tusen takk for svar.

Gjest annlovinda

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202321355' post='3799538]

Kanskje du kan bruke Toro sin? Sil 1ss Bakekakao oppi. Blandes med vann og melkefritt smør (aner ikke navnet på det).

Ja, den ser jeg at jeg også kan bruke. Var nesten sikker på at det var soya i den jeg, men tok visst feil der.

Den blå soyaen er den vi bruker hjemme nå, har aldri prøvd å bake med den før. Det er det eneste smøret jeg har funnet uten melk og soya. Det er sønnen min som også har fått allergi for melk og soya, i tillegg til peanøtter.

Tusen takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...