Gå til innhold

Sfo før skolen begynner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet at her på skolen hos oss er morgen-sfo en rolig stund hvor barna får spise frokost og sitte rolig med tegning og spill. Det er på ingen måte en stund der de får løpt fra seg....

Å starte sfo med vilter lek om morgenen tror jeg for mange ville virket negativt inn på første skoletimen. Det er ikke like lett for alle å "skru av" tempo når timen begynner.

Det som mange foreldre _kan_ tenke på er å la barna gå til skolen. Vet jo ikke hvordan det er på deres skole men her hos oss blir de aller fleste av barna kjørt helt inn til skolen. Dette gjør foreldrene selv om barna har en trygg skolevei på 1-2km. Helt meningsløst. Det er mange barn som hadde hatt godt av å kunne fått den biten med fysisk aktivitet om morgenen.

Hvis ungene skal "herje vilt"/løpe fra seg på SFO før skolestart, tror jeg nok at skoledagen ville bli enda mer vilter! Da blir jo ungene skrudd skikkelig opp, og roer seg ikke før langt på dag! Nei, det syntes jeg var en dårlig ide!

Frokost, stille leik/spille spill er jeg mye mer gira på. Da er ungene rolige når de kommer til klasserommet, og det blir lettere å holde roen i timene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...