Gå til innhold

Tipse frisør

Anbefalte innlegg

Gjest Lipper
Skrevet

Der ble tråden borte.

Hæ? Jeg mente at selv om man legger igjen penger til vaskedama i syden, er det jo IKKE vanlig å tipse vaskedama på jobben. Selv om man gjør noe i utlandet, betyr det jo ikke at man gjør det samme hjemme.

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Mrs. Wallace

6

• meg__123!

4

• pekkaline

4

Gjest mandolina
Skrevet

Hæ? Jeg mente at selv om man legger igjen penger til vaskedama i syden, er det jo IKKE vanlig å tipse vaskedama på jobben. Selv om man gjør noe i utlandet, betyr det jo ikke at man gjør det samme hjemme.

Vi er jo alle EØS land, hvorfor ikke standardisere på dette området også?

Hilsen

Skrevet

Jeg gjorde ikke det i dag, men jeg var veldig fornøyd med klippen og sa det til henne. Det har hendt at jeg har sagt behold resten om det har vært 20-30kr igjen på hele hundre.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg gjorde ikke det i dag, men jeg var veldig fornøyd med klippen og sa det til henne. Det har hendt at jeg har sagt behold resten om det har vært 20-30kr igjen på hele hundre.

Det setter frisøren pris på, og anstrenger seg for å gjøre en god jobb neste gang også.

Det ansporer til fortsatt innsats for hårprakten til menn og damer.

Hilsen

Gjest Jente31
Skrevet

Nei, det faller meg ikke naturlig å gjøre det. Dessuten betaler jeg som regel med kort.

Men ros er jeg derimot raus med, dersom jeg er fornøyd :-)

Er jeg ekstra fornøyd og virkelig føler at jeg har fått god service, kan det hende jeg lar henne få lov å selge meg et produkt jeg trenger, hvis jeg har råd til det. Det gjorde jeg sist gang hun klipte sønnen min. Da var jeg så fornøyd at jeg kjøpte hårvox til sønnen min.

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Du får jo mer personlig kontakt med og oppvarting av en frisør, enn du får av en kelner på en restaurant.

Restaurantene har også priset sine tjenester og varer høyt, allikevel gir folk tips til personalet. Personalet på restauranter har også fast lønn.

Ser på en frisørtime som mer nødvendig enn et restaurant-besøk. Syns ikke om sammenligningen.

Hadde jeg hatt en datter derimot, som var frisør, kunne hun fått samme prisen svart.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det har jeg faktisk aldri tenkt på en gang.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det har jeg aldri gjort. Syns de tar såpass godt betalt at jeg aldri har tenkt tanken en gang.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, frisører tipser jeg ikke. For meg blir det like unaturlig som å tipse tannlegen. Eller gynekologen, for den saks skyld.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er meget vanlig at frisører får tips.

Hilsen

Ikke her jeg bor i alle fall, og ikke de andre stedene jeg har vært og klippet meg heller. Har aldri hørt om at noen tipser frisøren, men det betyr selvsagt ikke at det ikke blir gjort. Men at det er vanlig? Nei, det tror jeg ikke på!

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er meget vanlig at frisører får tips.

Hilsen

Det er vel stort sett gamle damer som tipser frisøren? I hvert fall ifølge min frisørvenninne.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er mange som tipser frisøren, så det er ikke noe uvanlig.

Hvorfor ikke tipse frisøren, som yter deg god service, på lik linje med å tipse kelnere, de er jo også ansatt til å utføre jobben sin.

Hilsen

Som andre er inne på, skal vi tipse kassadama på Rema fordi ho smiler fint til oss og er høflig og hjelpsom? Blir jo nesten det samme.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Frisør er egentlig et lavtlønnsyrke, de har 4 års utdannelse og en minstetimelønn tilsvarende det butikkbetjening har.

Hilsen

''Frisør er egentlig et lavtlønnsyrke, de har 4 års utdannelse og en minstetimelønn tilsvarende det butikkbetjening har.''

Ergo skal kassadama på Rema også tipses. Mange av de som jobber der har jo tre års utdanning, ettersom frisørutdanning er VGS + lærlingetid (hvor de forøvrig har lønn underveis).

Gjest mandolina
Skrevet

Det er vel stort sett gamle damer som tipser frisøren? I hvert fall ifølge min frisørvenninne.

Ifølge min frisørdatter så er det mange bergensdamer, som tipser frisøren, men det er mennene som er mest rause med tips.

Kanskje det bare er et Bergensfenomen?

Hilsen

Skrevet

Det setter frisøren pris på, og anstrenger seg for å gjøre en god jobb neste gang også.

Hilsen

Jeg synes at frisører kan sammenliknes med servitører fordi de prater og spør hva vi vil, hvordan ha det osv. Er alltid blide og hyggelige. De gir mere av seg selv enn de strengt tatt må. Jeg synes det er koselig å gå til frisøren når en merker at de vil mitt beste.

MEN, jeg har også opplevd sur og uproff frisør. Irritert er vel ordet jeg bør bruke om henne. Der har jeg aldri selvsagt aldri vært igjen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, frisører tipser jeg ikke. For meg blir det like unaturlig som å tipse tannlegen. Eller gynekologen, for den saks skyld.

HAHAHA, tenker gynekologen hadde ramla av stolen om du hadde gitt ham 20 kroner i tips etter konsultasjonen. ;-)

Gud, for en tanke! *brøler av latter*

Gjest mandolina
Skrevet

Som andre er inne på, skal vi tipse kassadama på Rema fordi ho smiler fint til oss og er høflig og hjelpsom? Blir jo nesten det samme.

Nei kassadama tar ikke i ditt hår.

Det blir mer direkte kontakt mellom frisør og kunde, enn over et kassebånd, hvor kassadama må strekke seg over fr å ta imot betaling.

Gjest mandolina
Skrevet

HAHAHA, tenker gynekologen hadde ramla av stolen om du hadde gitt ham 20 kroner i tips etter konsultasjonen. ;-)

Gud, for en tanke! *brøler av latter*

Ja, ja, han roter jo også i håret.

Hilsen

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hilsen

En frisør som ikke anstrenger seg for å gjøre en god jobb HVER GANG er en dårlig kundebehandler, det bør ikke ha noe å si hvorvidt man tipser dem eller ikke. En frisør som ikke anstrenger seg går i alle fall ikke jeg til mer enn en gang. Såpass yrkesstolthet bør de da ha, og såpass mange frisører finnes det at jeg faktisk kan velge den som yter hver gang!

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg synes at frisører kan sammenliknes med servitører fordi de prater og spør hva vi vil, hvordan ha det osv. Er alltid blide og hyggelige. De gir mere av seg selv enn de strengt tatt må. Jeg synes det er koselig å gå til frisøren når en merker at de vil mitt beste.

MEN, jeg har også opplevd sur og uproff frisør. Irritert er vel ordet jeg bør bruke om henne. Der har jeg aldri selvsagt aldri vært igjen.

Der har du noen fine poeng, som gir grunn til å tipse for god behandling.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...