Gå til innhold

Er flått farlig for dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..på lik linje med oss mennesker, kan feks. katter bli syke av flått-bitt?

Ene katten vår har et par flåttbitt der hodet har blitt sittende igjen i huden når vi har fjernet den.. (urk) Det er umulig for oss å få det vekk, sitter som en svart prikk ned i huden. Området rundt er hovent, som en liten kul.

De har fått flåttmiddel i nakken, men de fortsetter å suge seg fast... Æsj

Gjest mora2
Skrevet

''Området rundt er hovent, som en liten kul. ''

Helt normalt.

Sau, ku, hest og hunder kan få sykdommer som overføres via flått.Katter er mer eller mindre resistente.

Skrevet

''Området rundt er hovent, som en liten kul. ''

Helt normalt.

Sau, ku, hest og hunder kan få sykdommer som overføres via flått.Katter er mer eller mindre resistente.

Takk for svar! Godt å vite at det ikke har noe voldsom farlig konsekvens om de får flått. Har ikke funnet noe konkret info om dette på nettet foreløpig.

Skrevet

http://www.paastreif.no/fmh_fl%C3%A5tt.htm

Her er det ekle krypet.... :0)

Uæææ.. jeg hater flått! Tråkket faktisk på en "ferdigsugd" en som lå på gulvet idag.. fytti katta noe så kvalmt!!! :((

Fant forresten en bra side med info fra Folkehelseinstituttet.. ;)

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,1895:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:58877::1:5570:1:::0:0

Gjest mora2
Skrevet

Uæææ.. jeg hater flått! Tråkket faktisk på en "ferdigsugd" en som lå på gulvet idag.. fytti katta noe så kvalmt!!! :((

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,1895:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:58877::1:5570:1:::0:0

Usj..Ja, de er ekle...

Har også tråkket på et par..Kommer et ekkelt lite knepp...

*frysninger...*

Gjest bikku
Skrevet

Etter min første "full flått opplevelse" har jeg ikke klart tanken på å spise Dajmkuler...

Skrevet

At hodet sitter igjen kan skape en infeksjon. Det er ingen krise, men det er best å få fjernet hele flåtten innen 24 timer. Du kan få kjøpt flåttpenn som gjør det lett å fjerne flåtten.

Skrevet

Usj..Ja, de er ekle...

Har også tråkket på et par..Kommer et ekkelt lite knepp...

*frysninger...*

Ja de er sinnsykt kvalmende!! :(

Leste i på siden fra folkehelseinstituttet at man skal brenne flåtten, eller tappe den ned i do el lign. Bli kvitt den altså, ikke kaste den ut når du finner den. Da legger den 2-3000 (!) egg.... urk.. bare tanken på hordene av flått som ligger rundt i gresset her ute gir meg frysninger.. :-S

Skrevet

At hodet sitter igjen kan skape en infeksjon. Det er ingen krise, men det er best å få fjernet hele flåtten innen 24 timer. Du kan få kjøpt flåttpenn som gjør det lett å fjerne flåtten.

takk for svar! Skal se hva jeg finner i morgen. :)

Skrevet

Etter min første "full flått opplevelse" har jeg ikke klart tanken på å spise Dajmkuler...

ææææsj :((

nå fikk jeg slike assosiasjoner jeg også :-S

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...