Gå til innhold

En ting jeg alltid har lurt på;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor vil folk bli tannlege?

Hva er det som er givende, utfordrende, engasjerende, osv med tenner? Man kan umulig få god kontakt med mennesker heller når pasientene sitter og gaper hele tiden. Eneste positive jeg ser er hvis arbeidsmiljøet er godt, men det kan man jo få ved en hel haug med andre jobber også.

Har alltid lurt på dette. Hvem er det som vil bli tannleger? Er det en spesiell mennesketype?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

13

• GeirB

6

• Orio

6

• Mistera

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det er godt betalt, har status og når klokken smyger seg over 16.00 så er resten av dagen ledig.

Skrevet

Sadister!

Har du sett Little shop of horrors?

Skrevet

Nei, tror ikkje det.

Skrevet

det er godt betalt, har status og når klokken smyger seg over 16.00 så er resten av dagen ledig.

Har det status? Det har jeg aldri forbundet tannleger med. Kanskje noe jeg ikke har fått med meg. Men er stausen i så fall verdt det?

Det er jo en hel del andre ni til fire-jobber å velge i.

Pengebiten skjønner jeg, men klarer liksom ikke å tenke meg at penger skulle veie opp mot en så (som jeg ser det foreløpig) kjedelig jobb.

Skrevet

ÅÅÅ, jeg bare digger den filmen!! OG filmmusikken! :-D

Her er forresten Steve Martin:

Skrevet

Sadister!

Tror du virkelig det?

Gjest mora2
Skrevet

Tja si det..Kanskje godt betalt?

Kunne ikke tenkt meg det selv hvertfall...

Skrevet

Tja si det..Kanskje godt betalt?

Kunne ikke tenkt meg det selv hvertfall...

Nei, noe må det være som er attraktivt, tenker jeg. Vet bare ikke hva. Det er mange andre yrker som gir god lønn.

Skrevet

Tror du virkelig det?

Nei, det var bare et tips. :)

Skrevet

Jeg hadde en fantasi da jeg hadde streng i mine yngre dager og det var å bli tannlege så jeg kunne få gjøre det samme mot den "spesialisten" som torrturerte meg gjennom 4 år!

Men han fikk ordna på tenna han også;) da en sint pappa til en eller annen missplasserte neven sin i det "fine" gliset hans ( nei ikke min pappa;))

Skrevet

Har det status? Det har jeg aldri forbundet tannleger med. Kanskje noe jeg ikke har fått med meg. Men er stausen i så fall verdt det?

Det er jo en hel del andre ni til fire-jobber å velge i.

Pengebiten skjønner jeg, men klarer liksom ikke å tenke meg at penger skulle veie opp mot en så (som jeg ser det foreløpig) kjedelig jobb.

nei, så forbinder ikke du tannlegeyrket med status. Jeg gjør det. god natt.

Skrevet

Tror du virkelig det?

Noen av dem ja... Andre ikke! Min spesialist tannlege gjennom 4 år, VAR og ER sadist... hylene til pasientene kunne høres helt ut på gata...

Skrevet

Ikke flinke nok til å komme inn på medisin, og velger noe som ligner? Første året er det visst mye av det samme, så er det vel noen som hopper over på medisin etterpå. Og kanskje noen som finner ut at det kan være spennende å jobbe som tannlege.

Og så er det sikkert en fin jobb for de som er pirkete, kanskje litt sadistiske og liker å holde lange enetaler (det er jo ikke lett å motsi noen når du ligger der med munnen full av diverse tingester.)

Skulle jeg valgt på nytt kan det hende jeg hadde valgt å bli tannlege. :- )

Skrevet

Noen av dem ja... Andre ikke! Min spesialist tannlege gjennom 4 år, VAR og ER sadist... hylene til pasientene kunne høres helt ut på gata...

''hylene til pasientene kunne høres helt ut på gata...''

Er det sant? Da kan det ikke ha vært mange å velge mellom.

Skrevet

ÅÅÅ, jeg bare digger den filmen!! OG filmmusikken! :-D

Her er forresten Steve Martin:

*grøsser*

Minner meg om en grusom tannlegetime for ikke så lenge siden. Jeg hadde et hull, og måtte bore. Med en ny tannlege. Var selvfølgelig vettskremt, men prøvde å ta meg sammen og puste rolig. Fikk bedøvelse, boringa begynte. Men bedøvelsen virket ikke skikkelig. Jeg sa fra, det gjorde vondt, men fikk til svar at det bare var fordi jeg var redd, jeg måtte bare ta det med ro så kom alt til å gå bra. Det hjalp jo ikke. Ikke fikk jeg mer bedøvelse heller, det "trengte" jeg jo ikke. Klarte til slutt ikke mer, ble stiv av skrekk og satt og gråt hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde en fantasi da jeg hadde streng i mine yngre dager og det var å bli tannlege så jeg kunne få gjøre det samme mot den "spesialisten" som torrturerte meg gjennom 4 år!

Men han fikk ordna på tenna han også;) da en sint pappa til en eller annen missplasserte neven sin i det "fine" gliset hans ( nei ikke min pappa;))

Uff, da:-) Nei, der har du enda en bakdel ved å være tannlege; pasientene dine har lyst til å torturere deg;-) Jeg skjønner ikke dette.

Skrevet

nei, så forbinder ikke du tannlegeyrket med status. Jeg gjør det. god natt.

God natt!:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...