Gå til innhold

Oppsigelse i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt fortalt at hvis en sier opp stillingen sin mens en er ute i svangerskpaspermisjon slipper man ventetid på å få innvilget arbeidsledighetstrygd, stemmer dette?

Jeg blir nødt til å si opp min stiliing pga. flytting til annen by. Vil jeg få ventetid før jeg får trygd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30161-oppsigelse-i-permisjonstiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

du slipper ventetid dersom der er mer enn 6 mndr mellom oppsigelsesn og søknad om dagpenger.

Se også § 4-20 siste ledd:

"Det skal ikke fastsettes tidsbegrenset bortfall for medlem som har sagt opp sin stilling for å flytte med ektefelle eller samboer til nytt arbeidssted et annet sted i landet dersom vedkommende kan regnes som reell arbeidssøker etter § 4-5 andre ledd."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...