Gå til innhold

vil ha sex, men vil ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla
Skrevet

Jeg er en jente på 22 år, som har et "problem" når det kommer til sex og sånt. Jeg er jomfru, og har blitt opplært at man skal vente med sex til man ihvertfall har et fast forhold, men aller helst til man er gift. Nå har det seg sånn at det har ikke blitt til at jeg har hatt kjæreste. Ikke fordi jeg ikke har klart å få en, det har bare ikke blitt slik. Jeg har derimot vært i situasjoner med gutter der det har vært "like før" jeg har hatt sex med dem. Samtidig som det har vært "like før" har det på en måte vært langtifra. Jeg er rett og slett redd.

Nå er jeg egentlig ganske lei av alltid å være så "ordentlig". Jeg har alltid måttet avsluttet ganske hete situasjoner. Pga min moral som sitter så dypt i meg. Sex er en litt fy-ting for meg, og jeg klarer ikke å bli kvitt denne følelsen. De gangene jeg har vært i "litt over kanten- situasjoner" har jeg følt meg ekkel etterpå. Samtidig som jeg ikke har lyst å ha sex enda, har jeg veldig lyst. Tenk så mye spenning jeg går glipp av. Jeg lever liksom midt i mellom disse to ytterkantene for tiden. Jeg føler meg på mange måter veldig klar for å ha sex, men min bakgrunn er så prentet inn i meg.

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Kanskje noen har tanker og råd rundt dette?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg tenker at du bør finne frem til din egen moral uavhengig av dine foreldres og venners. Sex kan være noe av det beste og vakreste som finnes så jeg synes det er trist at du har fått innprentet at sex er "skittent" og stygt. (Jeg mener foreldre som lærer barna sine sånt ødelegger mer enn de forebygger.)

Test ut det du vil i ditt eget tempo. Foreldrene dine trenger ikke vite noe som helst om hva du foretar deg, så du trenger ikke forsvare handlingene dine ovenfor dem. Føler du tiden er kommet for å ha sex så syns jeg du skal lytte til magefølelsen din.

Kos deg! Og husk prevansjon.

Gjest Ebbas
Skrevet

Jeg synes Silver Fairy har veldig bra tanker her.. Du må finne din egen veg, hva du egentlig selv ønsker.

Generelt: Vi jenter hadde hatt det mye finere hvis vi knyttet litt mindre skam til hva vi faktisk lyster.

Samtidig liker jeg å smake litt på forskjellen på det 'å ha lyst til' kontra det 'å ville' noe.

Jeg liker best å gjøre noe jeg både har lyst til, og som jeg inderlig VIL..

VIL du? :-)

Gjest peppermøen her
Skrevet

Jeg tenker at du bør finne frem til din egen moral uavhengig av dine foreldres og venners. Sex kan være noe av det beste og vakreste som finnes så jeg synes det er trist at du har fått innprentet at sex er "skittent" og stygt. (Jeg mener foreldre som lærer barna sine sånt ødelegger mer enn de forebygger.)

Test ut det du vil i ditt eget tempo. Foreldrene dine trenger ikke vite noe som helst om hva du foretar deg, så du trenger ikke forsvare handlingene dine ovenfor dem. Føler du tiden er kommet for å ha sex så syns jeg du skal lytte til magefølelsen din.

Kos deg! Og husk prevansjon.

faktisk enig,selv om jeg selv venter til jeg er 100% siker

Skrevet

Hvorfor skal du føle skam for noe som er helt naturlig og som så og si alle gjør?

Det er nok oppdragelsen din som er årsaken til dette. Antagelig så er det et ønske fra dine foreldre om å beskytte deg og at du skal bli ei skikkelig pike, det i seg selv er jo bra, men dette har nok godt for langt slik at du har negative følelser rundt dette og har ikke et helt sunt forhold til det.

Du får forsøke å finne din egen vei i dette, men prøv å jobb med å ha positive følelser rundt sex og ikke negative tanker. Det betyr ikke at du skal knulle rundt med det meste, men har et sunt forhold til det.

Ikke godt å gi deg noen gode råd bortsett fra at du selv må prøve å finne ut av det.

Vente med sex til du gifter deg har jeg ikke sansen for, men jeg har heller ikke sansen for å knulle rundt heller, men en mellomting er bra:-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

faktisk enig,selv om jeg selv venter til jeg er 100% siker

Det er akkurat det jeg mener hun skal gjøre også. Vente til hun er 100% sikker. Du gjør det som er riktig for deg, og det er det viktigste! :-)

Gjest vi er i samme båt;)
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i deg, fordi slik har jeg også hatt det lenge. Jeg vil ikke ha sex med en jeg ikke er i et forhold til, eller bare ha sex for å ha sex. Men det som skjedde med meg var at jeg fant meg en fyr som ikke var så opptatt av sex, han var mer opptatt av meg og persoligheten min.. Og da kom det litt av seg selv, at jeg etterhvert stolte på han nok slik at vi kunne ha sex. Men jeg må si jeg ble litt skuffa, her hadde jeg gått og ventet så lenge, og så var det ikke noe godt i det hele tatt! sex er tydeligvis ikke slik jeg hadde trodd - et instinkt som ligger der og når man kommer i situasjonen så vet man hva man skal gjøre - det må læres.

Men likevel føler jeg meg skitten etter at vi har hatt sex og angrer ofte. Det er ikke fordi jeg ikke vil, men jeg skammer meg på en måte over å ha lyst. Der og da virker det så fint, men ikke etterpå. Tror det er noe man venne seg til kanskje? Gå fra å overhøre kroppens signaler og skamme seg over det til å stole på at man er normal?

