Gå til innhold

Begavede barn 2 :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Så flott! Bra skolen tar tak i det.

Vi hadde samme runde med guttungen vår da han gikk i 1. klasse, og det hjalp veldig med bøker som var beregnet på lese- og skrivekyndige istedenfor analfabeter ;-) I tillegg har vi funnet litt oppgaver på nettet.

-men vår har nok tenkt litt på det, for da søstra hans lærte å lese i en alder av 4 år sa han "Det BURTE du ikke, for da blir det kjempekjedelig på skolen!" - desverre var "skaden" allerede skjedd.

Vi har også vært opptatte av å lage gode arbeidsrutiner, så han skal venne seg til å jobbe selvom han tar ting lett. Hvis ikke er det fort gjort å få seg en smell høyere opp i klassetrinnene når det begynner å butte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299355-begavede-barn-2/#findComment-2421284
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Så flott! Bra skolen tar tak i det.

Vi hadde samme runde med guttungen vår da han gikk i 1. klasse, og det hjalp veldig med bøker som var beregnet på lese- og skrivekyndige istedenfor analfabeter ;-) I tillegg har vi funnet litt oppgaver på nettet.

-men vår har nok tenkt litt på det, for da søstra hans lærte å lese i en alder av 4 år sa han "Det BURTE du ikke, for da blir det kjempekjedelig på skolen!" - desverre var "skaden" allerede skjedd.

Vi har også vært opptatte av å lage gode arbeidsrutiner, så han skal venne seg til å jobbe selvom han tar ting lett. Hvis ikke er det fort gjort å få seg en smell høyere opp i klassetrinnene når det begynner å butte.

Akkurat det jeg også er opptatt av - han trenger jo å lære seg hvordan man tar imot undervisning.

Og jeg har vært nøye på å ikke skyve ham i retning av skolefag nettopp for å unngå at det skulle bli for lite igjen til skolen, men det har ikke nyttet - sniken lærte seg å lese altfor, altfor tidlig likevel. Og så lenge naturen er full av ting som kan telles og regnes på og sette si systemer så går det ikke å stoppe han der heller :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299355-begavede-barn-2/#findComment-2421286
Del på andre sider

Akkurat det jeg også er opptatt av - han trenger jo å lære seg hvordan man tar imot undervisning.

Og jeg har vært nøye på å ikke skyve ham i retning av skolefag nettopp for å unngå at det skulle bli for lite igjen til skolen, men det har ikke nyttet - sniken lærte seg å lese altfor, altfor tidlig likevel. Og så lenge naturen er full av ting som kan telles og regnes på og sette si systemer så går det ikke å stoppe han der heller :-)

Vi sper på med musikkundervisning, den ene på piano og den andre på trompet. En grunn er selvfølgelig at jeg er musikkutdannet selv, men en annen god grunn er at da lærer de seg å jobbe metodisk mot et mål.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299355-begavede-barn-2/#findComment-2421292
Del på andre sider

Det er nok ikke heeelt imponerende at de bruker syv måneder på å finne frem tre bøker synes jeg, men jeg er glad de har gjort det nå ihvertfall :-)

Det var jo ikke så imponerende. Men det er vel normalt at de vil fokusere på andre ting i starten. Det er tross alt snakk om 1. klasse.

Jeg fikk dessuten inntrykk av at innlegget her om dagen var "startgropa". Men det var det tydligvis ikke:-)

Men du får følge opp videre, så får nok gutten utfordringer i framtiden også. Det er godt å ha en ressurssterk mamma!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299355-begavede-barn-2/#findComment-2421318
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...