Gå til innhold

Lege råder til abort

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

9

• pekkaline

5

• Glimtipper

5

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest bikku
Skrevet

Ikke for å smiske med dol-folka, altså, men jeg har mikroskopisk liten tro på at noen av fagfolkene her inne kunne ha gitt ei så alvorlig tilbakemelding på en så nonchalant måte.

Hva skal man med Lommelegen når man har DOL ;-)

AneM1365380603
Skrevet

Stakkars damen da. Om hun ikke var bekymret fra før av, så ble hun det i allefall etter et slikt svar.

Jeg var i en lignende situasjon for mange år siden. Vi skulle lage barn etter sydenturen, så viste det seg at jeg allerede var gravid da vi kom hjem. Jeg var ganske bekymret da jeg oppsøkte legen, men han klarte å berolige meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg husker at jeg leste det på lommelegens sider, og jeg reagerte voldsomt.... Slikt råder man bare ikke kvinner til over nettet!

Skrevet

Ikke for å smiske med dol-folka, altså, men jeg har mikroskopisk liten tro på at noen av fagfolkene her inne kunne ha gitt ei så alvorlig tilbakemelding på en så nonchalant måte.

Hva skal man med Lommelegen når man har DOL ;-)

I hvert fall ikke når "pasienten" selv ikke nevnte abort en gang. Hvorfor i all verden kom han fram til denne konklusjonen...

Skrevet

Stakkars damen da. Om hun ikke var bekymret fra før av, så ble hun det i allefall etter et slikt svar.

Jeg var i en lignende situasjon for mange år siden. Vi skulle lage barn etter sydenturen, så viste det seg at jeg allerede var gravid da vi kom hjem. Jeg var ganske bekymret da jeg oppsøkte legen, men han klarte å berolige meg.

I de fleste tilfeller går det jo bra.

Jeg orker ikke tenke på alt jeg fikk i meg i tiden før jeg fant ut jeg var gravid... Jeg var hele åtte uker på vei innen den tid.

Skrevet

Jeg husker at jeg leste det på lommelegens sider, og jeg reagerte voldsomt.... Slikt råder man bare ikke kvinner til over nettet!

Enig med deg. Jeg synes det var grovt. Spesielt når hun selv ikke nevnte abort.

Skrevet

Jøss! Tenk at det er mulig! Jeg hadde falt skikkelig sammen av et slikt svar. Håper hun fikk hjelp andre veier....

Skrevet

Jøss! Tenk at det er mulig! Jeg hadde falt skikkelig sammen av et slikt svar. Håper hun fikk hjelp andre veier....

Ja, jeg også. Lurer på hvordan det gikk med henne.

Skrevet

Det her virker da underlig. Om et par fester før man vet man er gravid skulle være så skjebnesvangre som denne legen mener, skulle det vært mange misdannede barn!

Gjest spade
Skrevet

Han rådet henne til det han mente var tryggest, regner jeg med. Det er i starten av svangerskapet at fosteret blir formet, og med en slik festing og alkoholinntak er det ikke rart han tenkte det kunne bli misdannet. Bra at noen kaller en spade for en spade.

Skrevet

Det kan jo være at legen vet litt mer enn hva som står i mediene.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, jeg leste det opprinnelige innlegget og det var ikke sensurert!

Skrevet

Ja det er klart, mediene skjuler det de vil for å få en god sak når de vil.... tror jeg.

Skrevet

Jeg reagerte på det først jeg også, men etter å ha tenkt meg om så hadde jeg selv ønsket at legen hadde sagt rett ut ærlig og oppriktig hva som hadde vært best.

Når man henvender seg til legen med en slik bekymring, så er det jo for å få et ærlig svar.

Skrevet

Dette var drøyt, ja. En slik vurdering bør først komme etter en grundig og helhetlig vurdering av pasienten, noe han helt åpenbart ikke har hatt mulighet til å gjøre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja det er klart, mediene skjuler det de vil for å få en god sak når de vil.... tror jeg.

Innlegget var ikke sensurert. Det står det også i artikkelen!

Skrevet

Innlegget var ikke sensurert. Det står det også i artikkelen!

Ja det har du rett i, glemte det jeg.

Skrevet

Nei, jeg leste det opprinnelige innlegget og det var ikke sensurert!

ok.

Skrevet

Ja gjett om de gjør. Det kjenner jeg ganske godt til fordi jeg har vært midt oppe i sånne saker. Du kjenner jo ikke igjen hva som fremstilles en gang.

Nå skal jeg ikke si at det er slik i denne saken da.

Journalister må være den yrkesgruppen som gjør mest for å ødelegge for sin egen troverdighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...