Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har endelig fått trampoline i hagen. Hun er ikke av de første i nabolaget som har dette, for å si det slik.

Vi har satt klare regler for bruk av denne. Den skal ikke brukes uten at det er voksne tilstede, og det skal heller ikke utføres hopp med hodet vendt nedover (saltoer, stå på henda o.l). Jeg er livredd nakkeskader i denne forbindelse.

Nå har vi hagen full av unger, flere som har trampoline hjemme og er meget vant til dette. De gjør saltoer til den store gullmedaljen. Jeg gir beskjed om våre regler... Ingen sure miner, egentlig - men de syntes nok at jeg var litt merkelig:-)

Er det helt overbeskyttende av meg dette her? Jeg vil ikke at min datter skal utsettes for noe, og jeg vil heller ikke at andre unger skal skades i min hage. Hva de får lov av foreldrene sine og ikke, er opp til foreldrene, men ikke i min hage.

Synspunkter???

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Hva de får lov av foreldrene sine og ikke, er opp til foreldrene, men ikke i min hage''

I din hage er det du som bestemmer. Skader noen seg er det du som er anvarlig, så selvsagt skal dine regler følges. Vil de hoppe etter sine egne regler får de gjøre det på egen trampoline.

Overbeskyttende? Muligens, men _du_ bestemmer og skal ikke tillate ting du ikke er komfortabel med.

Skrevet

Synes ikke du er kjip. Det er dine regler som gjelder i din hage, med mindre du inviterer til fest.

Skrevet

Synes ikke du er kjip. Det er dine regler som gjelder i din hage, med mindre du inviterer til fest.

''..med mindre du inviterer til fest.''

Hva mener du med det? Det er vel fortsatt eierens regler som gjelder, også når det inviteres til fest?

Skrevet

''..med mindre du inviterer til fest.''

Hva mener du med det? Det er vel fortsatt eierens regler som gjelder, også når det inviteres til fest?

Nei, da er det fritt fram.

Skrevet

Nei, da er det fritt fram.

He,he. Tror du tuller med meg nå.

Skrevet

Nei, du er ikke kjempekjip.

Du er en av de som virkelig står opp og tar ansvar!

Her har vi ikke trampoline og skal heller ikke ha. Og jeg liker ikke at barna mine leker på trampoline. En av mine barns kamerater brakk foten under lek på trampoline faktisk i går. Han er snart 4 år.

Dine regler gjelder, fortsett sånn!

Mvh

Skrevet

He,he. Tror du tuller med meg nå.

Nei, det gjør jeg ikke. Når jeg har fest, lar jeg alle hoppe slik de vil, enten de er iført rosa sykkelhjelm eller ikke. Noen av dem står på hodet og drikker øl mens de utfører akrobatiske øvelser ved hjelp av noen små tamme dverger de støtter seg til.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Når jeg har fest, lar jeg alle hoppe slik de vil, enten de er iført rosa sykkelhjelm eller ikke. Noen av dem står på hodet og drikker øl mens de utfører akrobatiske øvelser ved hjelp av noen små tamme dverger de støtter seg til.

Du snakker tydeligvis om voksenfest. Ja, da må man kunne forvente at de innbudte kan ta vare på seg selv.

Skrevet

Du snakker tydeligvis om voksenfest. Ja, da må man kunne forvente at de innbudte kan ta vare på seg selv.

Voksne, barn, naboer, hester.

Skrevet

Voksne, barn, naboer, hester.

Bor du på Jølsen?

Skrevet

Bor du på Jølsen?

Nei, men jeg vet om stedet. Kjørte fordi skiltet en gang. Festlig!

Skrevet

Nå er det ikke store alkoholinntaket på disse småttisene enda, heldigvis...men med de festene vi har her, setter jeg ingen regler så lenge de ikke river ned huset, eller tenner på:-)

Skrevet

Nå er det ikke store alkoholinntaket på disse småttisene enda, heldigvis...men med de festene vi har her, setter jeg ingen regler så lenge de ikke river ned huset, eller tenner på:-)

Maks tre øl hver til de små!! :-)

Skrevet

Maks tre øl hver til de små!! :-)

...eller ingen...

Gjest synesnåjegda
Skrevet

Nja, lurer på hva du egentlig kjøpte trampoline for? Du virker hysterisk. Hvor mange skader seg på sykkel, på ski osv hvert år? Man kan ikke sette barna i polstring for å slippe egen angst.

Skrevet

Nja, lurer på hva du egentlig kjøpte trampoline for? Du virker hysterisk. Hvor mange skader seg på sykkel, på ski osv hvert år? Man kan ikke sette barna i polstring for å slippe egen angst.

Det er litt annerledes med viltre unger som hopper på trampoline til den store gullmedalje da, enn småttiser på ski. Såvidt jeg vet, er det lettere å hoppe salto på trampoline enn på langrennski, særlig hvis man i tillegg er opptatt av å fokusere på helt andre ting.

Skrevet

Nei, men jeg vet om stedet. Kjørte fordi skiltet en gang. Festlig!

Jeg kjørte også forbi skiltet her om dagen, og tenkte at her bor kanskje Jølsen fra dol. Holdt nesten på å svinge av for å besøke deg jeg. Tenkte det sikkert ikke ville være vanskelig å spørre seg fram til deg, hvis du er omtrent sånn i det virkelige livet som du er på dol. Alle vet nok hvem du er. Men da hadde jeg altså ikke funnet deg der.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, du er ikke kjempekjip.

Du er en av de som virkelig står opp og tar ansvar!

Her har vi ikke trampoline og skal heller ikke ha. Og jeg liker ikke at barna mine leker på trampoline. En av mine barns kamerater brakk foten under lek på trampoline faktisk i går. Han er snart 4 år.

Dine regler gjelder, fortsett sånn!

Mvh

''En av mine barns kamerater brakk foten under lek på trampoline faktisk i går. Han er snart 4 år''

Med tanke på hvor mange trampoliner som finnes rundt omkring i hagene, så vil det selvsagt skje uhell innimellom. Men som noen sier, skal man hele tida tenke på hva som kan skje, så må ungene ikke få klatre i trær, ikke sykle, ikke sparke fotball eller leke på lekeapparater. Er vel knapt noen steder det er mer ulykker og skader enn på fotballbanen. Det gjelder å ha perspektiv på tingene.

Niesa mi var tre år da ho brakk armen i ei sklie, skulle man fulgt din tankegang måtte man jo forby sklier. Og ja, jeg vet at jeg setter det litt på spissen nå, men du må da kunne komme med bedre argumenter mot trampoline enn det der.

Gjest togli
Skrevet

''En av mine barns kamerater brakk foten under lek på trampoline faktisk i går. Han er snart 4 år''

Med tanke på hvor mange trampoliner som finnes rundt omkring i hagene, så vil det selvsagt skje uhell innimellom. Men som noen sier, skal man hele tida tenke på hva som kan skje, så må ungene ikke få klatre i trær, ikke sykle, ikke sparke fotball eller leke på lekeapparater. Er vel knapt noen steder det er mer ulykker og skader enn på fotballbanen. Det gjelder å ha perspektiv på tingene.

Niesa mi var tre år da ho brakk armen i ei sklie, skulle man fulgt din tankegang måtte man jo forby sklier. Og ja, jeg vet at jeg setter det litt på spissen nå, men du må da kunne komme med bedre argumenter mot trampoline enn det der.

Det er jeg enig i. Hadde vi hatt like mange sklier som trampoliner i norges land, så hadde nok skliene vært minst like farlige ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...