Gå til innhold

Mobilen som MP3-spiller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig funnet ut hvordan jeg skal gå fram for å få kjøpt og lastet ned musikk fra nettet. Etter mye om og men har jeg fått kopiert ett par sanger over på mobilen (Sony Ericsson K750i), men nå finner jeg ikke ut hvordan jeg skal få spilt sangene på mobilen. Jeg fant igjen sangene under "lyder", og overførte dem til telefonminnet, siden det ikke gikk an å spille av lydene, men disse måtte overføres ett eller annet sted. Nå finner jeg ikke igjen sangene noe sted!! Nå håper jeg det er noen mobilkyndige der ute som kan hjelpe meg! Skulle gjerne funnet igjen sangene og plassert dem slik at jeg kan få hørt dem=)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå begynner det å bli noen år sida jeg hadde K750, men du får sjekke under 'Filbehandling' og så under 'Musikk' om du ikke kan finne dem der. Hvis ikke tror jeg du kan åpne musikkspilleren og så søke etter musikkfiler.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Gå i Mediespilleren og på All musikk. I mediespilleren kan du lage egne spillelister også.

Skrevet

Gå i Mediespilleren og på All musikk. I mediespilleren kan du lage egne spillelister også.

Tror ikke jeg får helt til denne overføringen til mobilen allikevel. Musikken kommer med en blå firkant foran seg, og kan bare sendes plasser og ikke avspilles. Skjønner ikke hva som er galt. Har kjøpt to sanger hos iTunes, og de ligger på min musikk på pc'en og jeg har spillt dem flere ganger. I tillegg ligger de på spillelisten på iTunes. Når jeg går inn på disc2Phone-programmet får jeg beskjed om at det ikke er spillbare sanger der...! Det kommer en advarsel, og ingen sanger er overførbare, unntatt to sanger som har ligget på harddisken hele tiden og som fulgte med pcen... De kan man overføre til mobilen, men ikke disse som jeg har kjøpt. Når jeg bare kopierte over til mobilen gjennom mp3-funksjonen på dataen ble ikke sangene spillbare på mobilen! Hva er det jeg gjør galt her egentlig. Skjønner ingenting nå=/

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Tror ikke jeg får helt til denne overføringen til mobilen allikevel. Musikken kommer med en blå firkant foran seg, og kan bare sendes plasser og ikke avspilles. Skjønner ikke hva som er galt. Har kjøpt to sanger hos iTunes, og de ligger på min musikk på pc'en og jeg har spillt dem flere ganger. I tillegg ligger de på spillelisten på iTunes. Når jeg går inn på disc2Phone-programmet får jeg beskjed om at det ikke er spillbare sanger der...! Det kommer en advarsel, og ingen sanger er overførbare, unntatt to sanger som har ligget på harddisken hele tiden og som fulgte med pcen... De kan man overføre til mobilen, men ikke disse som jeg har kjøpt. Når jeg bare kopierte over til mobilen gjennom mp3-funksjonen på dataen ble ikke sangene spillbare på mobilen! Hva er det jeg gjør galt her egentlig. Skjønner ingenting nå=/

Jeg har aldri kjøpt musikk via iTunes, men det skal vel ikke være noe større problem å overføre dem enn annet? Har du prøvd å overføre andre sanger, f.eks musikk du har rippa fra CD eller "ulovlig" musikk? Mobilen min er snart 2 år gammel, så jeg husker ikke om det måtte legges inn noe fra en cd eller om det bare var å plugge i den kabelen og drag and drop.

