Gå til innhold

HASTER! spørsmål om selvangivelse


Anbefalte innlegg

Gjest sliten og oppgitt
Skrevet

Jeg holder i dag på med en klage til likningskontoret, og må vite følgende:

Dersom man har kjøpt eller solgt en bolig en en annen kommune enn den man likner til, må man da sende kopi av hele selvangivelsen m/ dokumentasjon av salget? Jeg trodde man kun skulle sende til "sitt" likningskontor og at saksbehandleren der kommuniserte med andre aktuelle likningskontorer? Har jeg tatt helt feil?

Saken gjelder at jeg hadde vedlagt selvangivelsen en spesifisering av at jeg hadde kjøpt og deretter solgt en leilighet med tap. Likevel kom den andre kommunen (der boligen var solgt) og krevde restskatt. Det virker som de ikke har fått med seg at boligen var solgt med tap. De hadde sendt dette kravet til likningskontoret jeg sokner til, men uten å gi meg noen informasjon om dette. Nå må jeg drive og styre og sende alle dokumentasjonen på nytt, til dette andre likningskontoret, som jeg altså trodde hadde fått den informasjonen de skulle fra "mitt" likningskontor.

Noen som vet noe om reglene her?

Jeg hater papirarbeid.

Gjest anonyminatten
Skrevet

Beklager - aner ikke. Og dessuten ble jeg sliten av og lese innlegget for det hørtes så slitsomt ut alt sammen hehe. Legger meg nå ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...