Gå til innhold

Tipse frisør

Anbefalte innlegg

Gjest mandolina
Skrevet

Pleier du å tipse frisøren, hvis du er fornøyd?

Hilsen

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Mrs. Wallace

6

• meg__123!

4

• pekkaline

4

Skrevet

Jeg har bare gjort det en gang, og det var til hun som satte opp brudeoppsats på meg.

Men egentlig litt rart at man lettere tipser kelnere enn frisører....

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har bare gjort det en gang, og det var til hun som satte opp brudeoppsats på meg.

Men egentlig litt rart at man lettere tipser kelnere enn frisører....

Frisør er egentlig et lavtlønnsyrke, de har 4 års utdannelse og en minstetimelønn tilsvarende det butikkbetjening har.

Hilsen

Gjest Lipper
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Jeg tipser ikke urmakeren når han fikser klokken min, jeg tipser ikke skomakeren som fikser skoene mine, tipser ikke bakeren som baker brødet jeg spiser, og jeg tipser ikke den som allerede har betalt for å ordne håret mitt.

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Nei, betaler alltid med kort, og da blir det ikke naturlig å gi noe. Men det er en dyr salong så jeg håper de får god lønn

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det? Jeg tipser ikke urmakeren når han fikser klokken min, jeg tipser ikke skomakeren som fikser skoene mine, tipser ikke bakeren som baker brødet jeg spiser, og jeg tipser ikke den som allerede har betalt for å ordne håret mitt.

Det er mange som tipser frisøren, så det er ikke noe uvanlig.

Hvorfor ikke tipse frisøren, som yter deg god service, på lik linje med å tipse kelnere, de er jo også ansatt til å utføre jobben sin.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, betaler alltid med kort, og da blir det ikke naturlig å gi noe. Men det er en dyr salong så jeg håper de får god lønn

Det er jo bare eieren, som tjener på at varen er priset høyt, de ansatte har kanskje bare minstelønn.

Du kommer gjerne tilbake til en frisør hvis du er fornøyd med resultatet, og gir du tips, så får du bedre service.

Hilsen

Gjest Lipper
Skrevet

Det er mange som tipser frisøren, så det er ikke noe uvanlig.

Hvorfor ikke tipse frisøren, som yter deg god service, på lik linje med å tipse kelnere, de er jo også ansatt til å utføre jobben sin.

Hilsen

Hvorfor ikke tipse kassadama som yter god service, elektrikeren, feieren, den bakansatte osv.?

Gjest mandolina
Skrevet

Hvorfor ikke tipse kassadama som yter god service, elektrikeren, feieren, den bakansatte osv.?

Det kan du jo gjøre hvis du føler for det.

Hilsen

Gjest Lipper
Skrevet

Det kan du jo gjøre hvis du føler for det.

Hilsen

Men hvorfor gjør ikke du det, om du tipser frisøren?

Gjest mandolina
Skrevet

Men hvorfor gjør ikke du det, om du tipser frisøren?

Frisøren er datteren min, og hun får tips.

Hilsen

Gjest Humfredick
Skrevet

Det er vel kanskje ikke det at jeg er så utpreget gnien altså men jeg må ærlig innrømme at det faller seg unaturlig for meg å tipse noen som er i fast stilling med fast lønn.

Altså, jeg mener, som en annen sier her, bakeren har jo jobben med å bake brød til meg som jeg betaler for, postmannen har jo jobben med å levere ut posten til meg og det får han en lønn for hver måned, læreren til barna mine underviser hver dag og får en lønn for det.

Jeg kan jo være veldig fornøyd med det disse yter meg, men det føles rart å skulle stikke til dem penger, føler det som litt lavt liksom, litt sånn "jeg har bedre råd enn deg så her får du noen kroner fordi du er flink i jobben din"

Synes til og med det er litt vemelig å tipse kelneren eller i baren, men der vet jeg jo at det er tipset i all tid så det "må jeg liksom bare finne meg" Prøver å gjøre det riktig og gi rikelig.

Det er nok bare meg som er litt rar i hodet :)

Gjest mandolina
Skrevet

Det er vel kanskje ikke det at jeg er så utpreget gnien altså men jeg må ærlig innrømme at det faller seg unaturlig for meg å tipse noen som er i fast stilling med fast lønn.

Altså, jeg mener, som en annen sier her, bakeren har jo jobben med å bake brød til meg som jeg betaler for, postmannen har jo jobben med å levere ut posten til meg og det får han en lønn for hver måned, læreren til barna mine underviser hver dag og får en lønn for det.

Jeg kan jo være veldig fornøyd med det disse yter meg, men det føles rart å skulle stikke til dem penger, føler det som litt lavt liksom, litt sånn "jeg har bedre råd enn deg så her får du noen kroner fordi du er flink i jobben din"

Synes til og med det er litt vemelig å tipse kelneren eller i baren, men der vet jeg jo at det er tipset i all tid så det "må jeg liksom bare finne meg" Prøver å gjøre det riktig og gi rikelig.

Det er meget vanlig at frisører får tips.

Hilsen

Gjest Lipper
Skrevet

Nei, føler det på samme måte. Å tipse kelnere er liksom noe man gjør, og man blir nærmest sett ned på om man IKKE gjør det. Men det samme gjelder neppe andre. Kunne ikke falt meg inn å tipse de som vasker på arbeidsplassen vår f.eks.

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, føler det på samme måte. Å tipse kelnere er liksom noe man gjør, og man blir nærmest sett ned på om man IKKE gjør det. Men det samme gjelder neppe andre. Kunne ikke falt meg inn å tipse de som vasker på arbeidsplassen vår f.eks.

Men vi tipser de som vasker rommene våre når vi er i Syden. Det er helt vanlig.

Hilsen

Gjest Lipper
Skrevet

Men vi tipser de som vasker rommene våre når vi er i Syden. Det er helt vanlig.

Hilsen

Mye som er annerledes i utlandet. Der spiser vi f.eks ute hver kveld. Det gjør vi ikke hjemme.

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn, og håper at andre også tenker likt.

Med de prisene de opererer med, er det jammen rart at folk har råd til å gå der i utgangspunktet:-I

Gjest mandolina
Skrevet

Mye som er annerledes i utlandet. Der spiser vi f.eks ute hver kveld. Det gjør vi ikke hjemme.

Der ble tråden borte.

Gjest mandolina
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn, og håper at andre også tenker likt.

Med de prisene de opererer med, er det jammen rart at folk har råd til å gå der i utgangspunktet:-I

Du får jo mer personlig kontakt med og oppvarting av en frisør, enn du får av en kelner på en restaurant.

Restaurantene har også priset sine tjenester og varer høyt, allikevel gir folk tips til personalet. Personalet på restauranter har også fast lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...