Gå til innhold

Parkeringsnabo from Hell...

Anbefalte innlegg

Gjest forsøker å hjelpe
Skrevet

Jeg er frustrert på vegne av mine besteforeldre. De bor i et villastrøk ved innfartsveien til en av de mindre byene våre, og har nå fått seg nye naboer tvers over gata. Naboen har gjort om huset til to leiligheter og en hybel, og beboerne har tilsammen 7 biler, derav to små lastebiler. Det er selvfølgelig ikke plass til alle bilene inne på tomta, og de parkerer nærmest besteforeldrene mine inne. Hele veiskuldra på besteforeldrenes side er full av biler, og de parkerer kloss inntil utkjøringa. Det er umulig å se trafikken når man skal kjøre ut fra huset deres på hovedveien.

Har de lov til å gjøre det sånn? Må ikke naboen fikse parkering på egen tomt til et minimum av biler per boenhet? Hvor nært innkjøringa har de lov til å parkere? Er redd for at besteforeldrene mine snart havner i en salig kollisjon på vei ut i trafikken gjennom den fella.

Noen tips til hvordan de kan gå fram uten å ende opp som nabolagets mest uglesette? De vil jo ikke være ubehagelige mot den unge familien som har kjøpt huset, men situasjonen er uholdbar.

Excelsion 2
Skrevet

Dette er desverre vanlig etterhvert.

Folk flest også tror de eier veiene og slutter å parkere hos seg selv, men istedet blokkerer halve veien.

Veldig vanlig i boligstrøk...

Har fundert litt på om det er fordi de får 3 unger, også skal alle ungene ha bil, men mange parkerer faktisk i veien selv om de har plass i gardsrommet.

Skrevet

Dette er desverre vanlig etterhvert.

Folk flest også tror de eier veiene og slutter å parkere hos seg selv, men istedet blokkerer halve veien.

Veldig vanlig i boligstrøk...

Har fundert litt på om det er fordi de får 3 unger, også skal alle ungene ha bil, men mange parkerer faktisk i veien selv om de har plass i gardsrommet.

Ta kontakt med plan- og bygningskonoret i kommunen og legg frem problemet. Kanskje har naboen delt opp huset sitt uten tillatelse. For å dele opp en bolig på annen måte enn det det er regulert til, kreves dispensasjon el omregulering. Her må huseier dokumenter et visst antall parkeringsplasser på egen eiendom.

Du kan også kontakte olitiet dersom parkeringen bryter parkeringsbestemmelsene i veitrafikkloven.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...