Gå til innhold

Tipse frisør

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, ja, han roter jo også i håret.

Hilsen

LOL, du er inne på noe der! ;-)

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Mrs. Wallace

6

• meg__123!

4

• pekkaline

4

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei kassadama tar ikke i ditt hår.

Det blir mer direkte kontakt mellom frisør og kunde, enn over et kassebånd, hvor kassadama må strekke seg over fr å ta imot betaling.

Syns det er helt uvesentlig hvorvidt man tar i håret mitt eller ikke, det gjør heldigvis ikke kelnerne heller...

Mrs. Wallace
Skrevet

HAHAHA, tenker gynekologen hadde ramla av stolen om du hadde gitt ham 20 kroner i tips etter konsultasjonen. ;-)

Gud, for en tanke! *brøler av latter*

Hehe, ja, jeg ble litt lattermild selv.

Tenke seg til å trekke på seg trusa, finne frem en tjuekroning og knipse den til gynekologen med en kjekk "her har du noe for bryderiet".

:DD

Gjest mandolina
Skrevet

''Frisør er egentlig et lavtlønnsyrke, de har 4 års utdannelse og en minstetimelønn tilsvarende det butikkbetjening har.''

Ergo skal kassadama på Rema også tipses. Mange av de som jobber der har jo tre års utdanning, ettersom frisørutdanning er VGS + lærlingetid (hvor de forøvrig har lønn underveis).

Lærlinge får bare halv lønn. Dvs at i løpet av to år, skal de ha fått en årslønn.

Hilsen

Gjest mora2
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Det koster visst nok...

Gjest mandolina
Skrevet

Syns det er helt uvesentlig hvorvidt man tar i håret mitt eller ikke, det gjør heldigvis ikke kelnerne heller...

Da er det altså mer vanlig å gi frisører tips i noen deler av landet enn i andre deler.

Mennene er rause med tips.

Hilsen

Mrs. Wallace
Skrevet

Ifølge min frisørdatter så er det mange bergensdamer, som tipser frisøren, men det er mennene som er mest rause med tips.

Kanskje det bare er et Bergensfenomen?

Hilsen

i Bergen lever den gammeldagse borgerligheten i bedre velgående enn andre steder i landet, så det kan vel ha noe med det å gjøre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Lærlinge får bare halv lønn. Dvs at i løpet av to år, skal de ha fått en årslønn.

Hilsen

Jada, det vet jeg, men det er i alle fall mer lønn enn en student har. Men det var du som kom med de fire årene utdanning (som om det gjaldt en utdanning på høgskolenivå, ikke 2 år VGS + lærlingetid).

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tenke seg til å trekke på seg trusa, finne frem en tjuekroning og knipse den til gynekologen med en kjekk "her har du noe for bryderiet".

Nei, nå må du slutte eller så ler jeg så mye at jeg får vondt i magen... 28 kroner i tips, forresten. Var til gyn forrige uke, og da betalte jeg 280 kroner. :-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

i Bergen lever den gammeldagse borgerligheten i bedre velgående enn andre steder i landet, så det kan vel ha noe med det å gjøre.

''den gammeldagse borgerligheten''

Som vel igjen betyr at man gir litt ekstra til de underpriviligerte? Er jo ikke noe kompliment å få tips da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Da er det altså mer vanlig å gi frisører tips i noen deler av landet enn i andre deler.

Mennene er rause med tips.

Hilsen

''Da er det altså mer vanlig å gi frisører tips i noen deler av landet enn i andre deler.''

Ja, det tror jeg må bli konklusjonen her. Jeg klipper gutta boys (mann + barn), og jeg får neimen ikke mye tips. :-D

Skrevet

Nei.

Jeg syns det er altfor dyrt allikevel.

Er du ikke enig?

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Såvidt jeg vet er ikke det vanlig å gjøre her heller. (Stavanger) Men selvsagt mulig at jeg tar feil, og jeg er den kjipeste dama i byn. ;-)

Skrevet

*ha ha*

Skrevet

Ja, ja, han roter jo også i håret.

Hilsen

Kommer vel an på hvor "moderne" man er det, da;-)

Skrevet

;-)

Skrevet

Frisøren er datteren min, og hun får tips.

Hilsen

Tips - ukepenger - kjært barn har mange navn! ;-)

Skrevet

''Da er det altså mer vanlig å gi frisører tips i noen deler av landet enn i andre deler.''

Ja, det tror jeg må bli konklusjonen her. Jeg klipper gutta boys (mann + barn), og jeg får neimen ikke mye tips. :-D

Men kanskje du får en kos?

Du fpr ihvertfall litt mindre slunken lommebok! :-)

Og dessuten: Hvis man skal tipse i en fast prosent av det man betaler, så kan man vel si at du både har fått 10 og 20 og 100% tips;-)

Skrevet

Jeg tipser ikke. Men en annen ting: Har dere tenkt på at en aldri får kvittering hos frisøren? Jeg har i alle fall aldri fått det..

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tipser ikke. Men en annen ting: Har dere tenkt på at en aldri får kvittering hos frisøren? Jeg har i alle fall aldri fått det..

Jeg får kvittering hos min frisørsalong. Spesifisert er den også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...