Jeg synes du burde vente til du finner en du kan stole på. Har selv også vært å utrolig nærme å ha sex med "fremmede", ikke fordi jeg vil men fordi jeg hadde så utrolig lyst, men feiget ut i siste øyeblikk. Nå er jeg glad for det, for kjæresten min er forståelsesfull og snill og likevel føler jeg det sånn med han. hadde jeg gjort det med noen fremmede hadde det vært enda verre!

Skrevet

Det høres ut som om du trenger å finne en mann som er mer lik deg selv. Da vil det ikke føles så fy. Hvis man finner en likesinnet tror jeg mye vil ordne seg. Du har ingen grunn til å ikke å gjøre det hvis du føler at du har lyst. Hvis du føler at du burde eller må for i det hele tatt å ha en kjæreste som alle andre, burde du ikke tvinge deg. Du kan snakke med en psykolog eller sexolog om dette, eller kanskje fastlegen.

Skrevet

Hvorfor skal du føle skam for noe som er helt naturlig og som så og si alle gjør?

Det er nok oppdragelsen din som er årsaken til dette. Antagelig så er det et ønske fra dine foreldre om å beskytte deg og at du skal bli ei skikkelig pike, det i seg selv er jo bra, men dette har nok godt for langt slik at du har negative følelser rundt dette og har ikke et helt sunt forhold til det.

Du får forsøke å finne din egen vei i dette, men prøv å jobb med å ha positive følelser rundt sex og ikke negative tanker. Det betyr ikke at du skal knulle rundt med det meste, men har et sunt forhold til det.

Ikke godt å gi deg noen gode råd bortsett fra at du selv må prøve å finne ut av det.

Vente med sex til du gifter deg har jeg ikke sansen for, men jeg har heller ikke sansen for å knulle rundt heller, men en mellomting er bra:-)

Jeg synes du burde spare omverdenen med dine toskete råd, som ikke gjør godt for noen. Munnkurv hadde vært flott for deg.

Skrevet

Gjør som foreldrene dine sier du, det er det beste.

Skrevet

Jeg synes du burde spare omverdenen med dine toskete råd, som ikke gjør godt for noen. Munnkurv hadde vært flott for deg.

*lol*....Du slår til igjen, du har iq og sosial iq som ei spikerpakke. Det går for deg hver gang du dummer deg ut, det blir nok litt slitsomt med serieorgasmer.

Skrevet

Gjør som foreldrene dine sier du, det er det beste.

Du får ikke komme med råd om dette, som ikke har hatt sex ennå.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det høres ut som om du trenger å finne en mann som er mer lik deg selv. Da vil det ikke føles så fy. Hvis man finner en likesinnet tror jeg mye vil ordne seg. Du har ingen grunn til å ikke å gjøre det hvis du føler at du har lyst. Hvis du føler at du burde eller må for i det hele tatt å ha en kjæreste som alle andre, burde du ikke tvinge deg. Du kan snakke med en psykolog eller sexolog om dette, eller kanskje fastlegen.

''Det høres ut som om du trenger å finne en mann som er mer lik deg selv. Da vil det ikke føles så fy.''

Jeg vil tro det er bedre å finne en som ikke er som henne selv. Det må jo bli forferdelig tungt hvis begge skal sitte å skamme seg over å kjenne lyst, og i tillegg føle seg ekle etter å ha hatt sex. Jeg ville satset på en som var åpen og tålmodig.

Skrevet

*lol*....Du slår til igjen, du har iq og sosial iq som ei spikerpakke. Det går for deg hver gang du dummer deg ut, det blir nok litt slitsomt med serieorgasmer.

Det er så kjedeig å lese svarene dine, for du skriver alltid det samme. Hver eneste gang kommer du med den kjedelige kommentaren om at det visstnok skal gå for meg når jeg skriver. Ikke bare er du temmelig kjedelig, men du er også totalt talentløs på alle måter.

Skrevet

Det er så kjedeig å lese svarene dine, for du skriver alltid det samme. Hver eneste gang kommer du med den kjedelige kommentaren om at det visstnok skal gå for meg når jeg skriver. Ikke bare er du temmelig kjedelig, men du er også totalt talentløs på alle måter.

Hehe, noe må det være galt med deg, enten får du seksuell tilfredsstillelse av det eller mest sannsynlig mangler du noen elementære egenskaper. En psykolog er kanskje det du trenger.

Skrevet

Du er ikke klar for sex når du forbinder det med 'ekkelt' osv.

Slapp av, som jente kan du vite at du 'får deg' når du vil omtrent. Da skal du bare vente til anledningen og den rette mannen byr seg :)

Skrevet

''Det høres ut som om du trenger å finne en mann som er mer lik deg selv. Da vil det ikke føles så fy.''

Jeg vil tro det er bedre å finne en som ikke er som henne selv. Det må jo bli forferdelig tungt hvis begge skal sitte å skamme seg over å kjenne lyst, og i tillegg føle seg ekle etter å ha hatt sex. Jeg ville satset på en som var åpen og tålmodig.

Problemer som kan oppstå er at den andre ikke forstår eller er tolmodig nok. Tror du det finnes slike mennesker?

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Problemer som kan oppstå er at den andre ikke forstår eller er tolmodig nok. Tror du det finnes slike mennesker?

*vinke* Her er jeg! Sånne mennesker finnes. ;-)

Skrevet

*vinke* Her er jeg! Sånne mennesker finnes. ;-)

Godt å høre. Jeg har trodd at menn vil gå lei hvis de ikke "får noe".

Icora Panter
Skrevet

mrxx er en av de som faktisk kommer med fornuftige råd i de aller fleste situasjoner. Av dine innlegg kan jeg derimot ikke finne et eneste svar som faktisk er fornuftig eller har med virkeligheten å gjøre. Oser bitterhet og sjalusi av alle dine innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...