Skrevet

Huff, nå gir jeg snart opp dette her. Har holdt på i hele dag med dette Pc/mobil-opplegget, og det blir ikke noe geie på det. Hadde ikke trodd dette skulle være så vanskelig. De sangene jeg har overført til mobilen via mp3-funksjonen blir ikke spillbare på mobilen! Når jeg prøver å bruke disc2phone-funksjonen virker ikke denne, og jeg får heller ikke dataen til å registrere at mobilen er koblet til med USB-kabel!!! Nå lurer jeg på om mobilen må være i et spesielt modus for å bli registrert av pc'en, at det ikke holder at den bare er på! Hadde vært skikkelig glad for litt hjelp her=)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det enkleste er faktisk å ta ut minnekortet, sette det i adapteret som fulgte med telefonen, sette det inn i en minnekortleser og så overføre musikken til kortet. Det fine med en en Sony Ericsson-telefon er at du kan legge filene der du vil, men kortet har sikkert ei mappe der det er logisk å legge musikken. Ellers kan du opprette ei mappe på kortet som du kaller MP3 f. eks og overføre musikken dit. Har i alle fall aldri opplevd at musikken ikke ble spillbar når jeg gjorde det på den måten. Du må bare huske på at filene _må_ være i MP3-format det virker ikke med WMA-filer.

Skrevet

Det enkleste er faktisk å ta ut minnekortet, sette det i adapteret som fulgte med telefonen, sette det inn i en minnekortleser og så overføre musikken til kortet. Det fine med en en Sony Ericsson-telefon er at du kan legge filene der du vil, men kortet har sikkert ei mappe der det er logisk å legge musikken. Ellers kan du opprette ei mappe på kortet som du kaller MP3 f. eks og overføre musikken dit. Har i alle fall aldri opplevd at musikken ikke ble spillbar når jeg gjorde det på den måten. Du må bare huske på at filene _må_ være i MP3-format det virker ikke med WMA-filer.

Har nå funnet ut hvorfor jeg har problemer! Sangene hos iTunes er låst mot spilling på mp3=( Fant det ut gjennom en diskusjon på ett annet nettsted, og nå har jeg surfet litt på nettet, og funnet ut at det finnes et program som heter doubletwist eller noe sånt som skal frigjøre iTunes-sangene for spilling på mp3. Har nå lastet ned dette programmet, men selvfølgelig kunne ikke det heller gå glatt! Det oppsto problemer i forbindelse med registreringa for å få aktivert programmet. Jeg ble bedt om å oppgi e-post adressen min. Da jeg gjorde det fikk jeg en feilmelding om at adressen allerede eksisterte. Ja, selvfølgelig gjør den det! Det var vel ikke meninga at jeg skulle finne opp en ny adresse, som ikke er i bruk heller. Lengter tilbake til "gamle dager" da det bare var å gå å kjøp musikk i en vanlig butikk, putte den i en spiller, og spille den av. No problem! Det var tider det!! Det skulle ikke tilfeldigvis være en DOL-er som kan fortelle meg hvorfor ikke doubletwist aksepterer e-post-adressen min?? Er litt sur jeg nå...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har nå funnet ut hvorfor jeg har problemer! Sangene hos iTunes er låst mot spilling på mp3=( Fant det ut gjennom en diskusjon på ett annet nettsted, og nå har jeg surfet litt på nettet, og funnet ut at det finnes et program som heter doubletwist eller noe sånt som skal frigjøre iTunes-sangene for spilling på mp3. Har nå lastet ned dette programmet, men selvfølgelig kunne ikke det heller gå glatt! Det oppsto problemer i forbindelse med registreringa for å få aktivert programmet. Jeg ble bedt om å oppgi e-post adressen min. Da jeg gjorde det fikk jeg en feilmelding om at adressen allerede eksisterte. Ja, selvfølgelig gjør den det! Det var vel ikke meninga at jeg skulle finne opp en ny adresse, som ikke er i bruk heller. Lengter tilbake til "gamle dager" da det bare var å gå å kjøp musikk i en vanlig butikk, putte den i en spiller, og spille den av. No problem! Det var tider det!! Det skulle ikke tilfeldigvis være en DOL-er som kan fortelle meg hvorfor ikke doubletwist aksepterer e-post-adressen min?? Er litt sur jeg nå...

Skjønner jeg godt. Den kopisperra har Apple fått mye pes for, med rette.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og en ting til: Du _må_ ikke på død og liv kjøpe musikken på iTunes, det finnes fortsatt en og annen butikk som selger CD-er. iTunes passer nok fremdeles best for de som bruker iPod og greier seg med bare den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...